AndroidHealthClinic

Whey

Nitro

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb besloten om is een pot whey te kopen. Maar in welke verhouding moet ik dit mengen met men melk en moet ik er dan ook nog is dextrose bijdoen? Is alleen een shake een kwartiertje na de training genoeg of moet je daarna nog iets nemen van eten zoals een banaan voor de nodige koolhydraten?

Direct na training whey (meestal zit er wel een maatschep bij, ik neem meestal 1,5 schep) plus water plus dextrose (een paar flinke scheppen). In de ochtend water plus whey direct na opstaan.

proficiat met je aankoop, verwacht er wel geen wonderen van :)

nog eens zeggen :D:

na training (maximum een uurtje later ofzo!) innemen met snelle koolhydraten (=bijvoorbeeld dextrose). Neem 30-35 gram whey met 0,80 gram dextrose per kilo lichaamsgewicht. Ik meng alles met 400 à 500 ml water. Melk, kan ook geen kwaad, ...

Ook whey innemen als je opstaat ja, voor je ontbijt

Ik doe het als volgt:

- S'ochtends als ik net op ben : 250ml magere melk, 80gr havermout, 30gr Whey.

- Na de training : 150ml magere melk, 30gr Whey.

• Topic Starter Topic Starter
Verwacht er geen wonderen van? Het zal toch bevorderend werken anders zie ik het nu er zo niet van in.

Ook vind ik het allemaal maar verwarrend ???. Ik neem na mijn training een glas melk (250ml) en doe daar 30gr Whey bij en 40gr dextrose. Ongeveer een 15mins later eet ik een banaan voor de nodige koolhydraten. In de ochtend herhaal ik mijn shake maar daarna gewoon mijn ontbijt.

Ik ben 1.74 en weeg 62kg. Is dit dan een goede verhouding van melk, whey en dextrose of moet ik nog erges aanpassingen maken?

Ik heb toch de verhouding gezegd ?? :)

Het werkt bevorderend ja ... maar is dat een wonder ? :D:D

Ja je had idd de verhouding gezegd maar is dat niet voor iedereen anders omdat het lichaamsgewicht meespeelt en de hoeveelheid melk dat je in je glas doet. In ieder geval thx voor de reacties.

Die verhoudingen zijn een richtlijn...ikzelf weeg bvb. 76kg, voor mijn Dextrose is dat dus 76 x 0.8gr = 60.8gr, maar ik krijg dat niet binnen, dus neem ik minder! Krijg je dat wel binnen, hou u aan de richtlijnen..en groeien zul je!

Ik ga toch een kleinere dosis nemen dan normaal want het kost eigelijk wel allemaal veel geld en dat heb ik nu niet te veel :)

Stel nu dat je 2 shakes per dag neemt van 25gr 25 * 2 = 50gr
Ik heb een pot van 1000gr dus 1000/50= 20dagen
De prijs van een pot whey is 35€

Laatst bewerkt:
Nitro zei:
Ik ga toch een kleinere dosis nemen dan normaal want het kost eigelijk wel allemaal veel geld en dat heb ik nu niet te veel :)

Stel nu dat je 2 shakes per dag neemt van 25gr 25 * 2 = 50gr
Ik heb een pot van 1000gr dus 1000/50= 20dagen
De prijs van een pot whey is 35€

kan je niet ergens anders whey bestellen? is toch pak goedkoper!

Nitro zei:
Ik heb besloten om is een pot whey te kopen. Maar in welke verhouding moet ik dit mengen met men melk en moet ik er dan ook nog is dextrose bijdoen? Is alleen een shake een kwartiertje na de training genoeg of moet je daarna nog iets nemen van eten zoals een banaan voor de nodige koolhydraten?
Wijs besluit,

De dosering van de whey en melk/water staat meestal op de pot zelf. De meeste potten zit ook een doseerschepje bij.
Een goeie richtijn voor je shake na de training is 2 doseerschepjes whey in 300ml magere melk (water vind ik niet te zuipen in een shake) en een flinke schep dextrose erbij voor de snelle KH

Natuurlijk kan een banaan erna geen kwaad, er zitten tenslotte naast KH ook vitamines in. :D

En waar haal jij je whey die 35 euro kost?? ik haal altijd een pot ProWhey voor 27,50. Daar doe ik met 2 shakes per dag zo`n 3 weken mee.

Elysium zei:
Ik doe het als volgt:

- S'ochtends als ik net op ben : 250ml magere melk, 80gr havermout, 30gr Whey.

- Na de training : 150ml magere melk, 30gr Whey.
Neem na je training ook dextrose, dit voor een snelle opname van de eiwitten.
De verdeling is 1:2 (bv. 30 whey:60 gram dextrose).

Ik heb via de apotheker deze pot besteld Link(zoek bij super whey fuel). De prijs staat niet op de site maar werd mij verteld door de apotheker.

whey..

volgens onderzoekers is gebleken dat je tot 2 uur na de training geen eiwitten moet nemen en ook geen whey eiwitten.
zie:
www.ergogenics.org

Dit zet alleen maar aan, wordt omgezet in vet. omdat de spieren na de training alleen behoefte hebben aan snelle koolhydraten zoals sportdrankje. eiwit shake op de nuchtere maag schijnt trouwens wel zeer goed te zijn.

groeten

djgod75 zei:
volgens onderzoekers is gebleken dat je tot 2 uur na de training geen eiwitten moet nemen en ook geen whey eiwitten.
zie:
www.ergogenics.org

Dit zet alleen maar aan, wordt omgezet in vet. omdat de spieren na de training alleen behoefte hebben aan snelle koolhydraten zoals sportdrankje. eiwit shake op de nuchtere maag schijnt trouwens wel zeer goed te zijn.

groeten

dat is bullshit, de meeste mensen hier zijn niet zo gek van de dingen die beweerd worden door Willem. Hier zijn al 100000 threads over geweest trouwens. Misschien moet er maar eens een sticky gemaakt worden.

-RP- zei:
dat is bullshit, de meeste mensen hier zijn niet zo gek van de dingen die beweerd worden door Willem. Hier zijn al 100000 threads over geweest trouwens. Misschien moet er maar eens een sticky gemaakt worden.

Idd. Echt een broodje aap verhaal.

Terug
Naar boven