HRSouLStorm
Novice
- Waardering
- 0
voor mensen die deze lap text over willen slaan, zie laatste regel voor mijn vraag aub
1 goed avond.
Ik zal mij eerst even voorstellen ik ben een student die voor zijn MINOR (voeding) onderzoek doet naar de werking van verschillende stoffen en de effecten er van op de prestaties.
Nu om maar met de deur in huis te vallen, mijn vraag:
Ik ben op zoek naar een wetenschappelijk articel dat de digestion rate van isolaat afzet tegen de concentraat.
Ik heb de databank van mijn school gebruikt om hier antwoord op te vinden maar het enige wat ik tegen kwam was dat beide een verteringsduur van 1-2 uur hebben.
Toen dacht ik waarom ga ik niet naar de mensen toe die er veel ervaring mee hebben, en kwam ik dus hier uit
.
Alle informatie over de structuur en verterings snelheid zijn van harte welkom
en zou mij ontzettend helpen in mijn onderzoek.
(aub niet over bereidingswijze daar heb ik al voldoende over)
Wat ik zover te weten ben gekomen over Whey is dat hydrolysate het snelste opgenomen wordt (maar te duur is voor veel, en bitter is).
Dat Whey concentraat tot 89% eiwit kan bevatten en isolaat +- 90-99% bevat.
Hierdoor zou door de lagere kosten concentraat aangeraden kunnen worden aan bepaalde doelgroepen als er geen verschil in structuur en dus opname snelheid is?
Dus concreet de vraag
:
Wordt isolaat inderdaad net zo snel door het lichaam opgenomen als concentraat, of is isolaat (veel)sneller?
Bij voorbaat dank & met sportieve groet,

1 goed avond.
Ik zal mij eerst even voorstellen ik ben een student die voor zijn MINOR (voeding) onderzoek doet naar de werking van verschillende stoffen en de effecten er van op de prestaties.
Nu om maar met de deur in huis te vallen, mijn vraag:
Ik ben op zoek naar een wetenschappelijk articel dat de digestion rate van isolaat afzet tegen de concentraat.
Ik heb de databank van mijn school gebruikt om hier antwoord op te vinden maar het enige wat ik tegen kwam was dat beide een verteringsduur van 1-2 uur hebben.
Toen dacht ik waarom ga ik niet naar de mensen toe die er veel ervaring mee hebben, en kwam ik dus hier uit
.Alle informatie over de structuur en verterings snelheid zijn van harte welkom
en zou mij ontzettend helpen in mijn onderzoek.(aub niet over bereidingswijze daar heb ik al voldoende over)
Wat ik zover te weten ben gekomen over Whey is dat hydrolysate het snelste opgenomen wordt (maar te duur is voor veel, en bitter is).
Dat Whey concentraat tot 89% eiwit kan bevatten en isolaat +- 90-99% bevat.
Hierdoor zou door de lagere kosten concentraat aangeraden kunnen worden aan bepaalde doelgroepen als er geen verschil in structuur en dus opname snelheid is?
Dus concreet de vraag
:Wordt isolaat inderdaad net zo snel door het lichaam opgenomen als concentraat, of is isolaat (veel)sneller?
Bij voorbaat dank & met sportieve groet,