Fitness Seller

Whey eruit, vervangen voor echt voedsel!

dareal

Ripped Bodybuilder
Waardering
25
ben momenteel langzaam aan het opbouwen in mijn dieet naar een massaopbouwende fase!

zo eet ik momenteel (heb de vetten er niet bijgezet)

maaltijd 1 KH PRO

6IU insuline
1appel 60kcal 15
70gram brinta 227kcal 45 8
60gram Whey 216kcal 48

Trainen

maaltijd 2

100gram OntbijtBkoek 310kcal 75
60gram Whey 216kcal 48

maaltijd 3

400gram Koolvis 272kcal 68
50gram KH 200kcal 50

maaltijd 4+5

2x250G kipfilet 555kcal 105

maaltijd 6

kwark+lijnzaad 350kcal 40
10 eiwitten 160kcal 40

totaal 2566kcal KH185 PRO357

nu wil ik de shakes in maaltijd 1+2 vervangen, maar voor wat? 10ei eiwitten(zonder yolk) geeft 40 gram hoogwaardige eiwitten.. maar weet niet of dit verstandig is zo vlak voor de training?

ben momenteel langzaam aan het opbouwen in mijn dieet naar een massaopbouwende fase!

nu wil ik de shakes in maaltijd 1+2 vervangen, maar voor wat? 10ei eiwitten(zonder yolk) geeft 40 gram hoogwaardige eiwitten.. maar weet niet of dit verstandig is zo vlak voor de training?

Waarom wil je persé die shakes vervangen?
Ik zou de wheyshake voor de training er juist in houden.
Hij is ong. 2 uur later helemaal opgenomen door je lichaam, dus precies op het goede moment dat je jouw training hebt afgerond, kickt die whey erin!

Bij maaltijd 1 zou je eventueel wel die eieiwitten kunnen nemen, als je erna dan maar niet gaat squatten;):D

Kwark heeft ook ong. 9gr eiwit per 100ml, of wil/mag je geen zuivel?

Wat is er mis met Whey? Neemt supersnel op, ideaal toch?

Wat is er mis met Whey? Neemt supersnel op, ideaal toch?

idd, whey zijn de de BESTE eiwitten en met poeder zijn ze makkelijk op te nemen en te drinken en ze bevatten weinig vetten en koolhydraten.
als je 500gr kaas eet ga je ook wel je eiwitten hebben maareu daar zal rap een buikje staan :)

• Topic Starter Topic Starter
idd, whey zijn de de BESTE eiwitten en met poeder zijn ze makkelijk op te nemen en te drinken en ze bevatten weinig vetten en koolhydraten.
als je 500gr kaas eet ga je ook wel je eiwitten hebben maareu daar zal rap een buikje staan :)

je lichaam is ontworpen om voedsel af te breken, whey is chemisch en niet natuurlijk. volgens onderzoeken neem je maar 11% ervan op

Whey chemisch....omfg. Het is hooguit geraffineerd.

je lichaam is ontworpen om voedsel af te breken, whey is chemisch en niet natuurlijk. volgens onderzoeken neem je maar 11% ervan op

Alles is in principe chemisch. Volgens de gangbare definitie is chemisch alles dat is ontstaan nadat menselijk ingrijpen op moleculair niveau heeft plaatsgevonden. Als je wei/whey daaronder plaatst, kun je gebraden vlees daar ook onder plaatsen.

Hoe iets dat ontstaan is door menselijk ingrijpen ('chemisch', 'onnatuurlijk') per definitie slecht is, is mij een raadsel. Jij lijkt dat standpunt in te nemen. Verklaar je eens nader.

• Topic Starter Topic Starter
Whey chemisch....omfg. Het is hooguit geraffineerd.

doe nou even niet zo interessant, ik bedoel niet dat het geftig is, maar het is ene feit dat je vrijwel niets van de whey opneemt.

maar voor mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is klinkt dit natuurlijk wat vreemt

Kun je misschien een onderzoek tonen die dit "feit" aantoont?

Het is zo dat vast voedsel in de regel je stofwisseling meer opvoert dan whey. In dat opzicht is er wel wat voor te zeggen whey bij het cutten te vervangen door "echt voedsel".
Whey zal ook voor een grotere insuline afgifte zorgen dan vast voedsel en dat is tijdens de dieetfase niet altijd gewenst.

Nee is echt zo, whey is bullshit, niemand koopt het ook meer tegenwoordig.

Terug
Naar boven