XXL Nutrition

Wie vinden wij de beste cabaretiër(s)?

Ik heb een hekel aan cabaretiërs. Nog meer heb ik een hekel aan mensen die de grappen van cabaretiërs nadoen of navertellen.

- Geert hoste
- alex agnew
- bert cruismans
- wouter depré
allemaal super stand uppers

van de vroeger jaren Jacques Vermeire,ubranus en andre van duin waren ook zeker zalig

niet nederlandstalig : pablo franscesco by far

najib vind ik zelf ook super
alleen word het beetje vervelend dat hij steeds weer dezelfde grappen maakt

Bert Visscher
Theo Maassen
Hans Teeuwen

Jochem mijerr
Javier Guzman

Pablo Francisco (Niet Nederlands)

;)

Theo Maassen :)

kijk eens in de eindcredits als zijn show op tv is geweest, staat dan vaak zoiets als tekstsuggesties of medeschrijver.. en dan vaak de naam van een andere cabaretier

om te zeggen dat hij zijn shows niet zelf schrijft, volgens mij zijn er weinig cabaretiers die hun shows compleet helemaal zelf schrijven. en in nederland is het zowiezo een klein wereldje, bijna alle grote namen zitten bij de comedytrain en treden vaak samen/gezamelijk op en zijn ook persoonlijk vrienden, lijkt me niks dan logisch dat je elkaar dan inspireert en helpt bij teksten.. en daarbij, mij intereseert het niks wie zijn grappen schrijft, als ze maar grappig zijn en als najib ze maar grappig weet te brengen...

Theo Maassen vind ik altijd wel lachen.

Hans Teeuwen en Bert Visser zijn soms ook leuk maar soms echt te simpel/flauw.
Eerst vond ik Najib ook leuk, maar als het waar is dat hij zijn shows niet zelf schrijft is hij gay.

• Topic Starter Topic Starter
kijk eens in de eindcredits als zijn show op tv is geweest, staat dan vaak zoiets als tekstsuggesties of medeschrijver.. en dan vaak de naam van een andere cabaretier

om te zeggen dat hij zijn shows niet zelf schrijft, volgens mij zijn er weinig cabaretiers die hun shows compleet helemaal zelf schrijven. en in nederland is het zowiezo een klein wereldje, bijna alle grote namen zitten bij de comedytrain en treden vaak samen/gezamelijk op en zijn ook persoonlijk vrienden, lijkt me niks dan logisch dat je elkaar dan inspireert en helpt bij teksten.. en daarbij, mij intereseert het niks wie zijn grappen schrijft, als ze maar grappig zijn en als najib ze maar grappig weet te brengen...

Najib heeft het vervelende eigenschapje om het constant over Mocro's te hebben.
Ok een keer is leuk, maar er zijn meerdere onderwerpen waarmee je iets kunt doen en dat heet improvisatie.
Het publiek in de zeik zetten vind ik persoonlijk het leukste wat er is.
Er zijn maar weinig cabaretiërs die ook daadwerkelijk de zaal in gaan en de mensen uit de zaal er bij betrekken.
Visualisaties of animaties vind ik zelf ook schitterend zoals dit:

YouTube - Arie and Silvester playing Tabletennis

Het ziet er zo simpel uit en dat is het ook alleen door de eenvoud is het al geslaagd.
Arie en Silvester zijn wat dat betreft de nummer 1 iedere show heeft een animatie ( shows tot nu toe rammen,vet,200% etc,etc )

Ik vond Youp altijd erg goed maar zijn laatste voorsteling vond ik een beetje tegenvallen.
Herman Finkers vind ik fantastisch, en als nieuwkomer Jochem Myer.

Alex Agnew
Wouter Deprez
Urbanus
Jacques Vermeire
Freddy De Vadder
Raf Coppens
Bert Gabriëls
Gaston & Leo (van vroeger)

(...) en vooral Rooyackers, Kamps en Kamps

Heb een keer een live show van ze gezien en die vond ik maar matig..

Verder heeft elke cabaretier zn goede en slechte shows..
Toppertjes blijven:
- Theo Maassen!
- Youp van 't Hek
- Harrie Jekkers
- Lebbis en Jansen
- Najib Amhali
- Freek de Jonge
- Bert Visscher
- Hans Teeuwen
- De vliegende panters
- Herman Finkers
- Van Kooten en de Bie