XXL Nutrition

Wie weet raad?

• Topic Starter Topic Starter
haha nee, en lezen ben ik ook al aan het doen hoor :P

ik ben bezig met een voedingsschema, hoeveel kcal moet ik ong nemen?
ik ben 17 en weeg 65 kg.

met berekeningen kom ik op 1772.7 en dan ong 400 erbij kom ik rond 2200

is dat genoeg of moet ik meer naar de 2500-2700?

Hoelang ben je?

Zou (minimaal) 3000cal nemen.

dat is niet veel :')

ik ben 1.84

Neem dan maar 3500 cal, als je dan nog niet aankomt ga je er 500 extra eten. Richting de 4000 cal.

oke thnx ga et eens proberen, maar k begin wel met 3000 als je et niet erg vind.
dan kan ik uitbreiden naar 3500

Hallo ik ben Stevie en ben 17 jaar.
Ik sport sinds me 15de in de sportschool en ben nu ongeveer één jaar bezig met krachttraining. Ook let ik goed op wat ik eet zoals:
Tonijn, Rijst en kip enz. ook drink ik veel melk en gebruik ik voor en na het sporten een shake voor meer eiwitten.

Het probleem is dat ik helemaal niet aankom, ookal eet ik alles wat ik wil komt er niks aan. door dit probleem lijk ik erg dun. Ook mijn armen groeien nauwelijks (vooral het gedeelte tussen mijn schouders en mijn bovenarm)

Heeft iemand tips voor me wat ik beter of anders kan doen.
alle tips/kritiek welkom.

Mvg, Stevie010

15 + 1 = 16 ?? toch niet 17???

kom je niet bij? = meer eten ...

probeer anders een weight gainer?

oeps typfoutje, moet vanaf me 16de zijn.

ja ik heb sinds kort voedingschema, waar ik me lekker vol bij prop.

k zal het eens proberen, dankje

beste stievie,

het beste is om je colorieen omhoog te gooien. inderdaad zeker naar de 3500 mischien zelfs nog meer.maar ik zag dat je maar 2 dagen in de sportschool zit meer gaan trainen en goed goed schema maken heel belangrijk .en je moet silvervlies rijst eten daar zitten veel koolhydraten in
succes pik,

groetjes daniel

ik ga 2 keer per week naar de sportschool en dan ong 1 uur.
ook doe ik nog eens 2 keer per week thuis en dat is ong 45 min.
ik heb nog niet echt een vast schema qua onderdeel. ik train meer eigelijk alles tegelijk.

meestal ga ik 's ochtends vroeg naar de sportschool, want dan is het lekker rustig. maar maakt dat uit? zolang ik maar goed ontbeten heb kan het toch gewoon?
Maak een fatsoenlijk trainingsschema. Nu modder je wat aan.
bedankt dat je me dan ook verbeterd. ik ben hier om beter te worden. haha.
(dat ik k*t eten was ik wel van op de hoogte) want anders had ik geen probleem met spieren kweken :p
Oh? Je weet dus wel dat je te weinig eet?

Post dat schema maar eens. Klinkt nl. dat je alsnog op de gok bezig bent.

Ten eerste.. Jouw training schema is zwaar k*t.

Je doet vaak 2 grote spiergroepen en 1 kleine spiergroep op 1 dag..
Wat krijg je dan? Je gaat 2 a 3 uur in de sportschool aankloten, totdat jouw lichaam al LAAANG een uur bij zichzelf denkt: ''SHIT! Ik ga stoffen vrijlaten anders gaat het fout!'' en dus ook zorgt voor afbraak terwijl jij denkt dat je aan het bouwen bent..

Dus kap met die onzin, zet anders lekker jouw schema op 4x per week trainen en hanteer deze combinaties:

Combinatie 1a: Borst met Biceps
Combinatie 1b: Borst met Triceps
Combinatie 2a: Schouders met Buik
Combinatie 2b: Schouders met Benen
Combinatie 3a: Rug met Biceps
Combinatie 3b: Rug met Triceps
Combinatie 4a: Traps met Buik
Combinatie 4b: Traps met Onderarmen

Zo, en wat je met deze combinaties doet: Kies een nummer, bijvoorbeeld 1, en kies a OF b, en ga die uitvoeren.
Bij training 2, kies je dus 2a OF 2b en ga je die uitvoeren.

hanteer zo'n 8weken hetzelfde schema, ga daar niet vanaf wijken, en eet er goed bij.
Na 8 weken als je denkt dat je het wel hebt gezien, kies je in plaats van die a, de b, of andersom.
========

Jouw trainings schema lijkt dus nergens op, en is niet optimaal!
========

Jouw voeding.

Ten eerste, je krijgt naar mijn idee in de ochtend meer vocht binnen dan vaste voedsel, gooi er wat boterhammen pindakaas/honing of appelstroop bij! Dat zou werken, gooi die kwark maar weg en eet die in de avond voordat je gaat slapen.
De brinta is dan wel prima, kan je ook door een shake heen gooien.

Deze maaltijd zou dan zijn:
5 boterhammen pindakaas, en een dikke shake met brinta.

Hiermee krijg je vast voedsel binnen, goed voor de vertering en het opstarten van de verbranding en het proces voor de dag ;)

Daarnaast ga je goede dingen eten en drinken en dat zijn onder andere:
- Banaan
- Rijst met Kip
- Pasta met gehakt
- Groente zoals sperzieboontjes, asperges, spinazie.
- Bruin brood met pindakaas/appelstroop of honing.
- Water drinken
- Vette vis, makreel bijvoorbeeld of witvis - Panga/Tilapia.
Ga zo maar door!

Die 3500Kcal mag je ook de prullenbak in gooien, ikzelf zit op de 4000 naar mijn idee, en ik zou zelfs iets hoger moeten, maak jij er maar gewoon 3800 tot 4000 van. (Beter iets te veel dan te weinig! En als je goed en gezond eet, maakt het teveel niet zoveel uit!)

Buiten dit ga je gewoon hard trainen, 3 a 4 oefeningen per spiergroep, en zorg je dat je maximaal 1 uur traint buiten de warming up/cooling down.

Kom dan maar na 8 weken ff terug en zeg of je vooruitgang zit.
In the mean while, lijkt het er nu op alsof je stronteigenwijs bent en zelf zo weinig mogelijk wilt eten en ervoor wilt doen om te groeien, maar post dan ook niet. Doen wat je moet doen, of een andere hobby zoeken!

(Dit is geen negatief iets en ik zeg niet dat je dom bent, gewoon de keiharde waarheid)

Schema hierboven zou ik ook niet kiezen. Het is verre van ideaal om Schouders na borst training te trainen. Laat staan als je daar triceps bij doet bij borst.

Doe het gewoon zo:

Ma: Borst, Buik
Di: Benen, Biceps
Wo: rust
Do: Schouders, Triceps
Vr: Rug, Kuiten

Zo zit geen enkele spiergroep elkaar in de weg. En met zwaar deadliften en squatten heeft je lichaam nog genoeg rust voor de volgende training.

ik vat het ook niet negatief op hoor, hier kan ik alleen maar van leren.

dat mijn trainingsschema niet echt super was wist ik ook wel, maar nu word duidelijk waarom (dankje). en ook bedankt voor de tips.

wat betreft mijn voedingsschema eet ik 's ochtends afwisselend (ligt eraan hoelaat ik op school moet beginnen) meestal word dit iets later en wijk ik toch af naar de boterhammen. dus dat is een klein foutje is mijn voedingsschema.

maar bedankt voor de tips en ik zal er zeker hard aan gaan werken!

Schema hierboven zou ik ook niet kiezen. Het is verre van ideaal om Schouders na borst training te trainen. Laat staan als je daar triceps bij doet bij borst.

Doe het gewoon zo:

Ma: Borst, Buik
Di: Benen, Biceps
Wo: rust
Do: Schouders, Triceps
Vr: Rug, Kuiten

Zo zit geen enkele spiergroep elkaar in de weg. En met zwaar deadliften en squatten heeft je lichaam nog genoeg rust voor de volgende training.

Daar heb je een punt!

Terug
Naar boven