AndroidHealthClinic

x-men

Welk schema? Post dat schema eens.

xmen schema had t gelezen. voor wijdte maar smalle taile ala frank zane. sta bv bij rug geen deadlift en zware squat raden ze ook af. en 2x in de weeek rug en schouders. opzich redelijk schema als afwisseling.grts

Het is opzich geen verkeerd schema. dit schema legt de nadruk op de spierontwikkeling zodat je het "x-men" figuur ontwikkeld. ik vind het een fijn schema. Maar mijn doel is meer massa, vooral borst. in dit schema worden voornamelijk schouders en rug meer aangepakt.

x-men figuur, maar krijg je dan ook bijv magnetische krachten zoals magneto?

krijg je nu wel of niet een grotere taille van deadlift en squat? En zo ja, waarom dan?

x-men figuur.. :roflol:

ik train via het He-men figuur! krijg ik er ook een groene tijger bij!!

kortom, hou eens op met die onzin jongens. Train gewoon alle spiergroepen goed en zwaar. Krijg je vanzelf een striphelden figuur..

• Topic Starter Topic Starter
maandag/schouders en rug

staand dumbbelldrukken 15,12,10,8
upright rows brede greep 12,10,8,8
staand zijwaarts heffen 15,12,10,8

pulldowns 10,10,10
zittend roeien 10,10,10

Dinsdag/ armen

pushdown met touw in superset met staande dumbbellcurl 12,12,12
dippen superset met hammer curl 8,8,8
triceps strekken schuine bank 10,10,10 superset met dumbbell curl schuine bank 8,8,8

crunches en omgekeerde crunches ook superset sT 15,15,15

Dag 3/benen

squat met smith machine 15,12,10
hack squat 12,10,8
leg presses 10,10,8
leg extensions 15,12,10
deathlifts tot onder knie 12,12,12
zittende kuitmachine 15,15,15
staande kuitmachine 12,12
donkey kuitheffen 10,10

dag 4 /rug en schouders

voorovergebogen zijwaarts heffen 12,12
zijwaarts heffen met 1 arm 10,10
voorwaarts heffen 10,10

Dag 5/borst

schuin bankdrukken 12,10,8
dumbbelldrukken 12,10,8
flyes schuin 10,10,10
kabel crossover 15,15,15

crunches en omgekeerde crunches superset sT

6 en 7 rust

• Topic Starter Topic Starter
De vraag was meer of dit schema niet te zwaar is voor een naturel, ga je hiermee niet overtrainen? Rug en schouders dan.

dag 4 rug en schouder, maar ik zie er geen rugoef. bij staan

Als ik dit ga volgen he.. ga ik dan een beetje op wolverine lijken?:rolleyes:

Is wolverine niet het teefje van lassie. Volgens mij ga jij daar wel op lijken ja

Het is wel een leuk schema ja, je probeert alleen wel een X-vorm in je lichaam te trainen dus borst is minder en de nadruk ligt op buitenkant benen enz. En dan krijg je nog niet eens zo'n vet kostuum en super powers :S maar goed, probeer het zou ik zeggen dan weet je of het wat is voor jouw lichaam..als je lichaam niet lekker reageert tief je het weg en pak je er een nieuw schema bij ;)

Wat een onzinnig gebeuren. Flex heeft weer 16 pagina's gevuld met z'n X-man programma en het zal ongetwijfeld goed verkopen. Het schema is duidelijk niet aan de praktijk ontleend, maar verzonnen door de schrijvers.

Op maandag en donderdag schouders trainen, en vervolgens op vrijdag borst? Laat me niet lachen. In de prullenbak ermee!

Ik heb dat schema ook gezien en ik heb er maar een raar gevoel over. Ze leggen minder nadruk op squats, bankdrukken en deadlifts. Ze gaan meer voor wijdte. Het doet me meer denken aan wat men hier een beach-boy schema zou noemen. Ze gaan dus niet voor een volle, massieve fysiek maar voor een slankere, meer fitness-achtige look.
Waarschijnlijk heeft dit alles te maken met het feit dat men op de Olympia weer de gestroomlijnde lichamen willen hebben in plaats van de massamonsters. Dat zie je dus ook terug in hun magazines.

saint zei:
Ik heb dat schema ook gezien en ik heb er maar een raar gevoel over. Ze leggen minder nadruk op squats, bankdrukken en deadlifts. Ze gaan meer voor wijdte. Het doet me meer denken aan wat men hier een beach-boy schema zou noemen. Ze gaan dus niet voor een volle, massieve fysiek maar voor een slankere, meer fitness-achtige look.
Waarschijnlijk heeft dit alles te maken met het feit dat men op de Olympia weer de gestroomlijnde lichamen willen hebben in plaats van de massamonsters. Dat zie je dus ook terug in hun magazines.

Ja maar ik vrees dat het zo niet werkt. Als Melvin Anthony nou gekozen was tot Mr. Olympia, dan zou men daar wel warm voor lopen. Maar er is niet echt iets veranderd.

Zo ie zo moet je de flex niet te serieus nemen, kleine fragmenten kun je wel gebruiken als inspiratie of afwiselling. Maar een paar maanden geleden zeidden ze net zo goed dat bankdrukken, deadliften en squatten een must was. Tis iedere keer wat anders met die lui. Maar je moet ergens je blaadje mee vullen he, verder veranderd er niet zo veel boeiends in de sport om je blaadje mee te vullen, zodat t ook nog redelijk verkocht word.

Wolverine

18fitie zei:
Is wolverine niet het teefje van lassie. Volgens mij ga jij daar wel op lijken ja

Een beetje respect voor Wolvrine a.u.b. Hij is één van mijn idolen. Wat een vechtmachine. Die wil ik 's nachts niet tegenkomen in een donker steegje. Who's the b*ch then!!!!

Terug
Naar boven