MuscleMeat

'Wraak was motief voor moord op Sévèke'

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
AMSTERDAM - De linkse activist Louis Sévèke is uit wraak vermoord. De 38-jarige Rotterdammer die de moord heeft bekend, zou tien jaar geleden door Sévèke uit de Nijmeegse kraakbeweging zijn gewerkt.

Dat melden bronnen binnen justie en politie, schrijft De Gelderlander donderdag.
Click here to find out more!

Sévèke zou Martinus Hendrikus T., zoals de Rotterdammer volgens de Spaanse politie heet, ervan hebben verdacht een infiltrant te zijn van de inlichtingendienst. T. zou in zijn dagboek hebben gezworen hiervoor wraak te nemen op de linkse activist.

Explosieven

Begin deze maand vond de politie in een box in Rotterdam die door de verdachte werd gehuurd voorwerpen die in verband konden worden gebracht met Sévèke. Over de aard van de voorwerpen willen politie en justitie niets kwijt. Volgens de Spaanse politie zijn er onder meer zware explosieven gevonden.

De Gelderlander schrijft dat T. verantwoordelijk wordt gehouden voor onopgehelderde aanslagen in Nijmegen en Arnhem. Zo zou T. in 1996 een aanslag hebben gepleegd op de BASF-vestiging in Arnhem.

Barcelona

T. werd twee weken geleden in een internetcafé in Barcelona aangehouden en versneld uitgeleverd. Hij zit sinds dinsdag in een Nederlandse gevangenis.

Vrijdag wordt hij aan de rechter-commissaris voorgeleid. Dan wordt bepaald of hij langer blijft vastzitten. Behalve van de moord wordt T. verdacht van meerdere gewapende overvallen op banken in Zuid-Holland, Utrecht, Noord-Brabant en Nijmegen.

Neergeschoten

De 41-jarige Sévèke werd op 15 november 2005 met twee kogels van dichtbij neergeschoten in het centrum van Nijmegen. Hij stond onder meer bekend om zijn strijd tegen verondersteld onrechtvaardig optreden door de politie en veiligheidsorganisaties.

nu.nl/algemeen | 'Wraak was motief voor moord op Sévèke'

Jeetje, zelfs ik dacht dat de kogel nu een keer van rechts kwam, maar na bijna 100.000 (!!!) politie manuren blijkt dus van niet.

mafketels die krakers.

iemand vermoorden omdat je uit een kraakbeweging gezet word :bang:

dat krijg je als je het dagelijkse kwartiertje bomenknuffelen gaat overslaan...

De moord op Sévekè schreeuwt om een complottheorie :)

zie je het komt altijd uit een hoek die je niet verwacht.

• Topic Starter Topic Starter
Ach er staan maar vier uitroeptekens bij. Waarom de waarheid verdraaien? Welk doel dient dat dan? Je was toch de man van de nuances (je eigen claim)?

Ik had ergens 'bijna 100.000' gelezen, en 70.000 ís toch ook bijna 100.000?

En het waren trouwens drie uitroeptekens, niet zo overdrijven hè?

Kom op Eric, niet zo mierennken. :)

Als jij het verschil bijlegt tussen 70.000 en 100.000 Euro is dat inderdaad bijna 100.000. Laat me raden, GeensT had het over bijna 100.000? Of was het de Telegraaf?

Het blijft overigens extreem veel, maar feiten omhoog boosten maakt het nog extremer.

• Topic Starter Topic Starter
Jij bent duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt Eric. Laat maar.

:roflol: Daar zal het aan liggen, heb gewoon een afkeer van feiten vernken. That's all. Of doel je op de dynamische duo karma die ik aan Bart82 gaf, nieuws op DBB reist namelijk snel meestal.

:roflol: Daar zal het aan liggen, heb gewoon een afkeer van feiten vernken. That's all. Of doel je op de dynamische duo karma die ik aan Bart82 gaf, nieuws op DBB reist namelijk snel meestal.

net alsof we constant in een theekransje zitten te roddelen over wie waneer een karmashot krijgt van Eric :D

net alsof we constant in een theekransje zitten te roddelen over wie waneer een karmashot krijgt van Eric :D

:D Ik heb gekkere dingen meegemaakt, het zou zo maar kunnen. 1 dingetje droppen bij sommige personen en je hebt binnen no time verontruste berichten van andere personen binnen. Tamtam werkt soms snel op DBB.

Maar goed, ontopic maar weer. Ondanks al die uren heeft onderzoek wel resultaat opgebracht, daar gaat het toch om. Zo lang er leads zijn zal de politie onderzoek doen, je kan alleen vragen stellen bij de inspanningen hier. Genoeg moorden waar ze het al snel opgeven.

:D Ik heb gekkere dingen meegemaakt, het zou zo maar kunnen. 1 dingetje droppen bij sommige personen en je hebt binnen no time verontruste berichten van andere personen binnen. Tamtam werkt soms snel op DBB.

Maar goed, ontopic maar weer. Ondanks al die uren heeft onderzoek wel resultaat opgebracht, daar gaat het toch om. Zo lang er leads zijn zal de politie onderzoek doen, je kan alleen vragen stellen bij de inspanningen hier. Genoeg moorden waar ze het al snel opgeven.

meen je dit nu echt?

je kan alleen vragen stellen bij de inspanningen hier. Genoeg moorden waar ze het al snel opgeven.

Dat doen ze om de indruk te wekken dat het justitie er alles aan gelegen is om de dader te vinden. Dat terwijl de dader natuurlijk gewoon in politiekringen gezocht moet worden. Denk ik! (ik wil geen kogel wegkoppen omdat ik teveel weet natuurlijk).

Anyway, krijg ik nu karma van je EricR? Voor deze briljante reply en geniale topic bump. Anders vertel ik iedereen op DBB dat je het met mannen doet. :)

Of ik meen dat het er om gaat dat iets resultaat oplevert? Ja bij een moordzaak zeker, een moordenaar kan je maar beter uit de samenleving halen. Maar ik stel wel grote vragen bij de geleverde inspanningen, genoeg moordzaken waar ze minder aandacht aan geven. Alleen is deze moordzaak wel iets unieker, een liquidatie die voor behoorlijk wat beroering heeft gezorgd (of jubelstemming misschien in sommige kringen).

Terug
Naar boven