MuscleMeat

Zelf weightgainer maken met volkoren rijstemeel?????

Arda

Novice
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
60kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

in de natuurwinkel verkopen ze volkoren rijstmeel maar ik heb een E-mail gestuurd naar het bedrijf en ze zeggen dat het rijstmeel niet is voorgekookt.

Mijn vraag is nu, stel als ik 50gr van dat rijstmeel samen met 2 schepjes whey zou mengen en dan opdrinken of het kwaad kan voor het lichaam???

Ik bedoel, is rijst(meel) dat niet voorgekookt is ongezond voor het lichaam??

Nee hoor rijst hoeft niet gekookt te zijn. Ik gebruik zelf ook rijstmeel bij m'n havermout met wat melk, koud dus.

• Topic Starter Topic Starter
Ja maar op een website lees ik het volgende:

Rijstmeel is in feite niets anders dan gemalen ongekookte rijst. Om het door je maag op te laten nemen en de voedingsstoffen ervan te kunnen gebruiken moet rijst gekookt worden. Dat geldt dus ook voor rijstmeel. Het zal niet schadelijk zijn om het zó te consumeren, maar heeft dan waarschijnlijk alleen de functie van vezels, het komt er met de faecaliën mee weer uit. Je wordt er zo niet door gevoed.
===============
wie moet ik nu geloven??????

Waarom geen havermoutpoeder?

je kan er ook altijd wat boekweit bij doen

Of gekookte Quinoa of Boulgour .

• Topic Starter Topic Starter
Stel als ik 300gr gekookte volkoren pasta of zilvervliesrijst zou mixen in de blender samen met whey, hoe zit het dan met de glycemische waarde van rijst of pasta als het vloeibaar wordt?

Stijgt de GI waarde dan? Indien wel, stijgt het dan heel veel?

Nee dan stijgt de GI niet. Je verwarmt het niet (het is al gekookt geweest zoals je pasta altijd gebruikt)... Wortels bijv krijgen wel een hogere GI na koken. Er gaat in ieder geval niet ineens meer kh in zitten.

Terug
Naar boven