Fitness Seller

Wilders beklad

Ik kan ook prima zelf een mening vormen maar het is best aardig om eens een andere invalshoek mee te krijgen of simpelweg een betoog te lezen van iemand die er echt verstand van heeft. Natuurlijk heb je daar ook boeken en onderzoeken voor maar die worden je niet aangereikt in een actuele context..

Ik blijf liever zoveel mogelijk verschoond van andere invalshoeken, maar goed dat ben ik. Meningen zijn net aarsgaten, iedereen heeft er 1. Nou goed degene met bepaalde vormen van aarsziekten misschien niet meer.

Ik blijf liever zoveel mogelijk verschoond van andere invalshoeken, maar goed dat ben ik. Meningen zijn net aarsgaten, iedereen heeft er 1. Nou goed degene met bepaalde vormen van aarsziekten misschien niet meer.
:roflol: Mag ik die in mijn signature zetten?:)

Elk icoon, beeldmerk, titeltje en symbool verliest in deze tijd relatief snel z'n "onaantastbare" starters glans. En het oorspronkelijke gezicht dat gepresenteerd was door dat specifieke visuele beeldmerk blijft heimelijk achter met een innerlijk dat verzonken is in bruine honde stront.

Het innerlijk was immers nooit geactiveerd maar steunden op ogen die konden adoreren. Maar nieuw is tegenwoordig binnen enkele jaren oud en geen van de volgelingen erkent het voorheen populaire gestalte dan nog lof en attentie toe. Popcultuur op z'n best. LA heeft je in je kont.

Voor de rest van je leven is niemand meer naar je op zoekt maar stuit men toch plots door het toeval weer eens op je naam wordt je afgeschilderd als die ooit open getrokken fles wijn die nooit meer nieuw kan worden met een mooie kurk en verzegeling. Jezelf nooit meer zo in de spiegel aanschouwen.

De ultieme deceptie van de Nieuwe Wereld waarin iedereen zijn kurk zo snel mogelijk wil opentrekken om in een etalage te mogen zitten voor hoogstens enkele jaren om de rest van zijn of haar leven een joke te zijn van de publieke spot als de naam bij toeval weer eens ergens opduikt. Stickers van iedereen op je voorhoofd en de verdwenen invloed geeft nimmer nog tegengewicht.

MySpace is de Nieuwe wereld, dacht elk individu even een schijnende zon te worden, tref men collectief 1 voor 1 de maan aan. :thumbs:

Eibergen. TC Tubantia. En spitsnieuws neemt het over.

De komkommertijd is nu officieel aangebroken.

Misschien dien je je minder te focussen op de naam van de groep die gediscrimineerd wordt. Maar eerder op de onderliggende gedachtengang.
Indien je moslims vervangt voor joden in de speeches van Wilders zou Hitler het zelf geschreven kunnen hebben.
Dat het in deze over moslims gaat in plaats van joden is dan van minder belang. Het blijft even achterlijk en verachtelijk. In beide gevallen wordt een bepaalde bevolkingsgroep in een hoekje geduwd, met als doel angst en verzaaidheid te creëeren om zo een lectoraal draagvlak op te trommelen en indien mogelijk het land te besturen.

Verachtelijk dus.

misschien dien je je minder te focussen op de naam van de groep die gediscrimineerd wordt. Maar eerder op de onderliggende gedachtengang.
Indien je moslims vervangt voor joden in de speeches van wilders zou hitler het zelf geschreven kunnen hebben.
Dat het in deze over moslims gaat in plaats van joden is dan van minder belang. Het blijft even achterlijk en verachtelijk. In beide gevallen wordt een bepaalde bevolkingsgroep in een hoekje geduwd, met als doel angst en verzaaidheid te creëeren om zo een lectoraal draagvlak op te trommelen en indien mogelijk het land te besturen.

Verachtelijk dus.

+ 1

Misschien dien je je minder te focussen op de naam van de groep die gediscrimineerd wordt. Maar eerder op de onderliggende gedachtengang.
Indien je moslims vervangt voor joden in de speeches van Wilders zou Hitler het zelf geschreven kunnen hebben.

Verachtelijk dus.
Ik vind het dan nog steeds onjuist om de twee te vergelijken. Wilders heeft nooit beweerd dat alle moslims dood moeten, of zelfs maar dat alle moslims het land uit moeten. Opnieuw is de vergelijking dus grote nonsens van extreemlinks.

PS: ik neem het niet op voor Wilders, geef gewoon kritiek op de vergelijking.

Ik vind het dan nog steeds onjuist om de twee te vergelijken. Wilders heeft nooit beweerd dat alle moslims dood moeten, of zelfs maar dat alle moslims het land uit moeten. Opnieuw is de vergelijking dus grote nonsens van extreemlinks.

PS: ik neem het niet op voor Wilders, geef gewoon kritiek op de vergelijking.

Tuurlijk is de vergelijking niet compleet, maar je moet wel oogkleppen (haha!) ophebben als je niet ziet dat er gewoon raakpunten zijn in retoriek.
Ook Hitler had het in eerste instantie niet over strafkampen en gaskamers.

Wilders wordt dan ook niet vergeleken met de genocidale Hitler maar eerder met de Hitler die nog in opkomst was en een zondebok zocht voor de problemen in het land. Blijft een abjecte vergelijking maar ach Wilders doet zelf niet veel beter met zijn uitspraken. Vuur wordt wel vaker met vuur bestreden.

Godwin gaat werk hebben als we alles wat een beetje op demoniseren lijkt erbij gaan sleuren :o

Wilders heeft toch nooit gezegd dat alle moslims 'slecht' zijn? Hij zegt al tijden dat het over de ideologie gaat. Als Hitler nou alleen maar zou gezegd hebben dat de ideologie van de Joden (en de verzuiling ervan) ongewenst is, dan zou men een punt kunnen maken met zo'n vergelijking.

Maar goed Wilders blijft natuurlijk ook wereldvreemd om te denken dat je religies kan verbieden.

Maar ondertussen wil hij wel maatregelen tegen álle moslims (zie kopvoddentax).

affiches van filip de winter in antwerpen daar worden ook hitler snorretjes opgetekend, big deal (de haardos heeft hij al)

Terug
Naar boven