Fitness Seller

Zelf acceptatie

Hardlopen in de sportschool? :D

Hardlopen in de sportschool? :D

Nee natuurlijk niet haha. Krachttraining doe ik binnen met de mooie mannen. Hardlopen doe ik buiten in het parkje:p En een rustige bloedspiegel motiveert mij ook wel om mij aan mijn eetschema te houden.

welke redenen hebben jullie dan om bb te doen?
Het begon bij mij met wat oefeningen nadat ik weer kon lopen. En toen doorgaand in trainen om aan te komen. Wat eigenlijk volledig is omgeslagen in echt vol verder gaan met KT. Door mijn eten en trainen aan te pakken is alles verandert. Geen eeuwige moeheid meer, meer kracht en energie en door de voeding geen buikpijnen en bloedsuikerspiegel dips en pieken meer. En uiteraard nu ook aankomen! Groeien en ontwikkelen. Ik zie mezelf veranderen ten goede. En ja... als je dan eenmaal de smaak te pakken hebt en een doel voor jezelf hebt. Zie dan nog maar eens te stoppen!! Nou echt niet! :D

De kick!

- om verandering te zien
- van de pomp
- van nieuwe PR's

plus als je eenmaal maanden super gezond eet, wil je lichaam niets eens meer aan verkeerde dingen geloven. Ik durf serieus te zeggen dat ik al een jaar geen chips of friet heb gegeten bijv.

Maar ik denk dat jij een emotie eter bent en hulp moet zoeken, no offence. Heb het in m'n omgeving gezien en bij dit soort dingen is hulp inschakelen helemaal niet iets beschamends.

Ik ben begonnen met KT om te zorgen dat ik weer klachtenvrij kon functioneren na een snowboard ongeluk onder begeleiding van een personal trainer.
Toen ik weer hersteld was had ik er inmiddels zoveel plezier in dat ik door ben gegaan.
Gaandeweg ben ik mezelf doelen gaan stellen en me gaan verdiepen in voeding ed.
Dat emotie eten komt me wel bekend voor en gelukkig is dat bij mij weggegaan in t hele proces van strakker en fitter worden.
Op een bepaald moment kon ik tegen mezelf zeggen dat wat ik ook voel, eten verandert daar niks aan en je doet je harde werk in de gym weer teniet.
Ipv eten om me beter te voelen ging ik trainen en dat luchtte heel veel meer op dan wat dan ook.
Je gaat niet gelukkiger worden van een platte buik of mee kunnen doen aan wedstrijden, geluk moet uit jezelf komen en als je daar een beetje hulp bij nodig hebt dan moet je dat vooral gaan zoeken.
Zie t als investeren in jou aangezien je nog zo lang met jezelf moet doen, dan kan je beter blij zijn met wie je bent.
Succes ermee!

Naast lichamelijke vooruitgang en fit zijn, heb ik het ook vooral nodig voor mijn psyche. En dan vooral relativeren. Ik heb van die momenten dat ik me onwijs druk maak, geïrriteerd ben op iedereen en mezelf, en slecht kan ontspannen.
Door krachttraining (en zo nu en dan boxen en circuittraining) kan ik alles veel beter relativeren. Tijdens het sporten probeer ik mijn gedachten om te zetten in motivatie zodat ik alleen nog maar denk: en nu nog een keer dat gewicht omhoog, grrr :D Niets lekkerder dan even alles er uit te gooien en jezelf af te matten.
Is wel veel makkelijker gezegd dan gedaan als je een piekeraar bent. Maar sport is een hele goede uitlatingsklep en ik wordt er zelf een veel beter persoon van.

En wanneer ik trek heb ik slecht(er) eten, probeer ik mezelf te visualiseren in de sportschool en wat ik op dat moment van mezelf zou vinden als ik daarvoor een stuk koek naar binnen had geduwd. Behoorlijk slecht dus.
Of, ik neem gewoon een hap en vergeef mezelf. Daarom zijn cheatmeals ook zo handig.

werkt ook goed ter ontspanning

Ik ben zelf ook veel gepest vroeger omdat ik overdreven mager was.

Dit negatieve beeld heeft me op een gegeven moment er juist toe gezet om vooral mijzelf te bewijzen dat ik ook groot zou kunnen worden, als ik het echt zou willen.

Je begint bij het begin, jezelf leren accepteren zoals je bent en met positieve, toch kritische blik, naar jezelf kijken wat je nou wilt veranderen.
Zoals al aangegeven is het wel verstandig hulp te zoeken bij je eetbuien.

Alleen je lichaam veranderen gaat je waarschijnlijk geen beter zelfbeeld geven, dit omdat je zelf toch nooit tevreden bent met het lichaam dat je hebt.

Wat je wel kan helpen en wat mij ook heeft geholpen.. Is als je er 100% voor gaat en voldoening uit elke training haalt. Daarbij zorgen dat je voeding goed op orde is zodat je ook daadwerkelijk resultaat gaat zien.
Het zal anderen ongetwijfeld ook opvallen na een tijd, met de kans dat ze er een positieve opmerking over gaan maken.

Dit is voor mij ook een stukje motivatie geweest omdat je van anderen hoort dat het werkt. Ik merk ook dat ik een stuk zelfverzekerder ben geworden sinds ik train, zit veel lekkerder in mijn vel en maak me veel minder druk om wat mensen van je denken (Klein beetje arrogantie:o).

Succes met je doelen, het gaat je lukken als je er voor gaat!

Probeer je te beseffen dat het bereiken van je doel veroorzaakt word door het juiste gedrag en een goeie instelling. Wanneer je deze 2 dingen gewonnen hebt, is het slechts een kwestie van tijd totdat je jouw doel bereikt hebt. De echte overwinning zit hem dus niet in het bereiken van je doel, maar in het inwinnen van juist gedrag en een juiste instelling.
Dat je de juiste instelling hebt kan zich uiten in kleine dingen als de dag na een eetbui fanatiek te gaan trainen, of hier een topic openen om advies te ontvangen.

Als je je dit realiseerd, zal je misschien de kleine stapjes die je neemt meer kunnen waarderen, en daar voldoening uit kunnen halen.

Terug
Naar boven