MuscleMeat

Zelf gemaakte pannenkoeken

EctoMeso

Dutch Bodybuilder
Waardering
18
Benodigdheden voor +/- 8 pannenkoeken:

4 eieren
200 gram havermout (rolled oats)
400ml melk
Blender
Koekenpan

Voedingswaarden voor bovenstaande hoeveelheid (+/- 8 pannenkoeken):
Eiwitten: 59,8 gram
Koolhydraten: 132,8 gram
Vetten: 26,2 gram

Per pannenkoek (wanneer er 8 pannenkoeken uitgehaald worden)
Eiwitten: 7,4 gram
Koolhydraten: 16,6 gram
Vetten: 3,2 gram

Doe 200 gram havermout, 400ml melk en 4 eieren (3 eiwit en 1 compleet) in de blender en blend dit zo lang tot het even fijn is als origineel pannenkoeken mix. Het zal eerst wat minder dik zijn de normale pannenkoeken mix maar dat is niet erg, door de havermout dikt het namelijk nog op.

Tijdens het maken van de pannenkoeken dikte de mix aardig op waardoor ik er soms wat melk bij moest gooien om het soepel te houden. In eerste instantie had ik er nog 50 gram havermout bij gegooid omdat het niet dik genoeg leek, achteraf was dat niet goed. Ik moet dus nog wat testen met de verhoudingen. Nu lijkt 200gram havermout/400ml melk het beste.

Even in de pan bakken aan 2 kanten en klaar, lekkerder dan de normale pannenkoeken!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
211trg2.jpg

waar kan je fijngemalen havermout kopen? ik kan het alleen grof kopen en mijn mixer krijgt het niet fijn....

• Topic Starter Topic Starter
waar kan je fijngemalen havermout kopen? ik kan het alleen grof kopen en mijn mixer krijgt het niet fijn....

Geen idee eerlijk gezegd, je zou eens bij een molen kunnen proberen. Daar werken vaak hobbyisten die het gemalen graan verkopen voor mensen die thuis brood bakken.

Misschien een idee een iets sterkere blender te kopen? Die van mij was maar zo'n 30 euro.

Havermout niet malen werkt ook prima ;)

Voedingswaarden? Ja weet het ben lui :)

• Topic Starter Topic Starter
Voedingswaarden? Ja weet het ben lui :)

Voedingswaarden voor bovenstaande hoeveelheid (+/- 8 pannenkoeken):
Eiwitten: 59,8 gram
Koolhydraten: 132,8 gram
Vetten: 26,2 gram

Per pannenkoek (wanneer er 8 pannenkoeken uitgehaald worden)
Eiwitten: 7,4 gram
Koolhydraten: 16,6 gram
Vetten: 3,2 gram

---------- Toegevoegd om 23:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:12 ----------

Havermout niet malen werkt ook prima ;)

Als je de havermout niet blend dan bakt het voor geen meter aan elkaar in de koekenpan en valt het uit elkaar.

Fijn gemalen havermout kan je bij xxlnutrition kopen

Heb er vandaag gebakken en was gvd lekker! Zou alleen iets meer naar Ei mogen smaken, ofwel iets zoeter..

Jep.. whey heeft geen zin, samenstelling verandert op hoge temperatuur.
heb er zelf al wel eens vanille proteine door heen gedaan.
Gaf een goede smaak werd alleen wel iets droger die krengen:P

Jep.. whey heeft geen zin, samenstelling verandert op hoge temperatuur.
heb er zelf al wel eens vanille proteine door heen gedaan.
Gaf een goede smaak werd alleen wel iets droger die krengen:P

Wat zou je er mogen in doen om het iets zoeter te maken? Zoals ik al zei van mij zou het gerust iets meer naar eieren mogen doorsmaken (ik heb dan ook graag pannenkoeken met een ei smaak :p)

dan pleur je er toch meer ei in!:P

Misschien rozijnen erbij?

Hoeveel kcal bevat zo een pannenkoek eigenlijk?

Als je meer eiwitten erbij wilt hebben dan maak je toch een pasta van je whey?

Neem een scoop whey,
gooi dat in een kommetje,
voeg er een beetje water aan toe,
roer/mix 't wat door elkaar totdat t een pasta dikte heeft,
smeer het uit over je pannekoek ;)

En ziezo, je hebt meer eiwitten en 't is nog lekker ook :D

Lees een paar berichten terug:

Maar, misschien kan je wel andere, goedkopere proteïne toevoegen. 't Is een beetje zonde die whey te gaan verfikken.
Hij zegt toch niet dat je het moet verhitten? En waarom zou het erg zijn als de samenstelling zou veranderen? De eiwitten blijven gewoon bruikbaar, ze worden zowiezo vertraagd opgenomen door de andere ingrediënten.

Idd, ik heb nooit gezegd dat je de whey moet verhitten of moet meebakken..
Je moet er alleen een pasta van maken en dat op je pannekoek smeren! Misschien nog een beetje zoetstof erbij en je hebt een heerlijke en gezonde pannekoek!

Ik had laatst een scoop caseine choco met een flinke scheut melk tot een pasta gemixt. Was echt heerlijk, op die warme pannenkoek is het net alsof je hete chocosaus eroverheen hebt gegoten.

Terug
Naar boven