AndroidHealthClinic

Wilders' haar moet afkomst verhullen

Lekker boeiend wat Lizzy van Leeuwen vindt.

Racisme is veel kwalijker dan discriminatie op basis van geloof vind ik. Een geloof daar kies je voor, je ras niet.

Maybe so.
Maar discriminatie blijft in mijn ogen toch fout. Of dit nou op basis van geloof of op basis van ras gebeurt.

In beide gevallen zul je zien dat een minderheid van een bepaalde groepering de boel verziekt voor de rest van die groepering.
Om dan een hele groepering aan te spreken op de acties van die minderheid is not done. Helemaal als je ze hierdoor anders gaat behandelen of ze bepaalde rechten gaat ontnemen.

Geloof kies je niet voor, meestal niet in ieder geval, je kiest er enkel voor om niet meer te geloven. En dat kan in sommige kringen best lastig zijn.

Geloof kies je niet voor, meestal niet in ieder geval, je kiest er enkel voor om niet meer te geloven. En dat kan in sommige kringen best lastig zijn.
Tja dat kinderen gebrainwashed worden spreek ik niet tegen. Maar in meer beschaafde culturen/landen is dat "niet kiezen" toch eerder uitzondering dan regel. Zodra mensen volwassen worden hebben ze in elk geval de keuze om al dan niet te blijven geloven. Dus normaal gezien gaat het om een vrije keuze. En ik vind dat spotten met een keuze perfect moet kunnen, terwijl ik racisme echt totaal afkeur.

Tja dat kinderen gebrainwashed worden spreek ik niet tegen. Maar in meer beschaafde culturen/landen is dat "niet kiezen" toch eerder uitzondering dan regel. Zodra mensen volwassen worden hebben ze in elk geval de keuze om al dan niet te blijven geloven. Dus normaal gezien gaat het om een vrije keuze.

Guess again.

You guess again. Het blijven uitzonderingen.

Het is gewoon lastig als je opgevoed bent met en geloof om dan op een gegeven moment te kiezen om af te stappen van dit geloof.

Nu laat ik nog de sociale druk buiten beschouwing die ook overduidelijk aanwezig is.

Waarschijnlijk als je niet te streng gelovig bent opgevoed dat de keus veel makkelijker is. Dit zie ik ook wel bij mijn ouders bijvoorbeeld.
Maar ken ook een aantal mensen uit de bible belt in NL en van hun geloof af stappen dat zal nieteens in ze opkomen.

Groene Amsterdammer net zo k*t als Elsevier.

Terug
Naar boven