MuscleMeat

ZMA vraag

KDM

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Waardering
6
Lengte
1m78
Massa
88kg
Vetpercentage
11%
hoi ik heb een vraag over ZMA, ik heb gelezen dat men er beter door slaapt. dieper in iedergeval. Maar als je dan stopt met die ZMA. krijg je dan niet dat je dan gelijk veel slechter slaapt. raakt je lichaam niet aan dat spul gewend en heb je het altijd nodig???

het is progressief...toen ik het heb gebruikt is het in alle geval niet zo echt heel veel opgevallen.

Geen probleem, ik vergeet heel soms ook wel eens mijn ZMA en dan slaap ik ook gewoon. Zoals j3330 ook al zegt is het progressief.

Ik begin er volgende week bij. Daarna zal k een reviewke maken.

gebruik nu al 3 weken en slaap echt beter,de eerste dag vooral.
ik was vroeg wakker !!!!

het kan natuurlijk deels tussen je oren zitten...

maar ook een keer vergeten en niks gemerkt !!

Je krijgt er fijne levendige dromen van :D

dat is een iets wat zeker is !!!!! haha

Hallo,

Ik lees op FitforMe, MIJN VITAMINES! Al vanaf €9,95 per maand! dat de ADH van vitamine
B6 1,5mg is.
In de ZMA sticky lees ik: '...neem gewoon één dosis (30 mg ZMA / 450 mg magnesium aspartaat / 10.5 mg B6).'

Dit is dus 10 keer de ADH.

Op fitforme.nl staat ook het volgende:

'Zo kan een teveel aan vitamine B6 leiden tot afwijkingen aan het zenuwstelsel en een teveel aan vitamine A leiden tot misselijkheid, vermoeidheid en verminderd gezichtsvermogen'

Wat is hiervan waar?

TW

Alles over Vitaminen

hier staat dat vitamine B6 een wateroplosbare is. Voor zover ik weet kan je geen te veel aan wateroplosbare vitamine hebben.

Wateroplosbare vitamines kun je ook overdoseren met nare bijwerkingen tot gevolg!
Hoge dosissen vitamine zijn scha

Algemeen kun je stellen dat alles schadelijk is voor het lichaam bij een bepaalde dosis, het ene product is schadelijk bij een paar mg/ml (bvb. cyaankali), een ander bij lettelijke grammen (zout) of liters (water).

Bedankt voor jullie replies.
Maar het nemen van de dosering ZMA zoals in de sticky staat aangegeven is dus niet schadelijk?

hallo, ik heb een vraagje :D Dit Topic lijkt me gepast om de vraag te stellen :p
Ik ben wielrenner zoals sommige misschien al weten :) , heb hier veel gelezen over ZMA, Maar nu dacht ik het volgende:
Ik neem s'morgens een multivitamientje met daarin (2 mg vit b6 + 15mg zinc + 150mg magnesium) Komt dit niet ongeveer overeen met ZMA ? (ook neem ik smorgens of s'avonds nog een magnesium pil (450 mg).
Raden jullie mij aan om nog ZMA te nemen, zo ja, welke dosissen of laat ik het best door de apotheker samenstellen dat ik niet te veel binnen krijg/ prostaatkanker kans :) ...
Van dat goed/weinig slapen heb ik in ieder geval nog niets gemerkt !

groeten ! :D

licht eraan of er calcium in zit of niet, dat hindert de zinkopname (wordt mooi in de stickie uitgelegd)

Ik ga over een tijdje vanuit Duitsland wat zink pillen kopen (zelf zma maken dus, heb alleen nog wat magnesium nodig), ****ing 100mg per pil! dit wordt echt mooi, 1/3 pill per dag is meer dan voldoende dus, en ik krijg 300 pillen = 3 jaar voorraad voor maar iets van 40 euro of zo :D

Laatst bewerkt:
oja en 1000 tabletten van 150mg magnesium voor zon 30 euro, jaarvoorraad dus. beide focking goedkoop dus

Ik gebruik ZMA nu zo'n twee maanden en merk er geen ene reet van.....
Slaap nog steeds slecht.... :(
Wel, als ik eenmaal slaap, heftige dromen inderdaad.

raar al die effecten
Er zijn héél veel apothekers die alle producten in huis hebben, hier kun je toch ook vragen of hun een ZMA pilletje maken met jou juiste ingredienten !
groete !

ik gebruik het nu ook en het werkt. Van krachttoename kan ik weinig zeggen. Slaap er wel beter van. Misschien volgende keer zelf maken :)

dromen komen er dan wel.... slaap nu ook goed hoor....

Terug
Naar boven