AndroidHealthClinic

Xbox360 laten repareren

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Sinds vandaag heb ik een mooi rood lampje op m'n Xbox360 (rechtsonder) en de code E74 op mijn scherm. Ik las dat Microsoft 3 jaar garantie geeft op deze foutmelding, en daar valt mijn Xbox gelukkig nog in. Maar ik heb 1 probleem, mijn Xbox360 is geflasht met de Ixtreme firmware. Ik laat hem sowieso weer terugflashen naar de fabrieksfirmware, maar ik vraag me af of Microsoft hier nog moeilijk over kan gaan doen. Ik weet namelijk niet of mijn Xbox360 geflagged is voor Xbox Live. Ik denk het haast wel, maar heb dat ding al maanden niet online gehad. Weet iemand hoe dat zit, of ze controleren of je geflagged/banned bent van Live voordat ze je console repareren?

ik denk dat ze daar te lui voor zijn maar weet het niet zeker

Muah, ik kreeg gwn een nieuwe terug. FF MS bellen en dan alles regelen, gaat makkelijk. Tenminste als die console op jouw naam staat

Kan het nog altijd proberen toch? kan niet veel mis gaan..

give it a shot..

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb vanmorgen contact gehad met de gozer die m´n Xbox ombouwt, en hij heeft me verteld dat hij hem gratis weer naar de fabrieksfirmware zet. Het is voor mij 15 minuten rijden daar naar toe, dus ik denk dat ik dat wel doe. Ik denk zelf dat Microsoft ook te lui is om te kijken naar firmwares, maar goed, waarom het risico nemen :)

Bij Microsoft liggen de nieuwe al klaar om de kapotte te vervangen. Wat een kwaliteit. Binnen twee jaar gaan al die dingen stuk. Troep.

Deden ze bij mij totaal niet moeilijk over. 2 weken nadat hij kapot was gegaan, stond er al weer een mooie nieuwe onder mijn televisie te brommer. Met het nieuwe moederbord wat er tegenwoordig in zit, zou de videokaart niet meer kunnen smelten, wat het red ring probleem op zou moeten lossen.

Waarom ga je niet meer online? Met de nieuwste firmware is het gewoon weer ''veilig'' als je de regels volgt. Maar gewoon opsturen, krijg je gewoon een andere :P.

Heb het geprobeerd, maar het ging niet werken. Op het moment dat ik mijn serienummer doorgaf kreeg ik te horen dat ze op mijn Xbox geen service mogen verlenen vanwege het schenden van de gebruiksvoorwaarden. Ik ben natuurlijk online geweest met de oude firmware die later dus onveilig bleek, en dat hebben ze geconstateerd. Ook via internet kan ik geen reparatie aanvragen, ik wordt dan direct naar een pagina doorgeleid die een foutmelding weergeeft.

Ik lees het ook op andere forums. Als je geflagged of gebanned bent nemen ze je Xbox niet meer in. Sommige gasten was het wel gelukt om hem te mogen opsturen, maar die kregen na 2 weken dezelfde Xbox weer terug in dezelfde staat met een briefje er bij dat er geen service verleend wordt op de Xbox.

Het is trouwens wel erg vreemd. Ze melden dat je de gebruiksvoorwaarden hebt geschend en dat ze daarom geen service kunnen verlenen. Als je dan vervolgens vraagt wat je misdaan hebt, kunnen ze dat niet zien en dus ook niet zeggen, ze blijven alleen zeggen dat je de regels van Microsoft overtreden hebt. Ze kunnen niks bewijzen, ze kunnen niet zeggen wat je fout hebt gedaan, maar toch mogen ze je weigeren.

Als je dus een Xbox via marktplaats koopt die in het verleden is geflashed met Ixtreme firmware, maar nu weer origineel is, weigeren ze hem dus te repareren als hij kapot gaat.

Laatst bewerkt:
Je kan het laten maken in NL. Weet niet waar je woont maar in omgeving Rotterdam/Delft kan je het laten maken.

Zoek naar mad mod reparties, daar laatst nog m'n bekraste/onleesbare game laten maken voor 4 euro.

Je kan het laten maken in NL. Weet niet waar je woont maar in omgeving Rotterdam/Delft kan je het laten maken.

Zoek naar mad mod reparties, daar laatst nog m'n bekraste/onleesbare game laten maken voor 4 euro.

Ik heb al een beetje rondvraag gedaan. De meeste bedrijven geven 3 maanden garantie op een E74 of RROD reparatie. Dit doen ze omdat de gemaakte Xboxen gegarandeerd weer kapot gaan na een tijdje.

Er was een filmpje op Youtube die zo'n RROD maakte door die 2 ijzeren X-en op het moederbord eraf te vijzen, dan op bepaalde plaatsen wat koelvloeistof te smeren en de shit werkte terug. Je moet het eens checken.

Terug
Naar boven