MuscleMeat

Wetenschap vs. moslims

Ik doe dat ook helemaal niet, ik zeg enkel dat de notie wetenschappelijke vooruitgang op niks trekt en dat is perfect compatibel met al onze huidige opvattingen (die in het beste geval 'mogelijk kloppen'). Als er geen zekerheid is, dan kan je ook niet spreken van een vooruitgang. Voor hetzelfde geldt ga je backwards :roflol: Natuurlijk moeten we maar uitgaan van onze huidige ideeën, maar als anderen daarin niet mee wilt gaan, dan laat je die gewoon. Dwing mij niet in je trein naar verdoemenis, ik geloof niet in verantwoording.

Ik dwing niemand, en ik besef maar al te goed hoe problematisch de notie "vooruitgang" is. Maar vooruitgang is ook compatibel met onze huidige opvattingen en daarbij een nuttige toevoeging kan zijn. Daar had ik het al eens over in een ander topic toen ik zei dat circulaire verantwoording niet per se problematisch moet zijn. Maar we laten de discussie best voor wat ze is ;).

Ik snap soms zelfs niet dat ik hier altijd serieus moet op doordrammen, zal wel deels te maken hebben dat ik mij persoonlijk voel aangevallen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven