Fitness Seller

Zelf gemaakte pannenkoeken

Ik had laatst een scoop caseine choco met een flinke scheut melk tot een pasta gemixt. Was echt heerlijk, op die warme pannenkoek is het net alsof je hete chocosaus eroverheen hebt gegoten.

:meal::lick:

Ik ga zo maar ff wat pannekoeken maken, ik krijg er spontaan zin in :D

Edit: Wel deze pannenkoeken natuurlijk ;)

Waarom stolt een ei als je het bakt?
Niet omdat de samenstelling verandert...

Eiwitten hebben (meestal) 3 structuren: primair, secundair en tertaire (soms er een quaternaire). Bij het stollen van je ei (denaturen dus) verstoor je enkel de ruimtelijke structuur van je eiwit. Hierdoor verandert je tertaire structuur en hoogstens een stuk van je secundaire. Je primaire structuur (ie. de aminozuuropvolging) blijft intact.

Zelf al valt heel de boel in aminozuren uit elkaar, dan nog is er een biologische waarde. Je lichaam schakelt deze zelf in de juiste volgorde. Eiwitketens kunnen immers niet door de darmwand passeren en dus niet worden opgenomen in de bloedbaan.

Vandaag ook maar eens eiwitpannekoeken gemaakt

50 gram bloem
50 gram whey
1 heel ei
2 eiwit
200 ml melk
klein beetje boter door het beslag

Kon er 3 pannekoeken van maken en ze smaakte verrassend goed. Misschien iets droger dan gewone pannekoeken maar de smaak was iig goed.

Heeft iemand nog tips om ze iets minder droog te maken? of wat voor lekkere dingen ik er nog door heen kan gooien?

snel gerekend kwam ik op:
kcal 779
eiwit 88
carbs 49
vet 30

Verhoudingen zijn niet helemaal optimaal (vet zou van mij wat lager mogen). maar het is toch 30 gram eiwitten per pannekoek dus kan mooi als tussendoortje dienen.

Wat vinden jullie ervan?

waarom bakken als je het zo uit de blender kan drinken???

waarom bakken als je het zo uit de blender kan drinken???
Omdat eten gewoon leuk en lekker is. Zeker in het weekend als je alle tijd van de wereld hebt. Wat is nu smakelijker. Dat "deeg" uit de blender drinken of een lekkere warme pannekoek achter de pc met een warme kop koffie of een koude caseïne vanille shake :cool:.

Ik maak ze elke morgen klaar. Gezond en stevig ontbijt :D

Terug
Naar boven