Benodigdheden voor +/- 8 pannenkoeken:
4 eieren
200 gram havermout (rolled oats)
400ml melk
Blender
Koekenpan
Voedingswaarden voor bovenstaande hoeveelheid (+/- 8 pannenkoeken):
Eiwitten: 59,8 gram
Koolhydraten: 132,8 gram
Vetten: 26,2 gram
Per pannenkoek (wanneer er 8 pannenkoeken uitgehaald worden)
Eiwitten: 7,4 gram
Koolhydraten: 16,6 gram
Vetten: 3,2 gram
Doe 200 gram havermout, 400ml melk en 4 eieren (3 eiwit en 1 compleet) in de blender en blend dit zo lang tot het even fijn is als origineel pannenkoeken mix. Het zal eerst wat minder dik zijn de normale pannenkoeken mix maar dat is niet erg, door de havermout dikt het namelijk nog op.
Tijdens het maken van de pannenkoeken dikte de mix aardig op waardoor ik er soms wat melk bij moest gooien om het soepel te houden. In eerste instantie had ik er nog 50 gram havermout bij gegooid omdat het niet dik genoeg leek, achteraf was dat niet goed. Ik moet dus nog wat testen met de verhoudingen. Nu lijkt 200gram havermout/400ml melk het beste.
Even in de pan bakken aan 2 kanten en klaar, lekkerder dan de normale pannenkoeken!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
4 eieren
200 gram havermout (rolled oats)
400ml melk
Blender
Koekenpan
Voedingswaarden voor bovenstaande hoeveelheid (+/- 8 pannenkoeken):
Eiwitten: 59,8 gram
Koolhydraten: 132,8 gram
Vetten: 26,2 gram
Per pannenkoek (wanneer er 8 pannenkoeken uitgehaald worden)
Eiwitten: 7,4 gram
Koolhydraten: 16,6 gram
Vetten: 3,2 gram
Doe 200 gram havermout, 400ml melk en 4 eieren (3 eiwit en 1 compleet) in de blender en blend dit zo lang tot het even fijn is als origineel pannenkoeken mix. Het zal eerst wat minder dik zijn de normale pannenkoeken mix maar dat is niet erg, door de havermout dikt het namelijk nog op.
Tijdens het maken van de pannenkoeken dikte de mix aardig op waardoor ik er soms wat melk bij moest gooien om het soepel te houden. In eerste instantie had ik er nog 50 gram havermout bij gegooid omdat het niet dik genoeg leek, achteraf was dat niet goed. Ik moet dus nog wat testen met de verhoudingen. Nu lijkt 200gram havermout/400ml melk het beste.
Even in de pan bakken aan 2 kanten en klaar, lekkerder dan de normale pannenkoeken!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

)