XXL Nutrition

Wie heeft er een laptop ? Gebruikservaringen gevraagd !

Ik zou voor acer gaan. Super degelijke laptops, lijken niet kapot te krijgen. Vaak zijn laptops van die fragiele dingen, dat scherm moet je niet te hard naar achteren drukken want dan kraakt en piept het alweer na een half jaar. Bij acer nergens last van. Solide spul :)

heh :) net pasgeleden een diabloo 2600 van de-laptopper gekocht. Moet zeggen dat ik best tevreden ben. Tis wel even 3 klio sjouwen, maar dan kan ik op school ook werken in het café ipv die muffe projectlokalen.
nog een voordeel daarvan :D Informatica :( geen dames en als ze er wel zijn zie je niet dat ze het zijn. Het café zit een stuk verder bij de heao en pabo :) :rolleyes: dames in overvloed :)

Acer zou ook mijn 'voordelige keus' zijn.

Echter, Acer wordt in een 'massafabriek' gemaakt en heeft niet die kwalitatieve hardware die Toshiba biedt. Weet je, als je kiest voor iets 'erbij', pak een Acer. Wil je een state of the art lapper, pak een Tosh.

DBC01 zei:
Ik heb 2,5 jaar geleden voor €2300 de (toendertijd) Rolls Royce onder de laptops gekocht; een Toshiba Satellite 1900-203. 1,7ghz, na bijsteken 512mb DDR ram en 30GB HDD.
Toshiba is alleenheerschend als A-kwaliteitsmerk. Het merk staat op eenzame hoogte. Alles wordt in eigen fabriek in elkaar gezet, in tegenstelling tot Asus en Acer etc.
Als je een robuust apparaat wil dat lang meegaat, kies een Toshiba. Alleen betaal je gemiddeld wél een paar honderd euro meer dan bij een ander merk.
BTW: Neem GEEN PAckard Bell oid! Goedkoop alternatief is altijd Acer een goeie!
Toch wil ik per sept a.s. een desktop, om de simpele reden dat je met een mooi toetsenboard en een flatscreen evenveel ruimte gebruikt. En belangrijker: Als je laptop buiten de garantie valt en je een nieuwe DVD drive nodig hebt, kun je flink gaan dokken; vaak evenveel als een nieuwe.

Toentertijd.*

Ik had via mijn universiteit een Asus M6000NE gekregen voor €900. Leuk dingetje:

1.70 GHz Centrino.
512 MB RAM
80 GB HD
Wireless 2100/2200BG Netwerk
9700 Mobility Radeon.

DBC01 zei:
Ik heb 2,5 jaar geleden voor €2300 de (toendertijd) Rolls Royce onder de laptops gekocht; een Toshiba Satellite 1900-203. 1,7ghz, na bijsteken 512mb DDR ram en 30GB HDD.
Toshiba is alleenheerschend als A-kwaliteitsmerk. Het merk staat op eenzame hoogte. Alles wordt in eigen fabriek in elkaar gezet, in tegenstelling tot Asus en Acer etc.
Als je een robuust apparaat wil dat lang meegaat, kies een Toshiba. Alleen betaal je gemiddeld wél een paar honderd euro meer dan bij een ander merk.
BTW: Neem GEEN PAckard Bell oid! Goedkoop alternatief is altijd Acer een goeie!
Toch wil ik per sept a.s. een desktop, om de simpele reden dat je met een mooi toetsenboard en een flatscreen evenveel ruimte gebruikt. En belangrijker: Als je laptop buiten de garantie valt en je een nieuwe DVD drive nodig hebt, kun je flink gaan dokken; vaak evenveel als een nieuwe.

Dit is de mijne:

of je neemt een lap met een dockingstation ;)

DBC01 zei:

Echter, Acer wordt in een 'massafabriek' gemaakt en heeft niet die kwalitatieve hardware die Toshiba biedt. Weet je, als je kiest voor iets 'erbij', pak een Acer. Wil je een state of the art lapper, pak een Tosh.

Ik wordt helemaal trots hier joh. Ik heb een state of the art??? :P

DBC01 zei:
Haal je kop even uit het zand lieverd! :roflol:
HP...:thumbd: Misschien in desktops maar laptops = Toshiba 1000% zeker.

Rob, het beste is 512. Wie met XP werkt kán 256MB draaien maar 512 draait lekkerder. Zelf ondervonden!

Daarnaast, mijn laptop was winkelprijs €2799. Ik kocht hem echter online bij www.de-laptopper.nl en dat scheelde €500.
Koop niks 2e hands van laptops op sites als Marktplaats, je kan zo'n ding niet lang genoeg testen namelijk!

Hmm ieder zn ding denk ik he. Bovendien vind ik 2799 euries een beetje overdreven voor de eisen die hij er aan stelt

DBC01 zei:

Als ik een laptop zou moeten halen dan zou het zeker niet een Toshiba zijn :P

Het design vind ik echt niet mooi, Dell aan de andere kant wel, vooral die platinum look...
En ik wil dan wel een laptop met veel optie's voor een leuke prijs...
voor die 800 euro die je overhoudt kun je mooi een leuk Del schermpie kopen voor in de slaapkamer als jedaar wilt computeren :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb een alienware (Area-51m 7700 Extreme) :D

Dat is pas de koning onder de laptops;)

wat spec's:

Intel® Pentium® 4 Processor 560J w/ HT Technology 3.6GHz 1MB Cache
Intel® 915P Chipset Supporting PCI-Express
Area-51m 7700 ATI MOBILITY™ RADEON X800 with 256MB of DDR 3 memory
120GB (60GB x 2) 7200 RPM ATA100 - Hitachi Extreme Performance - RAID 0
8X Dual Layer DVD+/-RW / 24X CD-RW Combo w/Software
wifi etc :D

Ik kan gewoon op een LAN met dit beestje draaien en het draaid als een trein.

voor meer info : www.alienware.com

Bij de way dit is wel duur speel goed.

Beste Screw,

Dat je specs beter zijn zegt nog niks over de kwalitatieve inhoud.
Ik heb het over de kwaliteit van het gebodene, niet over de beste specs.

En dat jij een ton aan speelgoed thuis hebt staan die ieder ander graag zou willen hebben dat weten we állemaal! :mad:

Homer17 zei:
Als ik een laptop zou moeten halen dan zou het zeker niet een Toshiba zijn :P

Het design vind ik echt niet mooi, Dell aan de andere kant wel, vooral die platinum look...
En ik wil dan wel een laptop met veel optie's voor een leuke prijs...
voor die 800 euro die je overhoudt kun je mooi een leuk Del schermpie kopen voor in de slaapkamer als jedaar wilt computeren :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Klopt. De designs van Tosh van de laatste serie zijn imho niet zo mooi als daarvoor. Da's verder een kwestie van smaak hoor...

DBC01 zei:
Beste Screw,

Dat je specs beter zijn zegt nog niks over de kwalitatieve inhoud.
Ik heb het over de kwaliteit van het gebodene, niet over de beste specs.

En dat jij een ton aan speelgoed thuis hebt staan die ieder ander graag zou willen hebben dat weten we állemaal! :mad:

zoals ik laatst al zei prik een data en jij mag met mijn marder komen rijden ;)

Ja da's waar ook. Kunnen we geen kuuroord van je huis maken, met vrijetijds voorzieningen enzo?

DBC01 zei:
Ja da's waar ook. Kunnen we geen kuuroord van je huis maken, met vrijetijds voorzieningen enzo?

gehgehe en wat te doen met vrouw en kind?:D

Zal ze leuk vinden als er nog een "groot" kind bij komt genaamd deebiesie :D

Maar goed ff met die 2 marders de tuin om ploegen das altijd leuk :P

Ik heb net als Black Night ook een Packerd Bell :o
prima ding als je niet te hoge eisen hebt. Heeft me nog niet in de steek gelaten.

maar acer is heel degelijk voor weinig dus ik zou daar voor gaan. :)

geef my maar een sexy IBM :)

DBC01 zei:
Haal je kop even uit het zand lieverd! :roflol:
HP...:thumbd: Misschien in desktops maar laptops = Toshiba 1000% zeker.

Rob, het beste is 512. Wie met XP werkt kán 256MB draaien maar 512 draait lekkerder. Zelf ondervonden!

Daarnaast, mijn laptop was winkelprijs €2799. Ik kocht hem echter online bij www.de-laptopper.nl en dat scheelde €500.
Koop niks 2e hands van laptops op sites als Marktplaats, je kan zo'n ding niet lang genoeg testen namelijk!

Toen ik net de school uitrolde heb ik voor Compaq/Hp gewerkt als laptop repair technician. In mijn 2e baantje heb ik een interne technische cursus gehad bij Toshiba om bekend te worden met de laptop reeks.

Ik heb zoveel soorten laptops gezien in mijn leven.. En als ik zou moeten afviseren. Koop een Compaq/HP. Absoluut kwaliteit. Enige nadeel is dat als er iets stuk is buiten de garantie periode je je helemaal scheel betaald. Van toshiba ben ik niet zo gecharmeerd. Het is absoluut kwaliteit. Niet mijn keuze dus maar zeker geen slechte. Verder laat die 'goedkope' merken maar staan. Dat is leuk als je heel af en toe er gebruik van maakt. Maar voor intensief gebruik moet je die goedkope dingen als acer/asus/medion laten staan. Waarom?? de prestaties zijn wel goed.. slechte schermen zijn er bijna niet meer. Maar het spul heeft gewoon niet de kwaliteit als een Compaq/hp of Toshiba (of Apple maar dat is weer een heel ander verhaal). Ook voor de restwaarde is het beter om een goed merk te kopen. Die slijt je tenminste nog voor goed geld als je er vanaf wilt!

Zelf heb ik een Compaq. En bevalt goed.

IK heb 7 Compaqs versleten in 6 weken tijd. Nieuwe.
Ben toen op internet gaan kijken; vond allemaal slechte ervaringen.

Toen werd het Tosh! :)

heb alweer een hele poos een packard bell intel pent 4 1,7 ghz 256 ram 25 gig hd.
voor internetten is ie goed te doen, alleen voor spellen enzo bijna niet te gebruiken, verder is de harddisk veels te klein, gelukkig hebben we 0.9 tb aan ruimte hier op ons netwerk thuis

Terug
Naar boven