MuscleMeat

Witte band BJJ vs 25 jaar kung fu

Calyptus

Colossal Veteran
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.422
Lengte
1m97
Massa
107kg
Vetpercentage
13%
Even wat achtergrond. Oorzaak van deze match-up was een ruzie op het internet tussen Anthony(bjj-vechter) en Rudy Abel(kung-fu)

Anthony heeft witte band(allerminste voor mensen die de banden niet kennen) bjj en wat mma-training, als hobby en cardio(20kg afgevallen hiermee, en nog still fat-ass). Toont erg traag en zijn takedowns trekken op de kloten.

Rudy Abel is een sifu(ander woord voor sensei) in verschillende sTen van kung fu met 25 jaar ervaring en heeft wat ervaring in tai chi.

YouTube - BJJ vs. Kung Fu - Anthony from Bullshido vs Rudy Abel

andere hoek

YouTube - Anthony vs Rudy

Ik vind dit grappig genoeg om te posten. Gevecht trekt op de zeik but hey...

waanzinnige takedowns :D lekker explosief ook hahaha

Ahja, sommige gevechten zijn toch niet te voorspellen. Ik zag laatst iemand bij The Ultimate Fighter die enkele jaartjes MMA training heeft gehad een zwarte band BJJ liet tappen door een zeer zwakke en slome triangle choke.

Potverdomme Youtube! Bij mij eindigt het filmpje al na een halve minuut fzo (ja, echt eindigen en niet even stoppen om te bufferen). Hebben jullie dit ook soms?

bbj zou ik ook nog wel eens willen gaan beoefenen

ziet er cool uit

Wie is nou eigenlijk wie?

Die BJJgast krijgt toch nog wel wat klappen. Leer die Kung fu gast 1 week takedowndefence en hij had gewonnen. Lachen om te zien!

Waarom is die gast hele tijd bezig met benen van zijn tegenstander, logisch dat je tegenstander dan zijn benen weghaalt.

Zoiets merk/zie je vaak bij tegenstanders op dat niveau, als ze je benen/nek/arm vasthebben zijn ze alleen daarmee bezig.Net een klein kind die zijn snoep niet wil loslaten.Terwijl je zoveel andere dingen kan doen.

Waarom is die gast hele tijd bezig met benen van zijn tegenstander, logisch dat je tegenstander dan zijn benen weghaalt.

Zoiets merk/zie je vaak bij tegenstanders op dat niveau, als ze je benen/nek/arm vasthebben zijn ze alleen daarmee bezig.Net een klein kind die zijn snoep niet wil loslaten.Terwijl je zoveel andere dingen kan doen.

idd een echte goede fighter speelt het spel all round en benut alle mogelijkheden.

• Topic Starter Topic Starter

Was de enige tactiek die de bjj vechter kon gebruiken, rechtopstaand had hij geen enkele kans, zijn stand-up was zowat nihiel. Eens op de grond was hij gewonnen.

Dat hij zijn takedowns niet voorafgaat door een schijnbeweging, en zijn slecht excuus voor een shoot "naar de tegenstander wandelen met je kop naar beneden" is vrij zielig. Maar dat hij wint van iemand met 25jaar vechtervaring en een lesgever is nog belachelijker. Geloof vs realiteit.

Die BJJgast krijgt toch nog wel wat klappen. Leer die Kung fu gast 1 week takedowndefence en hij had gewonnen. Lachen om te zien!

De meeste kung fu sTen hebben wel degelijk verdediging vs takedowns, die worden hier ook gedemonstreert(leunen op de tegenstander). Dat ze niets waard zijn is een andere zaak, maar ze worden ook nooit degelijk getraind.

Het filmpje komt een beetje over als sportauto vs. vrachtwagen.. alleen dan niet around the track, maar in een demolition derby.
Altijd die "discussies" over welke vechtsport beter en effectiever is...

Dan heeft hij zeker 25 jaar geslapen met z'n kung fu, want de gasten die ik ken (zijn zeker geen meester in munk fu) hadden die dikke bal al direct nee getrapt.

Maar ja, het zal wel weer.

Leer die Kung fu gast 1 week takedowndefence en hij had gewonnen.

Tja, dat is dan duidelijk dat hij eerlijk gewonnen heeft, aangezien Kung Fu gasten zich niet met takedowns bezig houden is dat hun zwakke punt. En kan je ze daarop nemen.

Ik vind ze beide dik.

Terug
Naar boven