MuscleMeat

Wetenschappeljke artikelen gezocht!

byou1988

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m74
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Na een discussie van 2 uur met een fitnessinstructeur wil ik graag wat wetenschappelijke artikelen om mijn standpunten te onderbouwen.
Graag links naar wetenschappelijke onderzoeken posten mbt de volgende onderwerpen:

1: Het binnenkant-borst verhaal heb ik ontkracht met het elastiekje-verhaal:P Maar volgens hem kan je specifieke spieren wel vormen. Volgens mij is dat dus puur genetisch... (Dus 1 spier op een bepaald stukje harder laten groeien).
Graag bewijs dat dit puur genetisch is, en je een spier dus alleen in z'n totaal kan trainen en niet de nadruk kan leggen op een bepaald stukje ervan!

2: Volgens hem is naast voeding en cardio het trainen met veel herhalingen (15-20) essentieel in de cut. Volgens mij moet je in de rep-range blijven waar je in de bulk ook het hards op groeit om de massa optimaal te behouden. Volgens hem kan dit evengoed met 15-20hh en verbrand je dan ook nog eens meer calorien...
Graag bewijs dat hoger in hh geen toegevoegde waarde heeft (en zelfs minder goed is om massa te behouden?)!

3: Dumbbell schouder press hoeft volgens hem maar tot je oren, volgens mij tot (net niet) op de schouders. Dus ik ga voor de grootste rom. Volgens hem komt er dan veel spanning op je schouderspier en is dit gevaarlijk (blessuregevoelig), en heeft dat laatste stukje totaal geen toegevoegde waarde...
Graag dus bewijs dat dit laatste stukje (grotere rom) wel belangrijk is!

4: Volgens hem zal ik hard in kracht vooruit gaan als ik cardio in de winter blijf doen (doe het nu alleen in de cut). Ik ben het ermee eens dat het goed is voor je algehele conditie, en dat het niet slecht is voor de massa (zolang je de verbrande calorieën er maar bij blijft eten en je voldoende rust neemt). Maar volgens mij heeft het geen toegevoegde waarde op kracht/massatraining. Mits je conditie wel normaal blijft uiteraard, dus dat je niet met squatten eerder in elkaar stort door conditie en je spieren nog meer aankunnen.
Graag bewijs dat cardio geen toegevoegde waarde heeft op massa/krachttraining (bulk)!

Als ik ergens ongelijk heb hoor ik dat natuurlijk ook graag, maar lijkt me sterk aangezien ik alle info zo'n beetje hier van het forum hem...:D

Word het trouwens niet eens tijd voor een sportschool-instructeur-handleiding, waar de veel gemaakte fouten als het binnenkant-borst-verhaal ed even (onderbouwd) worden rechtgezet :P

En waarom zoek je niet zelf? Van je meeste punten staan hier op het forum al links als ik me niet vergis.

Dat je nog de moeite neemt om met zo iemand in discussie te gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Voor de meeste mensen zou ik deze moeite idd niet doen.
Maar het is gewoon een goeie kerel die serieus over deze sport nadenkt en zelf ook dingen uitprobeert.
Ik kan op andere punten ook van hem leren, dus leer hem ook graag wat.

En ik wil dit voor mijzelf ook gewoon duidelijker hebben zodat ik dit beter kan onderbouwen.

Er traint hier bijv. ook een beest en die cut ook door oa hoog in herhalingen te gaan zitten. Dus op sommige punten twijfel ik ook wel aan mijn standpunt...

Punt 3: Kijk in een willekeurig anatomie boek en je zult zien dat de M.deltoideus maar een functie heeft tot 90 graden. als je je ellebogen dus niet verder als 90 graden laat zakken (handen naast de oren) belast je deze spier niet optimaal, en gebruik je vooral spieren uit bovenrug, nek en je triceps.

Dumbbells dus zo ver mogelijk laten zakken!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven