Fitness Seller

Whey & buikpijn

deluxe

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
59kg
Als ik een whey shake neem, krijg ik na een korte tijd enorme buikpijn., Soms is het zo erg dat ik er snacht wakker van word,. Als ik s'morgens opsta is het wel weer van eigens weggetrokken, maar wel heel erg vervelend! Nu las ik wel iets over lactose intolerantie..
Zijn er dames die ervaring hebben met dit probleem?
*Ik neem niet veel shakes, max 2 per dag. ( heb ook al verschillende smaken en merken geprobeerd, maar blijft hetzelfde)

Neem je die met water of melk?

Het klinkt inderdaad alsof je wat lactose intolerant bent. Probeer anders eens een variant zonder lactose of aminozuren.

Uitproberen of het inderdaad lactose is - heb je het met andere melkproducten ook?
(Anders zou het ook een ander bestanddeel kunnen zijn, kan alleen niet bedenken wat...)

Lactose-intolerantie manifesteert zich o.a in krampen en snel bezoek aan het toilet. ook misselijk is een verschijnsel. Als je dit bij gewone melk (dus geen houdbare) al hebt zou ik inderdaad even kijken naar whey die wel geschikt is voor je.

Desnoods vraag je om een proefverpakking en even kijken hoe maag/ darmen reageren.

let overigens sowieso op producten met lactose mocht er sprake zijn van problemen. Beperkt namelijk ook opname van essentiele voedingsstoffen. Zou zonde zijn als het heel eenvoudig te verhelpen is.

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Uitproberen of het inderdaad lactose is - heb je het met andere melkproducten ook?
(Anders zou het ook een ander bestanddeel kunnen zijn, kan alleen niet bedenken wat...)

Ik gebruik eigenlijk bijna geen melkproducten.
Wel at ik een tijdje van die activia yoghurt, en daar kreeg ik ook heel erg veel buikpijn van. ik dacht toen dat het gwoon aan het merk lag, maar achteraf gezien kan dit misschien ook wel aan de lactose gelegen hebben.

---------- Toegevoegd om 22:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:23 ----------

Lactose-intolerantie manifesteert zich o.a in krampen en snel bezoek aan het toilet. ook misselijk is een verschijnsel. Als je dit bij gewone melk (dus geen houdbare) al hebt zou ik inderdaad even kijken naar whey die wel geschikt is voor je.

Desnoods vraag je om een proefverpakking en even kijken hoe maag/ darmen reageren.

let overigens sowieso op producten met lactose mocht er sprake zijn van problemen. Beperkt namelijk ook opname van essentiele voedingsstoffen. Zou zonde zijn als het heel eenvoudig te verhelpen is.

Succes

Ik heb eigenlijk alleen last van krampen, voor de rest eigenlijk geen klachten.

ik heb nu iig proefverpakking aangevraagd van whey zonder lactose, en whey isolaat. Even kijken hoe ik daar op reageer. Ik heb ook contact met de dokter opgenomen, en ga binnekort een lactose intollerantie test doen,.
Dus dan zal ik meer duidelijkheid krijgen!

thanx allemaal voor de tips!!

Misschien is het ook wel verstandig om rustig aan te beginnen met dit spul. Gezien je normaal eigenlijk nauwelijks/geen melkproducten gebruikt en je nu ineens 2x per dag een behoorlijke lading binnenwerkt. Je lichaam is het niet gewend.

Ik heb dit probleem dus met kwark, ben sinds kort begonnen met kwark eten, normaal at ik helemaal geen melkproducten. Krijg ongeveer 10min na het kwark eten kramp en daarna moet ik zorgen dat ik snel op het toilet zit :o.

Ik ben wel is getest op lactose intolerantie maar daar kwam niks uit, zou het kunnen komen doordat ik voorheen helemaal geen zuivel at, en kan het zijn dat mijn lichaam eraan moet wennen?

Ik heb dit probleem dus met kwark, ben sinds kort begonnen met kwark eten, normaal at ik helemaal geen melkproducten. Krijg ongeveer 10min na het kwark eten kramp en daarna moet ik zorgen dat ik snel op het toilet zit :o.

Ik ben wel is getest op lactose intolerantie maar daar kwam niks uit, zou het kunnen komen doordat ik voorheen helemaal geen zuivel at, en kan het zijn dat mijn lichaam eraan moet wennen?

Kijk, dat is (voor mij dan) helder. Klopt dat dit een mogelijke oorzaak is. Vaak doe je er wijs aan om niet gelijk te veel melkproducten tot je te nemen. Melkproducten zijn moeilijker te verwerken door de darmen. Doordat deze harder hun best moeten doen kan het tot buikpijn o.a. leiden.

Ikzelf verdraag sowieso moeilijk producten die de damen erg kunnen prikkelen. Houdbare (skimmed) melk kan ik wel hebben. Net als soya- light. kwark is een kwestie van doorbijten. Ik kies bewust voor deze melkprodukten omdat ik mijn darmen niet onnodig onrustig wil maken. Zou ik dagelijks normale koelvers produkten gebruiken in die hoeveelheden als dus gewone melk geeft het te veel onrust. Mij is het niet de moeite waard als het met andere soort melkprodukten te verhelpen is.
Zou ik bijvoorbeeld uien, prei, koolsoorten etc ook nooit meer eten dan wordt het aanbod steeds kleiner. En lichaam went er ook wel aan en kan het het ene moment beter verdragen dan het andere moment.

Je mag gerust weten dat ik overigens geen hele bak ga werken maar 150 gram. Neem wel voor het slapen gaan een shake.

Maar goed. Hetgeen ik heb beschreven is uit eigen ervaring. Op werkgebied doe wij het ook zo op bepaalde afdelingen qua melkprodukten.

Hoop dat het je iets opweg kan helpen.

Terug
Naar boven