MuscleMeat

WiFi, Bluetooth & GSM antennes & Mobiele Data schadelijk?????

MX251088

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m81
Oké, hier gaan we...

Hierbij wil ik graag een discussie starten en jullie meningen polsen.

Vooral de laatse 2 jaar sta ik er enorm stil bij en vraag ik mij voortdurend af en ook ben ik
voorzichtiger geworden met het gebruik van vooral Bluetooth & Mobiele Data netwerken van
GSM operatoren.

En WiFi is bijna niet meer weg te denken in onze maatschappij.

Mijn vraag is - Ondanks dat we het niet kunnen wegdenken; denken jullie ook dat
stralingen zoals WiFi, Bluetooth, GSM antennes & Mobiele Data (internet) schadelijk
zijn voor onze gezondheid?????????

Over WiFi lees ik het volgende:

Door sommigen wordt vermoed dat wifi-straling schadelijk is, maar wetenschappelijk
onderzoek heeft dit niet kunnen bevestigen.
Door de radiofrequentie van de 2,4- en/of 5,0GHz-band valt deze straling
onder niet-ioniserende straling.

In november 2010 werden echter door Wageningen University onderzoeksresultaten
gepubliceerd die er op kunnen wijzen dat elektromagnetische straling een rol speelt
bij de verslechterende gezondheid van bomen. In een laboratoriumsituatie bleek dat
bladeren van esboompjes, na ruim drie maanden te zijn blootgesteld aan de straling
van zogenaamde wifi-accesspoints, verdrogen en afsterven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi

Over Bluetooth lees ik het volgende:

Microgolffrequenties, onder andere in gebruik door Bluetoothapparaten, hebben een korte
golflengte en een relatief hoge oscillatie, dit maakt het mogelijk informatie te versturen van
punt A naar punt B zonder fysieke verbinding. Maar microgolven kunnen ook onze huid
doordringen tot op celniveau. Tests hebben uitgewezen dat de aanwezigheid van
hoge frequenties voor opwarming zorgt. Er zijn echter zeer weinig tests gedaan over
de gevaren van Bluetoothstraling, maar we kunnen er zeker van zijn dat Bluetoothstraling
veel minder schadelijk is dan de straling van een mobiele telefoon. Mobiele telefoons
moeten een signaal uitzenden dat zo sterk is dat het een verbinding moet kunnen
bewerkstelligen met een gsm-mast die kilometers verwijderd is van zichzelf.
Bluetoothapparaten moeten daarentegen een verbinding opstellen met apparaten
over een afstand van slechts enkele meters. De schade die deze straling zou kunnen
aanrichten is dus te verwaarlozen.

Het enige gevaar voor de toekomst is dat Bluetoothfrequenties in de toekomst
hoger komen te liggen. Fabrikanten ijveren daar al jaren voor. Bluetooth zou dan
toegepast kunnen worden over grotere afstanden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bluetooth

Over GSM-antennes kunt u hieronder ook veel terugvinden:

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=5967

Over GPRS - EDGE - UMTS & 3G vind u hieronder een
aantal interessante artikelen terug:

http://www.hcc.nl/eCache/DEF/22/699.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiele_telefoon

Wat denken jullie hierover?

Ik ben echt benieuwd naar jullie reacties, ondanks het feit dat deze elementen
bijna onmogelijk weg te denken zijn :)

Tips & adviezen zijn uiteraard ook welkom ;)

Laat maar horen:cool:

Laatst bewerkt:
Alles is tegenwoordig schadelijk voor de gezondheid.

Laatst bewerkt:
En dan nog al is het schadelijk, wil je dan in een grot gaan wonen? Of gaan slapen in aluminium folie

En dan nog al is het schadelijk, wil je dan in een grot gaan wonen? Of gaan slapen in aluminium folie

:roflol:

OT: boeie alles is schadelijk tegenwoordig, zelfs ademen... als je bij alles stil gaat staan dat schadelijk voor je is kun je geen normale dag meer hebben. je ontkomt toch niet aan al die straling, en ik denk niet dat het een grote impact heeft...

Ik vind het een beetje dom om het af te doen van boeie alles is schadelijk. Maar het is lastig want het is inderdaad niet meer weg te denken. Voorlopig is het nog niet bewezen dat het schadelijk is voor mensen.

Ik vind het een beetje dom om het af te doen van boeie alles is schadelijk. Maar het is lastig want het is inderdaad niet meer weg te denken. Voorlopig is het nog niet bewezen dat het schadelijk is voor mensen.

Was een tijdje geleden een studie dat als je 20-30 minuten per dag belt er een sterk verhoogt risico is voor een hersentumor. Ook zou ik niet m'n gsm op m'n nachtkastje leggen om als wekker te gebruiken. Vroeger werden dokters gebruikt om roken te promoten , toen de gevolgen ervan nog niet duidelijk waren betekent niet dat er geen zijn.

Mijn leven is 2x zo snel door deze media dus mag best 5 jaar korter duren.

Was een tijdje geleden een studie dat als je 20-30 minuten per dag belt er een sterk verhoogt risico is voor een hersentumor. Ook zou ik niet m'n gsm op m'n nachtkastje leggen om als wekker te gebruiken. Vroeger werden dokters gebruikt om roken te promoten , toen de gevolgen ervan nog niet duidelijk waren betekent niet dat er geen zijn.

Het probleem van dat soort onderzoeken vind ik vaak om nou te achterhalen hoe serieus ik het dan moet nemen. Vaak gaan ze er bij zoon onderzoek bijvoorbeeld vanuit dat je 0,00099823% kans hebt van jezelf en dan zetten ze er met hoofdletters bij dat je als je dit of dat doet je 200x meer kans hebt wat schokkend lijkt maar dan nog steeds niks is.
(ik zeg niet dat dat bij het onderzoek waar jij naar verwijst ook zo is maar vaak is het wel zo)

Pas als ze egt zeker weten en bewezen hebben dat het grote gevolgen kan hebben dan ga ik mijn leven er op aan passen. Anders kun je eigenlijk inderdaad niet meer naar buiten geen melk meer drinken geen vlees meer eten geen groente meer eten en gevolgen daarvan zijn weer dat je dan ook dood gaat:P We doen het dus nooit 100% goed.

Ik moet zeggen, als ik aan het internetten ben met m'n tel. in mijn handen krijg ik altijd een heel onaangenaam gevoel in de pezen bij mijn pols en handen. Het is net geen pijn te noemen. Ik zal niet zeggen dat het echt kwaad kan maar eerder wel kwaad dan niet.

Daarnaast heb ik uiterst gevoelige zintuigen en ligt het niet aan hoe ik mijn tel. vasthoud.

Neig toch meer naar dat het kwaad kan..

Ik moet zeggen, als ik aan het internetten ben met m'n tel. in mijn handen krijg ik altijd een heel onaangenaam gevoel in de pezen bij mijn pols en handen. Het is net geen pijn te noemen. Ik zal niet zeggen dat het echt kwaad kan maar eerder wel kwaad dan niet.

Daarnaast heb ik uiterst gevoelige zintuigen en ligt het niet aan hoe ik mijn tel. vasthoud.

Neig toch meer naar dat het kwaad kan..
Zintuigen & pezen = wereld van verschil.

Ligt er gewoon aan hoe jij je telefoon vast houd tijdens het internetten. ;)
Of heb je het bij bellen, sms'en, pingen, wat is appen en weet ik veel wat voor zooi er tegenwoordig nog meer op kan, ook?

Zo ja... Koop maar een postduif.
Zo nee.... Goh je houd je handen in een positie die het niet gewend is.

Zintuigen & pezen = wereld van verschil.

Ligt er gewoon aan hoe jij je telefoon vast houd tijdens het internetten. ;)
Of heb je het bij bellen, sms'en, pingen, wat is appen en weet ik veel wat voor zooi er tegenwoordig nog meer op kan, ook?

Zo ja... Koop maar een postduif.
Zo nee.... Goh je houd je handen in een positie die het niet gewend is.

Als ik 'm normaal vasthoud heb ik er geen last van. Bij bellen ook niet maar tijdens internetfuncties wel. Dus ligt echt niet aan de houding.

Misschien zijn het niet mijn pezen maar zo voelt het wel. Alsof ze willen samentrekken. Lastig te omschrijven. Daarnaast hebben pezen toch ook gewoon gevoel? Of is het wat er omheen ligt?

Postduif misschien dan maar.. Iemand nog een goede naam?

Als ik 'm normaal vasthoud heb ik er geen last van. Bij bellen ook niet maar tijdens internetfuncties wel. Dus ligt echt niet aan de houding.
Wat voor toestel heb je? Met internetten heb je je toestel anders vast als met bellen...

Postduif naam: Gerrit

:p

Ik heb een Nokia N8 maar als ik het ding neerleg wat ik meestal doe, ivm dit dus, voel ik het naarmate ik dichterbij kom. Misschien wel statische energie, dat ding heeft een aluminum behulzing geloof ik. Ik weet het echt niet.. Lul i.i.g. niet uit mijn nek.

Dacht zelf aan Paultje Postduif of Witte Willy (mocht het een witte worden) maar Grijze Gerrit is ook helemaal geen verkeerde keuze..

:P

Zolang je niet je telefoon aan je hoofd taped is er niets aan de hand.

• Topic Starter Topic Starter

Misschien kunnen we het wel gebruiken als wekker maar dan op voorwaarde als het toestel op "Vliegmodus" staat. In de Vliegmodus worden de netwerk- en radio-ontvangers uitgeschakeld om storing van gevoelige apparatuur te voorkomen naar het schijnt. En we kunnen echter nog altijd games spelen, naar muziek luisteren, video's bekijken en andere content en we kunnen ook op de hoogte worden gebracht door alarmen als alarmen zijn geactiveerd. Dus vliegmodus lijkt mij wel interessant :) en misschien voor jullie ook?

Beetje lastig om iets gefundeerd erover te zeggen als ik er geen verstand van heb.

Ik weet er geen hol van. Mijn theorie die ik vroeger hanteerde (als het er niet schadelijk uitziet, is het niet schadelijk) klopt helaas niet (Tsjernobyl). Het kan schadelijk zijn, maar gelukkig doet iedereen het. Als het dan schadelijk is en de halve wereld sterft, is dat goed. Als het niet schadelijk is, is het ook goed. Dus altijd goed :o

Terug
Naar boven