Fitness Seller

Wii U - 30 november launch day

Peiling Peiling Ik ga de Wii U aanschaffen

• Totaal stemmers
    17
Als ik een Wii U koop, dan ga ik voor de zombie u bundel.

Ben wel aan het twijfelen. Een Wii U kopen is gelijk aan mijn Wii weggeven (zonder controllers, die hou ik dan). Ik kan de consoles immers niet blijven opstapelen. Maar wtf, Wii U is niet compatibel met gamecube, waar ik een stuk of 20 topgames voor heb liggen! Natuurlijk kan je de gamecube games downen via virtual console, maar ik ga echt geen 2x betalen voor hetzelfde spel. Ze zouden de mogelijkheid moeten geven om games waarvan je al de licentie gekocht hebt te downloaden zonder kosten dmv ingeven van het serienummer van je games. Als dat mogelijk zou zijn, dan is het nu al een zekerheid dat ik voor Wii ga.

Ik dacht ook ooit een ps3 te halen, maar vond geen exemplaar meer dat compatible was met ps2, dus ja, is dus ook aan mij voorbij gegaan. Denk nu wel voor de 4 te gaan als die compatibel is met 3. Dan heb ik een PS2 voor PS2 en PS1 games, en een PS4 voor PS4 en PS3 games.

http://www.youtube.com/watch?v=WcAV-M5H2fU

Zombie u ziet er echt fantastisch uit. Je ziet ook aan de helderheid van het beeld en de post processing fx dat dit toch net een stap boven de kwaliteit van ps3 en xbox360 kwa gfx. Geen next gen, maar gewoon het (toch al grote) verschil tussen een ati48xx en een geforce 79xx.

Ben niet echt een nintendo fan.
Heb mijn vriendin ooit een keer een WII gegeven, en sommige spellen zagen er wel ok uit (smash bros, donkey kong, mario galaxy) maar als ik dan zag hoe je al schuddend en meppend dat moest besturen had ik er al geen zin meer in om het te proberen.
Van vroeger uit meer een SEGA fanboy, en na de dreamcast maar overgestapt op Xbox.
Moet wel zeggen dat ik zo'n extra scherm wel een aardige toevoeging vind, het is alleen aan de developers er ook iets mee te doen...
Bij ZombiU lijkt het wel aardig uit te pakken moet ik zeggen.

Ben niet echt een nintendo fan.
Heb mijn vriendin ooit een keer een WII gegeven, en sommige spellen zagen er wel ok uit (smash bros, donkey kong, mario galaxy) maar als ik dan zag hoe je al schuddend en meppend dat moest besturen had ik er al geen zin meer in om het te proberen.
Van vroeger uit meer een SEGA fanboy, en na de dreamcast maar overgestapt op Xbox.
Moet wel zeggen dat ik zo'n extra scherm wel een aardige toevoeging vind, het is alleen aan de developers er ook iets mee te doen...
Bij ZombiU lijkt het wel aardig uit te pakken moet ik zeggen.

Ik denk dat Wii u het iets minder van het schudden gaat moeten hebben en iets meer van het extra (touch) screen. Zombie gaat gewoon VET zijn! Net zoals deze game:

http://www.youtube.com/watch?v=V9YjceHWgC8

Moet wel eerlijk zijn, weet nog niet of ik voor Wii u ga. Ben best wel een kleine gfx wh*re, en wil eerst zien hoe groot het verschil Wii u vs PS4 gaat zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Zombi U ziet er idd vet uit. Ben benieuwd naar de reviews.
Op een PS4 zul je vermoed ik tot 2014 moeten wachten. Tegen die tijd komt Nintendo bijna weer met een volgende console uit. :D

De generatie cycles gaan steeds verder uiteen lopen wat het imo ook steeds interessanter maakt. Zeg nou zelf, wat is het grote verschil tussen xbox 360 en de ps3.

De generatie cycles gaan steeds verder uiteen lopen wat het imo ook steeds interessanter maakt. Zeg nou zelf, wat is het grote verschil tussen xbox 360 en de ps3.

Vrijwel niets, maar dit is altijd zo geweest.
Altijd zijn er 2 soortgelijke consoles op de markt geweest, waar ook vrijwel allemaal dezelfde games op uitkwamen.

Kijk maar naar het verleden :

Sega Megadrive vs SNES
Sega Saturn vs PS1
Sega Dreamcast vs PS2 (later XBOX vs PS2 gezien de dreamcast geen 2 jaar bestaan heeft)
XBOX 360 vs PS3

Na de SNES is nintendo de multi platform games een beetje kwijtgeraakt.
Dit door hun keuze van opslagmedium, en later door mindere grafische kracht. (op het moment dat de WII uitkwam was de techniek al achterhaald)

WII U zit nu weer een beetje tussen 2 console generaties in.
Het zal waarschijnlijk iets beter zijn dan de PS3 en XBOX360, maar reken er maar op dat de volgende generatie gehakt maakt van nintendo op grafisch gebied.

Vrijwel niets, maar dit is altijd zo geweest.
Altijd zijn er 2 soortgelijke consoles op de markt geweest, waar ook vrijwel allemaal dezelfde games op uitkwamen.

Kijk maar naar het verleden :

Sega Megadrive vs SNES
Sega Saturn vs PS1
Sega Dreamcast vs PS2 (later XBOX vs PS2 gezien de dreamcast geen 2 jaar bestaan heeft)
XBOX 360 vs PS3

Na de SNES is nintendo de multi platform games een beetje kwijtgeraakt.
Dit door hun keuze van opslagmedium, en later door mindere grafische kracht. (op het moment dat de WII uitkwam was de techniek al achterhaald)

WII U zit nu weer een beetje tussen 2 console generaties in.
Het zal waarschijnlijk iets beter zijn dan de PS3 en XBOX360, maar reken er maar op dat de volgende generatie gehakt maakt van nintendo op grafisch gebied.
De snes was grafisch veel sterker dan de megadrive (die dan weer een betere CPU had).

De N64 zat in het tijdperk van de PS1, en was duidelijk vele malen krachtiger (uitzondering data opslag). Toch is krachtig niet altijd succesvol.

De PS2, xbox en gamecube was de meest saaie generatie, alle 3 de systemen waren vrijwel gelijk aan elkaar. Niet echt een unieke generatie.

Dat nintendo na de snes content verloor aan sony had weinig te maken met de opslagruimte. Sony was een zeer agressieve campagne gestart om content uniek te maken voor de PS1. Capcom en andere 3th party developers mochten geen games maken op een ander systeem en kregen daar dik voor betaald. In feite probeerde Sony daarmee de gamemarkt kapot te maken, monopoly positie. Antwoord van Nintendo was meer focus om eigen content van Nintendo, rare en retro studios.

Nu cycles verder uiteen gaan lopen wordt de content voor een systeem steeds unieker, dat multi platform gebeuren is saai imo.

WiiU blijkt toch stuk krachtiger te zijn dan PS3 en Xbox 360

Is het minder krachtig als de huidige generatie consoles van Sony en Microsoft? Krachtiger, even krachtig?

Volgens Brian Burleson en Randy Pitchford van Gearbox software weldegelijk, en niet zomaar krachtig maar veel krachtiger.
Volgens sommige developers is de CPU kloksnelheid een stuk langzamer als de huidige generatie consoles.
Ook is de GPU veel beter dan de huidige generatie console.
Om het allemaal verwarrender te maken is de Random Acces Memory wel veel meer en de geruchten wijzen op een Quadcore CPU.

Wat begrijpen we hieruit?

De Wii U is weldegelijk veel krachtiger. Er is ietswat verwarring ontstaan doordat één developer heeft aangegeven dat de CPU kloksnelheid ietjes trager is. Echter als we de bekende Wii U specs en bevestigde feiten door Gearbox en Nano Assualt Neo developers even op een rij leggen komen we tot de conclusie dat de CPU een Quadcore 3.0 GHZ beest is.

3.0 GHZ kloksnelheid bevestigd de lager snelheid in vergelijking met de 3.2 core snelheid van Xbox 360, echter zijn dat maar 3 cores vergeleken met 4 van Wii U.
De door Nintendo bevestigde GPGPU (General Purpose Graphics Processing Unit) Grafische kaart die tevens ook nog wordt ontwikkelt door AMD is ook een beest waarmee rekening moet worden gehouden aangezien de GPU nu ook CPU werk kan verrichten.

http://www.insidegamer.nl/community/column/28291/wii-u-is-het-krachtig-genoeg

Laatst bewerkt:
Eerste game reviews

Damn ZombiU valt dus zwaar tegen. :(
Rest zijn wel goeie launch games. Ik ben nog niet overtuigd helaas. Ik wacht het eerste jaar maar eens af wat het gaat worden.

ZombiU: 6,3
ZombiU is packed with great ideas, but it doesn’t capitalize on any of them.
[Link niet meer beschikbaar]

Batman: Arkham City -- Armored Edition: 9,5
Batman: Arkham City on Wii U is the quintessential version of one of the generation's definitive games.
http://www.ign.com/articles/2012/11/18/batman-arkham-city-armored-edition-review

New Super Mario Bros U: 9,1
For two decades, Mario’s 3D adventures have stolen the show. New Super Mario Bros. U reminds us there’s life in 2D.
http://www.ign.com/articles/2012/11/15/new-super-mario-bros-u-review

ik heb nu een ps3, maar als de nieuwe xbox en ps3 uitkomen en xbox heeft gratis internet, dan ga ik voor xbox. eerst de specificaties maar afwachten :) in welk jaar zullen ze zeigenlijk verwacht worden?

Ik ben nog aan het wachten op het kopen van een WiiU. Game die me over de streep (kan) trekken = Zelda HD

Wii U zit in zwaar weer. Nintendo had beloofd dat ze meer 3th party dev zouden aantrekken maar ze vertrekken massaal lijkt het.

Verkoop schoot wel omhoog nadat microsoft de xbox one bekend maakte, veel gamers zijn teleurgesteld.
Ditmaal verschillen de PS en Xbox meer van elkaar, meer diversiteit is een goede ontwikkeling imo.

Ik ben nog aan het wachten op het kopen van een WiiU. Game die me over de streep (kan) trekken = Zelda HD

Toevallig Xenoblade gespeeld op de Wii? Vrij late release in een console cycle maar ik hou van dit soort epische RPG games. Maar een gruwelijk goede game, beste game voor mij sinds Zelda Ocarina.

De developer monolith maakt nu een exclusive voor wiiu. Deze game alleen is een console musthave.

http://www.youtube.com/watch?v=APWTJMyM4qg
http://www.youtube.com/watch?v=JnLBP5Cjq5U

Nee, geen xenoblade gespeeld. Heb na het sublieme Skyward Sword (dat ik nu pas uiteindelijk aan het uitspelen ben) geen Wii titels meer in huis gehaald. Maar ik zou de budget bak eens moeten doorzoeken want weet dat er nog wel parels (veelal nintendo exclusives) zitten die ik niet gespeeld heb. Moet eigenlijk die silent hill 1 remake en zoals je aanraadt ook xenoblade eens gaan zoeken :) monster Hunter staat ook op het lijstje, hoewel ik denk dat ik de 3ds versie ga nemen.
Moet ook nog eens een galmecube controller op de kop tikken, heb nog veel oude gamecube spellen die ik nog eens wil spelen (windwaker bv :) )

Eén dezer dagen ook wat PS2 en DS games die ik nooit leuk gevonden heb, gaan verkopen om donkey kong country returns 3D te halen voor tijdens mijn reis eind volgende maand. Ben ongeduldig aan het wachten op bravely default btw.

Laatst bewerkt:
Als je van RPG houdt ga je geen spijt krijgen, epic verhaal en had de game na ongeveer 85uur gameplay uitgespeeld. En er zijn nog tig side quests te doen.

Nee, geen xenoblade gespeeld. Heb na het sublieme Skyward Sword (dat ik nu pas uiteindelijk aan het uitspelen ben) geen Wii titels meer in huis gehaald. Maar ik zou de budget bak eens moeten doorzoeken want weet dat er nog wel parels (veelal nintendo exclusives) zitten die ik niet gespeeld heb. Moet eigenlijk die silent hill 1 remake eens gaan zoeken :)
Moet ook nog eens een galmecube controller op de kop tikken, heb nog veel oude gamecube spellen die ik nog eens wil spelen (windwaker bv :) )

Probeer een wavebird controler te bemachtigen, ideaal voor GC games.

Als je van RPG houdt ga je geen spijt krijgen, epic verhaal en had de game na ongeveer 85uur gameplay uitgespeeld. En er zijn nog tig side quests te doen.

Probeer een wavebird controler te bemachtigen, ideaal voor GC games.

Nee, ik wil geen draadloze controller op AA batterijtjes :) Ga voor de traditionele controller. Heb voor mijn Wii motes een oplaadstation met speciaal battery pack gekocht zodat ik niet meer met batterijen moet klooien.

Heb mijn lijstje gemaakt van spelletjes die ik nog moet halen voor de eerste wii :)
Was best verbaasd dat er nog zo veel interessante games waren die ik nog niet had :)

Mad world
Red steel 2
Rune Factory Frontier
Muramasa the demon blade
Monster hunter tri
The blob
Project zero 2
No more heroes 2
Fatal frame IV
Xenoblade chronicles
Mario Galaxy 2
Arc rise fantasia
Pandora’s tower
Fragile
Epic Mickey
Silent hill shattered memories
Tales of graces
Deadly creatures
Metroid M
Mushroom Men
Broken sword shadow of the Templars
House of the death overkill
A boy and his blob
Tatsunoku vs Capcom
Little king’s story
Sin and punishment

Damn, wat een lijstje top games en ook véél rpgs!! ... nu pas door wat een geweldige console er onder mijn tv staat :) Dat wordt de budgetbakken doorzoeken :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven