Fitness Seller

zelfgemaakte plattekaas kwark

jams

Competitive Bodybuilder
Waardering
27
Lengte
1m93
Massa
108kg
onlangs heeft men vader me iets voorgeschotelt. het leek erg op cottage cheese maar was veel droger. hoe het noemt weet hij niet enkel het recept ken ik.

pak melk doe er wat citroensap en en laat het koken. eenmaal het kookt scheid de melk zich in 2. het water giet je af en de brokken een je op. twas redelijk door en leek dus op cottage cheese zonder het vocht.

heeft iemand enig idee wat de voedingswaarde hiervan zijn?

Het lijkt me logisch moest de voedingswaarde
je melk+citroensap zijn .

Voedingswaarde is vrijwel gelijk aan dat van een pak melk omdat het deel dat je weggooid vrijwel geheel uit water bestaat. Je zou de kwark in de avond kunnen eten en het vocht in de ochtend met wat whey erdoor.

onlangs heeft men vader me iets voorgeschotelt. het leek erg op cottage cheese maar was veel droger. hoe het noemt weet hij niet enkel het recept ken ik.

pak melk doe er wat citroensap en en laat het koken. eenmaal het kookt scheid de melk zich in 2. het water giet je af en de brokken een je op. twas redelijk door en leek dus op cottage cheese zonder het vocht.

heeft iemand enig idee wat de voedingswaarde hiervan zijn?

kijk eens bij kaas :) Mozzarella wordt ook zo gemaakt (niet met citroensap, maar wel zoiets).

Is dat lekker? Kan je er maaltijden mee maken?

• Topic Starter Topic Starter
als het op mozzarella lijkt zat er wel veel vet in:(

het was lekker met wat mager cacao poeder. 1 coffielepel voor een hele soepkom.

En hoeveel water in verhouding met de brokken kreeg je dan? Dan kan je daaruit de voedingswaarden schatten :D

Als ik mijn melk laat koken zie ik het niet in 2en scheiden, het gaat als een malle overkoken.

Terug
Naar boven