onderhandelen
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 24
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Mijn eerste reactie was sarcastisch bedoeld, maar dat gezegd zijnde: deze reportage is wel degelijk zéér gekleurd, eenzijdig, en soms wordt er ook een loopje met de feiten genomen. Daarnaast wordt er in veel gevallen de wereld op zijn kop gezet.
Er wordt bijvoorbeeld gezegd dat Wilders de oorzaak zou kunnen zijn van mogelijke aanslagen. Dit soort uitspraken zijn typisch voor de kortzichtige linkerzijde natuurlijk. Niet de persoon die zijn mening uit is verantwoordelijk voor aanslagen, alleen de persoon die de aanslagen pleegt kan dat zijn. Als zo'n wandelende tijdbom blijkbaar elk moment kan ontploffen omdat er op zijn teentjes getrapt wordt, dan vormt dat een bewijs dat die figuren hier niet thuishoren. Om dan Wilders te gaan aanvallen als zogenaamde oorzaak van die aanslag is zoals gezegd de wereld op zijn kop zetten.
Dat zou hetzelfde zijn als de cartoonist zelf de schuld geven van de poging tot moord die jegens hem gepleegd wordt, of de homo's die op straat in elkaar getimmerd worden omdat ze hand in hand liepen, want dat provoceert nu eenmaal bepaalde figuren. Als je zo gaat redeneren is het einde echt zoek.
Er valt zeker kritiek te uiten op Wilders, maar deze reportage is te eenzijdig om serieus te nemen. De problematiek m.b.t. de islam wordt geminimaliseerd alsof er helemaal niets aan de hand is, de criminaliteit waait vanzelf wel weer over, en als we de allochtonen gewoon blijven pamperen komt alles wel goed. In wat voor droomwereld leven ze daar eigenlijk bij de VARA?
Feit is dat de parlementaire democratie wat mij betreft niet langer als een valide bindend instituut kan worden gekwalificeerd dankzij de distracties en verdraaiingen van links en rechts en de midden partijen met ideeën maar geen standpunten (die komen pas na de verkiezingen opeens).
Ik hoorde trouwens dat in België stemmen opgaan om het stemmen te boycotten. Een zeer positieve ontwikkeling wat mij betreft want kamerleden zijn bij voorbaat voorzittertjes van lobby groepjes met hun eigen tekening en CV. Ook in Nederland gaat de politieke impasse zijn intrede doen. Niet op de barricade de activist gaan uithangen, maar de realistische passivist worden.