Fitness Seller

XP boot probleem

sic

Advanced Bodybuilder
Waardering
15
Lengte
1m84
Massa
92kg
Mijn win xp pro heeft een paar fouten en trojans die ik er echt niet meer afkrijg,nu heb ik een win xp home edition cd weten te bemachtigen om een schone install te doen,alles formatteren dus.
Het probleem is dat ik in bios cdrom niet als eerste boot kan zetten,er staat enkel 'removable device' als eerste en hdd als 2de dus opstarten via cd lukt niet denk ik.
Wat word bedoeld onder removable device ? kan ik de xp cd op een usb of externe hdd zetten en van hieruit formatteren en installeren ?

Ook nog een lastig vraagje ;word bij het formatteren de instellingen van je draadloos internet op je nieuwe systeem overgezet of gaat dit mee verloren?,het is namelijk een verouderd internet systeem met een lan kaard enkel,dus geen directe aansluiting via kabel mogelijk (wat nodig is om de drivers te downloaden voor de lan kaard) en ik heb,natuurlijk :) de installatie cd niet meer van de kaart

Laatst bewerkt:
Mijn win wp pro heeft een paar fouten en trojans die ik er echt niet meer afkrijg,nu heb ik een win xp home edition cd weten te bemachtigen om een schone install te doen,alles formatteren dus.
Het probleem is dat ik in bios cdrom niet als eerste boot kan zetten,er staat enkel 'removable device' als eerste en hdd als 2de dus opstarten via cd lukt niet denk ik.
Wat word bedoeld onder removable device ? kan ik de xp cd op een usb of externe hdd zetten en van hieruit formatteren en installeren ?

waarom probeer je het niet gewoon?
that said; een cdrom lijkt mij ook onder removable-media vallen........

Ook nog een lastig vraagje ;word bij het formatteren de instellingen van je draadloos internet op je nieuwe systeem overgezet of gaat dit mee verloren?,het is namelijk een verouderd internet systeem met een lan kaard enkel,dus geen directe aansluiting via kabel mogelijk (wat nodig is om de drivers te downloaden voor de lan kaard) en ik heb,natuurlijk :) de installatie cd niet meer van de kaart

format = alle data weg, dus ook alle instellingen...
download dan gewoon de drivers voordat je je systeem formateert.

of installeer een echt O.S. en vergeet je ellende met trojans, virus scanners en andere onzin.

have fun :D

• Topic Starter Topic Starter
waarom probeer je het niet gewoon?
that said; een cdrom lijkt mij ook onder removable-media vallen........

format = alle data weg, dus ook alle instellingen...
download dan gewoon de drivers voordat je je systeem formateert.

of installeer een echt O.S. en vergeet je ellende met trojans, virus scanners en andere onzin.

have fun :D

nope werkt niet,zal moeten opstartdiskettes maken wat een gedoe

een echt OS ? enige aanbevelingen ?

bij bios booten F10 drukken ofzo, om boot apparaat te selecteren
meestal staat er bij je BIOS scherm
press F-(nummer) for BOOT-menu, oid

bij bios booten F10 drukken ofzo, om boot apparaat te selecteren
meestal staat er bij je BIOS scherm
press F-(nummer) for BOOT-menu, oid

F8,dan boot ik van removable device,ik denk dat het zo moet maar dan krijg ik
iets in de trent van : missing or damaged win32\HAL.dll,can not boot,in mijn sys32 staat HAL.dll dus ik heb het nog ?

De cd werkt want heb er gisteren nog een laptop probleemloos met geformatteerd en nieuwe instalatie gedaan

*ubuntu, ik denk dat de beta van kubuntu (jaunty) wel zal bevallen als je van Windowz komt.

Ben ubuntu aan het binnenhalen,als je instaleert verwijderd die win xp van je hdd heb ik begrepen ? dan ben ik meteen van die rotzooi af :)

Ben ubuntu aan het binnenhalen,als je instaleert verwijderd die win xp van je hdd heb ik begrepen ? dan ben ik meteen van die rotzooi af :)

jepz, als je bij het partitioneren aangeeft dat Ubuntu de gehele disk kan gebruiken zal ie voor al je partities een nieuwe filesystem aanmaken (=format).

Terug
Naar boven