AndroidHealthClinic

What's the difference?

Spanjaard

Novice
Waardering
0
Ik had een vraagje, bij mijn sportschool bench ik altijd in de smithmachine m'n top ligt daar op 6x50, echter als ik wel eens met een vriend bij hem bankdruk gewoon normaal lukt me 6x62,5..

Vanwaar dit grote verschil?

In de Smithmachien heb je geen vrije bewegingsbaan.

Ja maar in de smith zou je dan toch juist eigenlijk meer moeten kunnen.

Idd... Hoe zwaar is de stang van een smith (geen idee eigenlijk), lichter dan de losse stang? Misschien is de losse stang 20 kg en die van de smith maar 10, terwijl je denkt dat die ook 20 is ofzo (?).

heel raar...
normaal is het net omgekeerd idd

Idd... Hoe zwaar is de stang van een smith (geen idee eigenlijk), lichter dan de losse stang? Misschien is de losse stang 20 kg en die van de smith maar 10, terwijl je denkt dat die ook 20 is ofzo (?).

uuuhm nadia:

jij zegt dus dat smith = 10 en los = 20?
dus dan duwt ie op de smith 6x 42 en los 6x 62? dan is het verschil dus alleen maar nog groter...

ik weet wel waar het aan licht denk ik, sommige smiths zijn roestig als de nete en dus zwaarder...

uuuhm nadia:

jij zegt dus dat smith = 10 en los = 20?
dus dan duwt ie op de smith 6x 42 en los 6x 62? dan is het verschil dus alleen maar nog groter...

ik weet wel waar het aan licht denk ik, sommige smiths zijn roestig als de nete en dus zwaarder...

Die gewichten waren maar een voorbeeld, ik weet niet hoe zwaar de stang van een smith is, jij wel?

Ik wist dat er iets niet klopte aan mijn redenering.. :p

Maar die roestige smith, dat kan toch niet zóveel schelen?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb verhalen gehoord over dat de stang in de smith wel degelijk 20 kilo is, maar dat je ,minder zwaartekracht hebt die de stang terug duwt dan bij een losse stang. Personally voelt ie zeker niet aan als 20, ik zelf denk dat het ook een mentale kwestie kan zijn ik vind het heerlijk eindelijk weer eens los te benchen al ik een periode in de smith bench, misschien geeft dat een boost?

Roestige smit lijkt me btw niet het geval het zijn 2 splinternieuwe mooie hammerstrengths

Een Smith van TechnoGym is 16kg allesinds.

ja maar is er een verschil, dat te maken heeft met het vast zitten van de stang en de zwaarte kracht waardoor het werkelijke gewicht wat je drukt veel minder is?

Sommige smith-machines hebben zelfs een contra-gewicht en dan weegt de stang dus 0 kilo.

En soms is de baan ook schuin ipv verticaal... tsss

Je moet een machine nooit vergelijken met een andere machine.

de haken aan de smith machine hebben een bepaald gewicht dat bovenop de 20 kilo wordt geteld die een normale stang heef twaarschijnlijk. Of je vriend heeft geen olympische barbell en die weegt minder.

de smith in basic gym is zwaar maar komt door de beweging denk ik, je kan niet je optimale beweging maken, je moet recht omhoog... bij bench weet ik niet maar ik squat iig nie recht omhoog dus dat maakt een smith squat bv. verotter

of hij heeft een spotter die zegt dat ie ''nauwelijks'' helpt.
ik had dat ook eens, wat ik normaal 1rm deed kon ik met hem 3-4 keer en maar zeggen maar ik help praktisch niet.

ik zou je gewichten eens nakijken :) Ik merkte dat bij me oude sportschool de gewichten anders waren dan bij de nieuwe. Zo is er ook een verschil bij ons met Powerlifthonk en de fitnesszaal. Hoe raar het ook is :eek:

Omdat er nu wat extra druk op je schouders lag, die gasten keken mee en je wilde je niet laten kennen, meer adrenaline. Dat heeft tot gevolg dat je tot meer in staat bent. Dat is hetzelfde wanneer je ineens op een podium op het marktplein zou moeten benchen met een plein met mensen erbij, dan krijg je ook echt wel meer omhoog dan dat je normaal zou benchen.

Ik zou zeggen probeer de volgende keer is 60 op de smith machine en pep jezelf psychisch op, denk aan iemand die je haat, denk aan k*tmomenten in je leven. Ik weet zeker dat je dat dan omhoog krijgt.

Maar goed dat is mijn mening.

Hehe thanx voor de reacties, enne bram i'll try hehe

Terug
Naar boven