AndroidHealthClinic

World War I documentaires

ZDF zal wel iets gemaakt hebben over hem.

Blijf surrealistisch wat hun hebben doorstaan. Zou het geen vijf seconden uithouden! Maar als ik Beevor mag geloven dan kan er geen enkele slag tippen aan de slag om Stalingrad.

Blijf surrealistisch wat hun hebben doorstaan. Zou het geen vijf seconden uithouden! Maar als ik Beevor mag geloven dan kan er geen enkele slag tippen aan de slag om Stalingrad.

Leningrad duurde langer en was nog bloediger. Verdun lijkt me overigens wel heftiger gelet de plaats van de strijd, gevangen in een loopgraaf is een stuk onwerkelijker dan een slag tussen (verwoeste) gebouwen.

Zelf weet ik niet genoeg over de gevechten in de Eerste Wereldoorlog. Maar als ik me niet vergis haalde Beevor net het ontbreken van een echte frontline in Stalingrad aan als argument. Alsook gevechten rond Stalingrad in open steppes, burgerslachtoffers, de vleesmolen mentaliteit bij de Russen, de Duitsers die crepeerden door een gebrekkige luchtbrug, enzoverder.

---------- Toegevoegd om 23:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:37 ----------

Vanuit Duits standpunt zal het wel één van de ergste zijn neem ik aan.

Leningrad duurde langer en was nog bloediger. Verdun lijkt me overigens wel heftiger gelet de plaats van de strijd, gevangen in een loopgraaf is een stuk onwerkelijker dan een slag tussen (verwoeste) gebouwen.

Met bloediger bedoel je gesneuvelden of degene die om zijn gekomen door honger?

Weet nu eigenlijk ook niet meer goed wat Beevor bedoelde. :o

Via de index ga ik die quote niet terugvinden, en met Leningrad haal je al een sterk punt aan. Denk dat de tijdspanne een rol speelde bij zijn argument, Stalingrad zorgde voor een enorme piek qua doden in enkele maanden.

Berlijn is het bewijs dat de Russen niet te snugger waren op tactisch vlak. Zhukov stuurde ook zijn soldaten en masse de mijnenvelden in, aardig gestoord ben je dan. Hij had ook de grootste moeite tijdens de slag om Seelower, twee dode Russen tegenover één Duitser. Schatte hem hoger in voordat ik Beevor's boek over Berlijn las.

:gek:

Ben op de middelbare school naar Ieper geweest in België. Nog steeds 1 van de dingen die me is bijgebleven, het WOI museum, het gedenkmonument en de gigantische begraafplaats met witte kruizen. Ook de kerk op een stukje Brits grondgebied.

Berlijn is het bewijs dat de Russen niet te snugger waren op tactisch vlak. Zhukov stuurde ook zijn soldaten en masse de mijnenvelden in, aardig gestoord ben je dan. Hij had ook de grootste moeite tijdens de slag om Seelower, twee dode Russen tegenover één Duitser. Schatte hem hoger in voordat ik Beevor's boek over Berlijn las.

:gek:
Wat dacht je van de Slag bij Tannenberg? Was de ratio 1 Duitse doden tegen 8 Russische :roflol:

1a97670573ee680afc1e2f3f5d186597.jpg

Terug
Naar boven