XXL Nutrition

WorkoutSupply?

Heb de LF470WR Halterschijven Standaard van WorkoutSupply, Kwaliteit is zeer goed. Nu heeft een standaard wel niet zoveel te lijden maar 1,5 jaar in gebruik en geeft nog steeds geen kick ;)

Heb de LF470WR Halterschijven Standaard van WorkoutSupply, Kwaliteit is zeer goed. Nu heeft een standaard wel niet zoveel te lijden maar 1,5 jaar in gebruik en geeft nog steeds geen kick ;)

Ik heb de LF460WR bevalt ook erg goed (wiebelt beetje maar stoort niet).
Heb het destijds tweedehands gekocht samen met 215kg schijven (ook van WorkoutSupply) maar bevalt echt prima. Schijven zien er nog prima uit en stander houdt zich ook prima onder dit gewicht.

• Topic Starter Topic Starter
Inmiddels heb ik alle spullen staan en de eerste trainingen gedaan.

Conclusie: geweldig!!!! Ben er zeer tevreden over, rack staat als een huis!

Nu lekker trainen...;-)

Groeten

Dit ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik ben ook geïnteresseerd in dat half rack met pulley systeem voor €339 mede omdat ik niet zoveel geld heb voor dit soort dingen. Ik snap wel dat het echt budget is en het niet goedkoper bestaat, echter heb ik niet het dubbele bedrag liggen om een "professionele" te kopen bij die fitness supplier die hier ook wel eens post. Daardoor ben ik dus zeker geïnteresseerd in deze. Zou je misschien wat foto's van jouw setup kunnen posten?

Dit ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik ben ook geïnteresseerd in dat half rack met pulley systeem voor €339 mede omdat ik niet zoveel geld heb voor dit soort dingen. Ik snap wel dat het echt budget is en het niet goedkoper bestaat, echter heb ik niet het dubbele bedrag liggen om een "professionele" te kopen bij die fitness supplier die hier ook wel eens post. Daardoor ben ik dus zeker geïnteresseerd in deze. Zou je misschien wat foto's van jouw setup kunnen posten?
Als je simpelweg het budget niet hebt voor bijvoorbeeld een MegaTec of Barbarian Line rack van ons -- of een Body-Solid, BodyCraft, Powertec of ander concurrerend merk in deze prijsklasse -- dan heb je inderdaad geen andere optie dan te kopen bij dit soort prijsvechters.

De huidige uitverkoopsprijzen (30% korting) van de oude modellen van Workoutsupply zijn ook wel extreem laag maar die modellen zullen niet voor niets uitverkocht worden ;) Ik zou dan eerder kijken naar hun nieuwe half rack, die is ook erg goedkoop maar ziet er ten minste wat beter uit qua constructie (gekopieerd van onze MegaTec zelfs, net zoals hun oude model gekopieerd was van Powertec :))

Als je simpelweg het budget niet hebt voor bijvoorbeeld een MegaTec of Barbarian Line rack van ons -- of een Body-Solid, BodyCraft, Powertec of ander concurrerend merk in deze prijsklasse -- dan heb je inderdaad geen andere optie dan te kopen bij dit soort prijsvechters.

De huidige uitverkoopsprijzen (30% korting) van de oude modellen van Workoutsupply zijn ook wel extreem laag maar die modellen zullen niet voor niets uitverkocht worden ;) Ik zou dan eerder kijken naar hun nieuwe half rack, die is ook erg goedkoop maar ziet er ten minste wat beter uit qua constructie (gekopieerd van onze MegaTec zelfs, net zoals hun oude model gekopieerd was van Powertec :))
Bedankt voor je reactie. Hebben ze het echt gekopierd? En dat laten jullie zomaar toe? Probeer je me nou schuldig te laten voelen? :p Maar ik heb helaas geen 6-700 euro liggen voor zoiets en qua kwaliteit ach ik ben nogsteeds een beginner die niet half weet waar die mee bezig is dus dat het geen professionele kwaliteit is maakt me niet zoveel uit. Zodra het maar niet uit elkaar valt na een jaar.

• Like
Waarderingen: p.b.
Haha nee het is geen exacte kopie maar het ontwerp lijkt er wel op gebaseerd. De MegaTec heeft uiteraard wel een betere afwerking en details. De Chinese fabriek waar deze toestellen vandaan komen kopiëren altijd Europese en Amerikaanse merken :)

Ik denk dat het goed is dat er goedkope alternatieven beschikbaar zijn en blijven. Dat introduceert gemakkelijker nieuwe mensen in krachtsport!

• Like
Waarderingen: 040B
Wat zijn jullie lief zeg.

Imitatie is de hoogste vorm van vleierij toch? :) Wij kijken voor onze producten zeker ook wel eens wat af bij andere merken ;) Maar dan wel met onze eigen touch en kwaliteit waar we achter staan.

Spullen zijn gewoon heel goed, ik ben er heel erg tevrden over en het staat als een huis, ben net weer klaar met traininen en je kan hier alles perfect op uitvoeren. De prijs kwaliteitverhouding is gewoon heel goed, en daarnaast ga ik geen 350 kilo trekken of in het rack hangen waarom zou je dan een duur rack kopen.... nogmaals ga anders een kijken bij Vic en dan kun je het zelf zien. Waarom veel betalen voor een merk als dit ook gewoon heel goed in elkaar zit?

Hier kun je jaren mee vooruit en vertel mij maar wat de meerwaarde is van een “merk” rack?
Heb in het verleden ook een duurder merk rack gehad met pully maar dit doet niets onder..... ik zou voor het rack gaan als de aanbieding er nog is. Succes met je keuze ;-) waarom 100 derden euros meer betalen voor een stalen frame ;-))

Ik heb trouwens het half rack met pully en halter met gewichtenset, halterbank met leg curl/extension en arm curl toevoeging, en daarnaast nog veel grepen gekocht bij ze en dit voor een zeer scherpe prijs.

Houd alleen in het achterhoofd dat die goedkopere rekken vaak toch wat overdrijven met de aangegeven statische belasting, wetende dat toch niemand die belasting toepast. En dan wil ik de nadruk op statische belasting plaatsen.

Ik heb zelf in het verleden een goedkoper rack gehad dat tot 300kg belastbaar was. Hier liet ik door een fout van mijzelf en de spotter de bar vallen tijdens het banken.
Dit had als gevolg dat de safety's dusdanig gevaarlijk gebogen waren dat je het bijna geen safety's meer zou mogen noemen.

Met squats in een barbarian rack heb ik ook wel eens een stunt uitgehaald, maar daar hebben de safety's vrijwel geen schade van ondervonden. Ik heb zelf een Fortex rack overigens.

De meerwaarde van een merk rack is vaak dat deze vaak toch kwalitatief beter betrouwbaar zijn, en dat de aangegeven belasting daarvan eerder lager wordt ingeschat dan hoger. Een halter van 100kg die uit je handen valt kan al gauw met 3x zo zwaar kwa belasting op je rek terecht komen.

Laatst bewerkt:
Houd alleen in het achterhoofd dat die goedkopere rekken vaak toch wat overdrijven met de aangegeven statische belasting, wetende dat toch niemand die belasting toepast. En dan wil ik de nadruk op statische belasting plaatsen.

Ik heb zelf in het verleden een goedkoper rack gehad dat tot 300kg belastbaar was. Hier liet ik door een fout van mijzelf en de spotter de bar vallen tijdens het banken.
Dit had als gevolg dat de safety's dusdanig gevaarlijk gebogen waren dat je het bijna geen safety's meer zou mogen noemen.

Met squats in een barbarian rack heb ik ook wel eens een stunt uitgehaald, maar daar hebben de safety's vrijwel geen schade van ondervonden. Ik heb zelf een Fortex rack overigens.

De meerwaarde van een merk rack is vaak dat deze vaak toch kwalitatief beter betrouwbaar zijn, en dat de aangegeven belasting daarvan eerder lager wordt ingeschat dan hoger. Een halter van 100kg die uit je handen valt kan al gauw met 3x zo zwaar kwa belasting op je rek terecht komen.

Train nu +- 22 jaar en heb nog nooit spotter gebruikt dus kan me hier ook niet in vinden, verder geeft je zelf al aan dat de belasting vrijwel nooit gehaald wordt. Met andere woorden voor mij is er geen meerwaarde alleen maar dat het veel meer euros kost.

Gr.

Train nu +- 22 jaar en heb nog nooit spotter gebruikt dus kan me hier ook niet in vinden, verder geeft je zelf al aan dat de belasting vrijwel nooit gehaald wordt. Met andere woorden voor mij is er geen meerwaarde alleen maar dat het veel meer euros kost.

Gr.
Dan trainen we ongeveer even lang:flexbiceps: Ik gebruik een spotter meestal ook alleen met een liftoff, maar dat staat helemaal los van het rek zelf.

Maar je leest het verkeerd. Ik leg de nadruk op de aangegeven statische belasting tov de dynamische belasting. De dynamische belasting die op zon rek terecht komt kan vele malen hoger zijn dan waar je zelf mee traint. En dan geeft dat stukje extra kwaliteit van een merk rek toch een goede meerwaarde. Daarnaast wordt de belastbaarheid van de goedkopere rekken nog wel eens hoger opgegeven dan dat ze echt kunnen hebben, en bij de merk rekken juist andersom.
Ik neem aan dat je een rek koopt voor de veiligheid? Daar investeer ik liever pak em beet 300 meer in dan minder, ervan uitgaande dat zon rek tientallen jaren mee mag gaan.

Maar goed dat is een persoonlijke afweging, ik geef alleen aan dat het wel degelijk verschil kan maken. Het ligt er ook maar net aan waar je ambitie ligt, ik had achteraf alleen liever gewoon direct in een "goed" rek geinvesteerd. Had ik uiteindelijk toch die honderden euros goedkoper uit geweest;)

Laatst bewerkt:
Ik ben nog niet zo lang bezig (3 jaarongeveer) en maak me ook niet zo veel zorgen dat ik snel over de maximale belasting zou gaan want zo goed ben ik ook weer niet.

Als ik er wel ooit overheen ga dan heb ik wel iets bereikt en heb ik wel een nieuwe rack verdient. :p

Iemand een idee wat er met workoutsupply.nl aan de hand is? Site is al weken down.

Terug
Naar boven