AndroidHealthClinic

Welke van deze telefoons zou JIJ kiezen en waarom?

D.

Huge Freak
Waardering
2
Het is weer tijd voor een verlenginkje van mijn mobiele telefoonabonnement en daar hoort een gratis mobieltje natuurlijk bij.

Uit welke zou jij kiezen? Onderstaande toestellen zijn alle gratis bij een 1jr tmobile 400 abo.

Nokia N73
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nokia E60

Samsung D800

D830
samsung-d830.jpg

Technische specificaties - D830:
- Bluetooth, GPRS class 10 (32 tot 48 kbps),
- EDGE (Class 10 236.8 kbps)
- MMS, JAVA MIDP 2.0, EMS
- MP3/ ACC/ ACC+/ WMA player.
- 2.0 Megapixel videocamera (1600 x 1200),
- 4 x digital zoom, multishot, flash.
- Video recorder/player MPEG4/H.263.
- Videoberichten, Video (CIF)
- 262K TFT LCD kleurenscherm, 240 x 320 pixels
- Extern display: 16-grijs, 96 x 16 pixel, OLED LCD.
- Li-ion 630 mAh accu.
- Spreektijd: max 2 uur 30 min.
- Standby: tot 210 uur.
- Ringtones: 64 polyfoon en MP3.
- Telefoonboekgeheugen: 1000 x 10 entries.
- Photo call.
- 80 MB gebruikersgeheugen.
- MicroSD (TransFlash) geheugenslot
- WAP 2.0/xHTML.
- Email client (POP3, IMAP4, SMTP)
- Voice memo, voice dial.
- Document viewer.
- TV-output (PAL/NTSC).
- USB ondersteuning.
- Bluetooth printing.
- SMS verzenden en ontvangen.
- T9 versnelde SMS invoer.
- Trilfunctie.
- Handsfree.
- Kalender, to do list, klok/wereldtijd, alarm, converter, rekenmachine, stopwatch, timer.
- Java games.
- Simlock vrij.
- Triple band: 900/1800/1900 Mhz.
- 1 jaar fabrieksgarantie

X830 (omdat het een bizar ding is, maar wel geinig)

E900

Nokia 6080

Heb je een van bovenstaande, of is het allemaal rommel? Laat het weten. Ik heb gewoon even een selectie gemaakt van wat ik kan krijgen.

Ik heb de Samsung E900. Vet telefoontje, kan er goede foto's en filmpjes mee maken en het scherm heeft goede resolutie. Alleen die touch toetsen zijn wel ****ing irri.

Mn vriendin heeft de N73 en soms zit ik er mee op msn.
Alleen als je wat grovere vingers hebt erg irritant.
Dat gekloot met dat navigatie pookje is een echte crime.
Ik zou persoonlijk voor een Samsung gaan heb voorheen altijd Nokia gehad, maar ik kreeg steeds sneller kuren en de Nokia's worden steeds groter.
Je kunt er bijna een pak melk in kwijt.

• Topic Starter Topic Starter
Ben ik met je eens. Die samsungs zien er mooier uit. Goed punt van dat navigatieding, zo'n ding is voor mij ook niet weggelegd. Is er nog wat van schokbestendigheid te zeggen? Ik weet uit ervaring dat ik die dingen te pas en te onpas laat fl*kkeren en dat kunnen ze meestal niet echt hebben, maar heb het idee dat nokia's er beter tegen kunnen. Dat is althans mijn ervaring, maar heb natuurlijk maar een paar telefoons gehad.

Ik zeker voor de d900
Gewoon omdat het er ''stylo'' uitziet

Heb je er een speciale reden voor dat er geen Sony Ericsson bij zit?

Nee. Ik heb er nog nooit een gehad en ook geen heel boeiende gezien in de winkel. Ik erger me ook kapot aan dat rare plastic logo op de achterkant van die dingen.

Maar goed, suggesties zijn welkom, is er een die de moeite is?

Ik ben niet echt op de hoogte van de nieuwste GSM's maar was gewoon benieuwd, ook omdat ik er veel mensen nogal lovend zijn over de kwaliteit van camera en beeld.

Ik heb zo'n 810i gehad en vond 't een geweldig dingetje, maar niet zo geweldig om 'm te vervangen nadat ik 'm ben verloren. Nu we het daar toch over hebben, er gaat een hele wereld van rust voor je open als je niet meer continue bereikbaar bent :)

N73 heeft de beste camera, voor wat het je waard is. Qua opties is het ook de meest zakelijk telefoon op de E60 na. Samsung heeft vooral lifestyle telefoons, als dat je aanspreekt is het een makkelijke keuze.

Ik ben niet echt op de hoogte van de nieuwste GSM's maar was gewoon benieuwd, ook omdat ik er veel mensen nogal lovend zijn over de kwaliteit van camera en beeld.

Ik heb zo'n 810i gehad en vond 't een geweldig dingetje, maar niet zo geweldig om 'm te vervangen nadat ik 'm ben verloren. Nu we het daar toch over hebben, er gaat een hele wereld van rust voor je open als je niet meer continue bereikbaar bent :)

Dat is ook waar. Ik heb nu een hele gare 2650, waar ik alleen mee kan bellen en sms-en. Toch zou ik weleens zo'n trendy ding willen gebruiken. Ook ben ik bang dat deze er toch de brui aan geeft over een paar weken. Maar goed, er zijn gewoon totaal geen eenvoudige, robuuste telefoons te krijgen zonder allerlei belachelijke functies maar mét een grappig uiterlijk.

Ik heb de Samsung E900. Vet telefoontje, kan er goede foto's en filmpjes mee maken en het scherm heeft goede resolutie. Alleen die touch toetsen zijn wel ****ing irri.

Helemaal mee eens. Ik heb hem ook, vooral omdat ie lekker makkelijk in m'n broekzak past en er sTvol uitziet. Maar die touchtoetsen zijn een DRAMA!!!! Regelmatig word ik zomaar uit het menu geflikkerd en kan je weer opnieuw beginnen. Maar verder is ie wel goed. Zou als ik opnieuw mocht kiezen toch eerder voor de D900 gaan dan qua bediening. Maar die is dan wel weer minder mooi vind ik.

Heb de E900 van Samsung en ook met de tiptoetsen, maar ik heb nooit geen problemen hiermee.
Van de toestellen die ik heb gehad vind ik denk deze het fijnst.

Die D830 ziet er wel mooi uit.

Maar wat vind je zelf belangrijk? Ik ben ook niet zo'n type die alle functies gebruikt en kon ongeveer uit dezelfde toestellen als jij kiezen. Heb uiteindelijk voor de Sony Ericsson 810I(?) gekozen vanwege de walkmanfunctie.

Nou ja, de dingen die ik net al aangaf dus. Ik heb al een ipod nano, dus muziek boeit me niet. Ringtones, java shit of bewegende plaatjes idem. Maar een camera, daar is iedereen nogal over te spreken dus misschien is dat wat voor me. Vandaar dat die 6080 ertussen staat.

Die 830 is idd wel mooi, leuk dun ook. Maar hij lijkt wel erg fragiel!!

Als je een camera belangrijk vind is de N73 de beste keuze zoals ik al zei.

Er zijn inmiddels telefoons met meer dan 2.0 megapixels, zijn die dan om andere redenen inferieur aan de N73?

wacht totdat de nokia N95 uitkomt :p

Terug
Naar boven