XXL Nutrition

Zelfs kinderen slikken hormonen om beter figuur te krijgen

Diabolic

Ripped Bodybuilder
Waardering
7
Acht procent van de 14- tot 18-jarigen slikte vorig jaar hormonen om een beter figuur te krijgen. Vooral via fitnesscentra en sportclubs komen ze aan de verboden producten. Dat blijkt uit het jaarverslag 2006 van de federale hormonencel.

Verbeterzucht
In het jaarverslag staat ook dat het multidisciplinaire speurdersteam de illegale vetmesting van dieren vorig jaar weer wat meer onder controle heeft gekregen. "Maar het fenomeen van de illegale hormonen beperkt zich niet langer tot dieren", stelt hoofdcošrdinator Francis Clarysse vast. "Ook mensen prepareren zich om beter te presteren. De hele samenleving is doordrongen van een verbeterzucht."

Ernstig probleem
Humane doping is volgens het jaarverslag een ernstig gezondheidsprobleem geworden. Fitnessclubs en bedrijfjes voor voedingssupplementen blijken een goede dekmantel voor producenten en dealers om in contact te komen met afnemers. Ook via het internet worden 'lifestyleproducten' aangeboden. Zeker de helft van humane doping is namaak. (belga)

Ik wist dat dit in de VS een groot probleem is maar dat het hier reeds zover staat had ik geen idee van. Het lijkt wel alsof al die nefaste trends uit de VS veel sneller naar hier komen overgewaaid.

8% ? Als je dan kijkt hoeveel procent er in die leeftijdsgroep aan fitness/BB doet krijg je nogal een hoog percentage binnen die specifieke groep.

En jullie maar beweren dat jullie clean zijn :P

8%? van alle jongens?? uit leeftijd middelbaar scholier?? :orly:

Laatst bewerkt:
Ik zeg het gewoon hier nog een keer: goede zaak

:D ha ha...:orly:

damn ... als thuistrainer val je nu eens altijd uit de boot hé :p

Ach krijgen we straks allemaal lekkere 18 jarige vrouwen die niet ouder worden als 30.

Krijg je iedere 12 jaar een nieuwe super mooie verse lady.

Er moet niet gelult worden, als je van een land een welvarende staat maakt hetgeen nu gebeurd en we maar hammeren op economische groei en maar haasten gaat dat onafscheidelijk gepaard met ethestiek en willen opvallen. Waar jongeren nu mee opgroeien, extreme gemakzucht en willen domineren, brengt dit soort praktijken teweeg.

Net as de Gouden Kooi en de bling bling cultuur, het is het grote geld dat bepaald en z'n zin doordrukt, dan moet je ook niet lullen dat er verharding in de maatschappij plaatsvind op straat. Want velen willen zich ermee identificeren.

Tsss, 8%... dan zou ik toch verwachten dat er veel meer goede fysieken moeten rondlopen..

ik geloof er geen zak van, zoon hormonencel kan makkelijk die zaken manupileren als propaganda en om steun te krijgen van de overheid. 8% van die kereltjes traint nog niet in totaal... 1% ligt ms dichter bij de waarheid.

ben benieuwd hoe men aan die cijfers gekomen is.

Ben ik ook wel benieuwd naar....misschien is het zelfs nog meer als 8%!

Triest.

Ik durf te wedden dat ze ephedrine ook als hormonaal hebben meegenomen in dit onderzoek.

Terug
Naar boven