XXL Nutrition

zit te twijfelen om een kuur te beginnen.

mark1988

Novice
Waardering
0
hallo

ik ben nu 19 jaar.
ik train nu 3 jaar en een beetje.
ik weeg nu 83 kg
en mijn dieet is als volgt :

sochtens 6:30 300 gr kwark. 4 gekookte eieren,200 gram rijstenpap,20 whey proteine +5 gram creatine.

9:00 2 snede bruin brood met kip of kalkoen
1 appel 1 peer en 2 bananen.
0,5 liter melk.

12:00 300 gr kwark 0,5 liter melk, 3 eierkoeken.

14:00 2 snede bruin brood met kipfilet of biefstuk.
2 gekookte eieren.

18:00 500 gram mager of rood vlees 300 gram groenten,250 gram aardappelen. en als toetje 500 gram vis+ 300 gram rijst.

20:00 150 gr tonijn 20 gr whey proteine 2 gekookte eieren.

voor het slapen: 500 gr kwark
0,3 liter melk.+ weight gainer.

suplementen zijn whey proteine en weight gainer en creatine.

waarom is gewoon puur voor me eigen omdat ik het mooi vind.

berijken in bodybuilding is gewoon breed worden en niet voor wedstijden enzovoort. (hoef ook weer geen greg valentino) te worden (voorbeeld)
maar gewoon voor me eigen.

en ik hoop op een reactie of ik het wel of niet moet doen en welk soort ik het beste kan doen.

Volgens mij kan het nog veel beter op voedingsgebied. Ik heb er niet zo enorm veel verstand van, maar volgens mij eet je in verhouding enorm veel eiwitten.

Bij twijfel niet doen en gezien jou leeftijd zou ik het toch nog even uitstellen. Wacht nog een jaartje of 2-3 en doe ondertussen wat research. Daarna kun je alijd nog eens kijken of je het echt wil.

Of je het wel of niet moet doen is geheel aan jezelf.

Maar als ik jou was zou ik nog een jaar of 3 naturel trainen want volgens mij is er voor jou nog een hoop meer te bereiken dan je stats van nu.
En pas na je 21ste is het verstandig om te beginnen aan een kuur dan ben je zeker uitgegroeid.

Als je dan gaat kuren zou ik gaan voor een Testonly kuur zodat je kan kijken hoe je lichaam hierop reageert.

En lees je goed in de materie voordat je de eerste spuit gaat zetten.

Is dit voeding schema er niet een beetje over?
Waar steekt een mannetje met die stats dat allemaal?
Dat krijg ik nooit op.

• Topic Starter Topic Starter
Is dit voeding schema er niet een beetje over?
Waar steekt een mannetje met die stats dat allemaal?
Dat krijg ik nooit op.

ik heb altijd al veel gegeten oook voordat ik begon met trainen.
en ik zeg eerlijk toen ik begon met dit dieet (eerste week) at ik tot ik moest kotsen.
maar nu gaat het er goed in soms heb ik nog honger en soms wordt ik wakker en ga ik weer een schaaltje brinta pap eten.

Wel een redelijk voedingsschemaman;)

Maar eet je elke dag 8 eieren per dag met of zonder dooier?

En waarom eet 500 gram mager of rood vlees 300 gram groenten,250 gram aardappelen en als toetje 500 gram vis+ 300 gram rijst een kilo vlees/vis in 1 keer
Als avond eten dat zijn 2 tot 3 maaltijden in 1 keer kan je beter dit al bijvoorbeeld 2 maaltijden zien en 1 van de 2 nog ergens tussen prikken bijvoorbeeld om 4 uur;)

maaltijd 4: 500 gram mager of rood vlees 300 gram groenten,250 gram aardappelen.
maaltijd 5: 500 gram vis+ 300 gram rijst.

Overgens zou je er zelfs 4 maaltijden van kunnen maken ... maar als je zou gaan kuren zou ik als ik jou was er zeker een eiwitspaarder bij pakken;) want die eet je wel genoeg;).. succes mann

Wel een redelijk voedingsschemaman;)Maar eet je elke dag 8 eieren per dag met of zonder dooier?

En waarom eet 500 gram mager of rood vlees 300 gram groenten,250 gram aardappelen en als toetje 500 gram vis+ 300 gram rijst een kilo vlees/vis in 1 keer
Als avond eten dat zijn 2 tot 3 maaltijden in 1 keer kan je beter dit al bijvoorbeeld 2 maaltijden zien en 1 van de 2 nog ergens tussen prikken bijvoorbeeld om 4 uur;)

maaltijd 4: 500 gram mager of rood vlees 300 gram groenten,250 gram aardappelen.
maaltijd 5: 500 gram vis+ 300 gram rijst.

Overgens zou je er zelfs 4 maaltijden van kunnen maken ... maar als je zou gaan kuren zou ik als ik jou was er zeker een eiwitspaarder bij pakken;) want die eet je wel genoeg;).. succes mann

Sarcastisch bedoelt neem ik aan??

Ik zie nauwelijks carbs kerel.

Wat zo typisch is, is dat de meeste schema's die ik voorbij zie komen zo enorm uit verhouding zijn getrokken dat je of, enorm veel eiwitten erin hebt zitten, of zoals nu, veel te weinig koolhydraten.

idd, en dan 1 maaltijd met een totaalgewicht van 1850gram..? 10 euro als je het opneemt en hier plaatst, want geloof er eigenlijk weinig van.

over het algemeen wordt aangeraden om je koolhydraten laag te houden voordat je gaat slapen, jij gaat juist koolhydraten tanken voor je gaat pitten... Gooi die gainer naar laat in de middag als je suikerspiegel wat zakt

Bizar zo´n dieet!.. Naturel trainen en zo´n dieet.. Ik vind het knap dat je dat iedere dag volhoud terwijl je naturel gaint.. Zonder gebruik van aas eet ik gewoon wel redelijk veel en verspreid maar echt niet iedere dag het zelfde :s

hallo

ik ben nu 19 jaar.
ik weeg nu 83 kg

Ik vraag me af waarom je al zou moeten gaan kuren?!

Je voeding sucks bigtime, met een fantsoenlijk schema krijg je er een stuk meer uit imo

hallo

ik ben nu 19 jaar.
ik weeg nu 83 kg
en mijn dieet is als volgt :

sochtens 6:30 300 gr kwark. 4 gekookte eieren,200 gram rijstenpap,20 whey proteine +5 gram creatine.

9:00 2 snede bruin brood met kip of kalkoen
1 appel 1 peer en 2 bananen.
0,5 liter melk.

12:00 300 gr kwark 0,5 liter melk, 3 eierkoeken.

14:00 2 snede bruin brood met kipfilet of biefstuk.
2 gekookte eieren.

18:00 500 gram mager of rood vlees 300 gram groenten,250 gram aardappelen. en als toetje 500 gram vis+ 300 gram rijst.

20:00 150 gr tonijn 20 gr whey proteine 2 gekookte eieren.

voor het slapen: 500 gr kwark
0,3 liter melk.+ weight gainer.

supplementen zijn whey proteine en weight gainer en creatine.

waarom is gewoon puur voor me eigen omdat ik het mooi vind.

berijken in bodybuilding is gewoon breed worden en niet voor wedstijden enzovoort. (hoef ook weer geen greg valentino) te worden (voorbeeld)
maar gewoon voor me eigen.

en ik hoop op een reactie of ik het wel of niet moet doen en welk soort ik het beste kan doen.

Gedraag je als een 19 jarige en Fantaseer niet zomaar wat.

je (voedingschema) slaat nergens op.

Je weet nergens wat vanaf:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/advies-over-mijn-training-schema-160685/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bulk-maar-kom-niets-159796/

Mark,

Met eten ben je goed bezig, nette discipline zo te zien. Paar zaken die mij opvielen:

in ochtend rijstenpap vervangen door havermout of brinta. Creatine misschien beter na de training alleen nemen.

Eierkoeken beter vervangen door andere bron.

Weightgainer voor slapen gaan niet verstandig, hou carbs aan einde van de dag laag.

Of je het moet doen is je eigen overweging, de theorie (en praktijk overigens) wijst uit dat jong kuren (onder de 22-23) slecht is voor je ontwikkeling en groei. Als je onder de twintig jaar bent zijn je hormonen in volle gang, en je lichaam groeit als nooit tevoren. Als je dan aas gaat gebruiken rem je je eigen hormoonaanmaak. Je kunt ook de groei van je lichaam afremmen door te gebruiken. Stringent advies voor jongeren: NIET KUREN! VOordel is wel dat je goed kunt trainen en inlezen in de materie en straks op alle fronten een beter uitgangspunt hebt.

d

Terug
Naar boven