- Waardering
- 73
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 105kg
- Vetpercentage
- 15%
Ieder persoon met een beetje verstand heeft dit soort normen en waarden (respect enzov.) Dikke onzin dat dit steeds wordt gezien als christelijke normen en waarden.
Ik beweer ook niet dat ze geclaimd zijn door de christendemocraten. Ik zeg dat ze bij de christendemocraten sterker aanwezig zijn.
Ik heb het ook niet over betere normen en waarden, ze zijn sterker aanwezig.En welke waarden en normen zijn dat dan precies? Bedoel je dat ze hun standpunt doordrukken ondanks een meerderheid van de bevolking die tegen is? bedoel je liegen om standpunten erdoor te drukken? Informatie achterhouden? Controle op besluitvorming tegenhouden? Maatschappelijke tweedeling verstevigen? Hulp aan minderbedeelden op de schop hebben gezet? De voedselbanken in Nederland weer hebben geintroduceert?
Ik ben onwijs nieuwsgierig....want het lijkt erop alsof je het debat weer wil openen dat Christenen betere en sterkere normen en waarden hebben dan niet gelovigen...en dat potje wil ik graag met je breken.
---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:07 ----------
Normen en waarden passen van origine niet in een evolutionaire gedachte, omdat goed en kwaad daarin niet bestaat; survival of the fittest. Er is geen controlerende factor die ons ter verantwoording roept voor onze daden.
Het fundament waarop normen en waarden gebaseerd zijn bij sociaal-democraten is zwakker; het is een systeem, door de mens zelf bedacht, om de samenleving leefbaarder te maken.
Ik ben zelf overigens niet christelijk en al helemaal geen Balkellende fan, want dat lijken sommigen te suggereren.