AndroidHealthClinic

Wie helpt me op weg

Wichert

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
130kg
Vetpercentage
31%
Hallo,

Na een aantal jaar pak ik het fitness weer op.
Ben momenteel 131 KG en heb 31 pct vet.
Vroeger veel spiermassa gehad wat inmiddels door stomweg lui zijn omgezet is in vet.
Conditie daardoor ook sterk verminderd.
Wil de draad weer oppakken en twijfel of ik me juist gelijk op kracht moet focussen en cardio ''erbij'' moet doen of andersom.
Bij een goede workout blijft mn verbranding wel op pijl natuurlijk.
Mijn doel is niet zozeer om af te vallen. Ik wil vet verliezen, maar spieren opbouwen.
Heeft iemand tips?
Door ervaringen heb ik schema's zat, het gaat me meer om hoe ik m'n metabolisme weer een opdonder kan geven. Uiteraard ga ik m'n eten hier ook op aanpassen.
Dat leg ik later gespecificeerd voor in het forum.
Ik hoor graag jullie mening.

Zowiezo altijd krachttraining als basis en cardio optioneel als je een goed fysiek wilt bouwen. Daarnaast zijn er geen magische manieren om dmv voeding je metabolisme een opdonder te geven. Je kan je kcalorie behoefte bijv bereken met een calculator en dat als uitgangspunt gebruiken voor een voedingsschema. Als je wilt aankomen ga je boven je behoefte zitten als je wilt afvallen onder die behoefte.

Vet verliezen en spieren opbouwen tegelijk is zo goed als onmogelijk. Het is het een of het ander.
Als ik jou was zou ik me er eerst op focussen om je vet percentage een heel stuk te verminderen.
Reken je behoefte uit en ga hier max 500 kcal onder zitten. Zou er ook 3x per week 30 minuten cardio erbij doen NA de krachttraining

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie input. Ben vanavond begonnen met schema.10 min cardio, alle spiergroepen 2 sets 20 hh 15 min buikspieren en aansluitend 30 min cardio. Wil toch zorgen dat ik naast vet verbranding mn spieren weer wat conditie geef. Na vier weken ga ik het iets opbouwen. Heb tenslotte 2 jaar niets gedaan.

Bedankt voor jullie input. Ben vanavond begonnen met schema.10 min cardio, alle spiergroepen 2 sets 20 hh 15 min buikspieren en aansluitend 30 min cardio. Wil toch zorgen dat ik naast vet verbranding mn spieren weer wat conditie geef. Na vier weken ga ik het iets opbouwen. Heb tenslotte 2 jaar niets gedaan.

Ik ben echt van de High Intensity Interval Training (HIIT). Dat werkt gewoonweg beter dan cardio en is ook nog eens anabolic. Heb je geen bootcampertje rondlopen op de sportschool? Die kan je daarmee wel helpen ;)

Ik ben van 24% naar 15% gegaan in een max 3 maanden tijd door krachttraining en HIIT. Geen kilo spieren verloren, juist een kilo opgebouwd. Maar zo'n meting is koffiedik kijken :)

Dit is in ieder geval mijn schema voor vetverlies + spierbehoud: http://www.robfox.nl/2014/09/12/my-bodybuilding-routine-fatloss-maintaining-muscle/

• Topic Starter Topic Starter
thanks voor de tip. Heftig schema trouwens. Ik heb nu na 2 jaar weer 3 x getraind en ben zo hyper als de pest. Iemand enig idee hoe dit komt? Ik heb zo veel energoe dat ik niet weet waar ik ermee heen moet. Is dat van het sporten?

Terug
Naar boven