XXL Nutrition

Wilders voelt 'sfeer van haat en agressie'

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
[foto]http://www.nu.nl/img.db/917658+s(120!x120!)[/foto]DEN HAAG - PVV-leider en Kamerlid Geert Wilders vindt dat zijn critici het klimaat creëren voor een politieke moord. In een interview met het Nederlands Dagblad zegt hij vrijdag dat een sfeer van "haat en agressie" is ontstaan waarin iemand kan denken "dat buitenwettelijke middelen geoorloofd zijn om mij en mijn mensen af te stoppen".

Wilders reageert hiermee op initiatieven van zijn politieke tegenstanders om hem tegengas te geven, zoals de website tegenhaatzaaien.nl die de voormalige Amsterdamse PvdA-wethouder Michael van der Vlis deze week lanceerde.

Complot

Volgens Wilders is sprake van een complot tegen hem. Linkse columnisten als Marcel van Dam en Paul Scheffer zetten hem neer als "iemand die buiten de wet staat, als de aanvoerder van een fascistische partij, die ademocratisch zou zijn en overeenkomsten vertoont met de nazi's", zegt hij.

Balkenende

Premier Jan Peter Balkenende zei vrijdag tijdens zijn wekelijkse persconferentie dat "het spreken over bedreigingen beter achterwege gelaten kan worden". De premier voegde er aan toe dat "je je kunt afvragen of de uitlatingen van de heer Wilders wel altijd bijdragen aan een klimaat van respect".

Hij verwees naar de uitspraak van Wilders dat er in Nederland "een tsunami van islamisering" dreigt.

Bron

een complot van (s)linkse stalinisten natuurlijk
:roflol: het moet niet gekker worden.

Ah Wilders mag dus iedere uitspraak doen die hij wil maar kritiek mag er niet meer op worden geuit? Hij is zelf degene die het debat meestal op scherp zet, dan kan je niet verwachten dat je milde kritiek terug krijgt. Wilders de man van het vrije woord toch? Dezelfde die Clairy Polak gelijk zou ontslaan mocht hij het voor het zeggen krijgen.

Die anti haatzaaisite is dan wel weer een triest dieptepunt, dat schiet zijn doel gewoon voorbij.

Zeggen dat de anderen een complot tegen hem opzetten is een goed doordachte trick om kiezers te winnen. Hij profileert zich hiermee als 'het vaak gepeste jongetje waar iedereen voor opkomt'. Doet het Vlaams Belang al jaren met succes. Je kan van hem zeggen wat je wilt, maar slim (sluw) is hij wel die Wilders.

Oh dat zeker, hij is ook niet voor niets zo hard aan het schoppen. Hoe harder hij schopt des te meer hij in de hoek wordt gedrukt en des te meer aanhang hij krijgt binnen bepaalde kringen. Meestal mensen die de huidige politieke figuren gewoon zat zijn, de afstand is gewoon te groot meestal. Wilders is een straatvechter, dat spreekt aan.

Oh dat zeker, hij is ook niet voor niets zo hard aan het schoppen. Hoe harder hij schopt des te meer hij in de hoek wordt gedrukt en des te meer aanhang hij krijgt binnen bepaalde kringen. Meestal mensen die de huidige politieke figuren gewoon zat zijn, de afstand is gewoon te groot meestal. Wilders is een straatvechter, dat spreekt aan.

Binnen bepaalde kringen....nee die tijd is over, voorbij.

Tegenwoordig kiest een breed scala aan mensen voor Wilders. Jong, oud, middenstanders, loonwerkers, z'n kiezsers zijn zo divers als maar zijn kan.

Voor het grootste deel mensen die de gezapige bange politiek van de gevestigde partijen zat zijn. Het 'we doen maar wat ze willen dan doen ze ons niks'-beleid.

Het beleid van 'laten we op bedreigingen van politici en kunstenaars maar niet reageren, da's het beste.'
Of het goed is? Nee. De andere partijpunten van Wilders kent vrijwel niemand maar er zijn er weinig die het ermee eens zouden zijn.

Maar wat mij enorm verbaast is het volgende:
De politiek in Nederland is er al zo verdomde gewend aan geraakt dat iemand als Wilders z'n functie alleen nog kan uitoefenen met 24 uurs bewaking, dat kunstenaars dreigementen krijgen en hun voorstellingen aanpassen, dat is gewoon eng. We zijn er gewend aan dat politici beschermd moeten worden tegen dreigementen van een minderheid. Dat is ontolereerbaar.

Maar daar gaan we niet meer over praten, dat zijn geen agendapunten meer.
Het hoort er nu eenmaal bij. We hebben dus aanvaard dat een minderheid hier z'n doelen bereikt met dreigementen.

Dat Wilders zich bedreigd voelt is niet zo gek, maar wel is het gek dat er nog niemand is bedreigd en vermoord voor wat ie over een politicus zei, maar wel andersom. Wij vinden het dus normaal dat als iemand zich kritisch uitlaat over zaken, hij terecht dagelijks met de dood beredigd mag worden.

Is toch logisch? Maar niet voor mij.

Ik geloof nooit dat het kapsel van Wilders democratisch tot stand is gekomen.

Binnen bepaalde kringen....nee die tijd is over, voorbij.

Tegenwoordig kiest een breed scala aan mensen voor Wilders. Jong, oud, middenstanders, loonwerkers, z'n kiezsers zijn zo divers als maar zijn ka
n

Jaaaaa, deze uitspraak door wetenschapper dbc kan natuurlijk gestaafd worden door hoogwaardig statistisch betrouwbaar onderzoek

Zeggen dat de anderen een complot tegen hem opzetten is een goed doordachte trick om kiezers te winnen. Hij profileert zich hiermee als 'het vaak gepeste jongetje waar iedereen voor opkomt'. Doet het Vlaams Belang al jaren met succes. Je kan van hem zeggen wat je wilt, maar slim (sluw) is hij wel die Wilders.

Zo, mee eens ! :thumbs:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/ABA10586-C0B4-42C7-8D23-6CE931513F72/0/Tabellen1.pdf
Daar komen de cijfertjes, PVV-stemmers zijn het meest te vinden onder jonge, lager opgeleide, atheistische en in het zuiden wonende bevolking. Meer mannen dan vrouwen. Qua opleiding is in ieder geval een duidelijk verschil te zien met andere partijen.

En waar de A voor staat in de PvdA is ook wel duidelijk.

Marcel van Dam, whaha achterlijke pannekoek :roflol:

Eric, heb je niet een tabelletje waar de partijkeuze wordt afgezet tegen het inkomen, ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.

Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat Wilders de kogel krijgt, er wordt weer precies eenzelfde klimaat gecreeerd als ten tijde van Pim Fortuyn.

Als je niet leert van je fouten maak je ze nog een keer, en het is natuurlijk lekker makkelijk om zo van je politieke tegenstander af te komen.

Eens even kijken, Wilders doet voor sommigen gewoon foute uitspraken (zelfs volgens Verdonk). Daar komt dus regelmatig een pittig tegengeluid op. Wat verwacht je anders? Een knuffel richting Wilders en hem gelijk geven? Wilders haalt zelf toch ook regelmatig uit naar diverse politici en publieke figuren, dat scherpe debat is 1 van de kernpunten waar zijn partij mee groot wordt.

Of laten we het omdraaien, als een radicale Imam of extremistische moslim iets verkeerds roept wordt hier toch ook regelmatig gezegd dat de gematigde moslims die extremisten moeten corrigeren. Nederlanders doen dat dus wel, een extremer geluid van repliek dienen. Zie niet in wat daar mis mee is, tegen welke vorm van extremisme dient gewoon opgetreden te worden. Begrijp ook dat PVV-stemmers de uitspraken van Wilders niet als extreem zien, maar voor genoeg andere Nederlanders zijn die uitspraken toch vrij radicaal.

En voordat ik beschuldigd word dat ik daarmee een aanslag op Wilders zou rechtvaardigen (of andere onzin), nee dat doe ik niet. Extremisten mogen van mij allemaal opdonderen, dus ook degenen die vinden dat Wilders met harde hand de mond dient gesnoerd te worden.

Laatst bewerkt:
levert hem vast weer enkele duizenden stemmen op

Ik geloof nooit dat het kapsel van Wilders democratisch tot stand is gekomen.

:roflol:
Wilders kapsel is gecreeërd met de stalen vuist van een dictator in spé :D
Dat kapsel maakt ook onderdeel uit van zijn beveiliging, het is geimpregneerd met kogelvrije haarlak. :D

Ik zie in de statistieken dat er ook niet westerse allochtonen op Wilders gestemd hebben? Dat zijn dan denk ik de radicale imams die maar wat blij zijn met de toegenomen belangstelling voor hun moskee dankzij het polariserende gelul van meneer Wilders. :D

ik denk dat wilders eerder doelt op de soms wat vertekende informatie die er over hem word gepubliceerd.

wilders wordt wel elke dag bedreigt en loopt altijd met security.. ik zou zo'n leven niet willen lijden maar hij kiest er niet voor om zijn mond erdoor te laten snoeren. ik heb wel respect voor die man.

Terug
Naar boven