AndroidHealthClinic

zo hoort het

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Scholier die stoel naar lerares gooit moet 125.000 euro betalen
Het hof van beroep in Luik heeft onlangs een oud-leerling van een school in Verviers in een burgerlijke procedure veroordeeld tot betaling van 125.000 euro voor een incident dat zich in 1998 voordeed met een lerares tekenen. Dat berichten La Dernière Heure en de kranten van Sud Presse-groep dinsdag.

Mourad, een student aan het IPES in Verviers, werd door de lerares uit de klas gezet. Pas na de tussenkomst van een tweede leerkracht gehoorzaamde de jongeman. Hij gooide een stoel in de richting van de lerares die nadien ook werd bedreigd.

Trauma
De leerkracht werd niet geraakt door de stoel maar liep een trauma op en was drie jaar werkonbekwaam. Haar klacht kreeg strafrechtelijk geen gevolg. De Franse Gemeenschap stapte naar de burgelijke rechter en eiste terugbetaling van het loon, en kreeg nu gelijk.
De thans 27-jarige Mourad moet 125.000 euro terugbetalen aan de Franse Gemeenschap. (belga/hln)

Alleen had van mijn part dat geld allemaal naar die leerkrachte gegaan, zij is hier het grootste slachtoffer.

Je kan ook overdrijven met boetes, 125.000 is echt te voor zoiets.

125.000!
Gaat dit soms over sjeik Mourad?

Nee, Mou de rat.

Eindelijk, goede zaak dit.

Zonde...
Wat heeft ze er nou aan, ze krijgt het geld toch niet

Juiste oplossing.. hoewel imo daarvan die lerares moest worden betaald toen zij 3 jaar werkonbekwaam was..

3 jaar werkonbekwaam omdat je een stoel naar je kop krijgt. Hahaha.

• Topic Starter Topic Starter
3 jaar werkonbekwaam omdat je een stoel naar je kop krijgt. Hahaha.

y not? Ik kan me best voorstellen dat je als frêle lerares getraumatiseerd geraakt door zo'n voorval.

Trouwens wat als die stoel de lerares in het oog had geraakt? Jongeren moeten leren dat hun gedrag zware gevolgen kan hebben, in dit geval zijn die gevolgen voor een keer eens voor de agressor zelf wat ik een mooie zaak vind.

Dat geld heeft ze in feite al gekregen als doorbelaling van het loon, dat door de school is betaald. De overheid heeft het zeg maar voorgeschoten en krijgt het nu terug.

En je kan wel zeggen dat een te hoge boete is, maar het is gewoon wat het kost. Als je je gewoon normaal gedraagt hoef je je ook geen zorgen te maken dat je hoge boetes krijgt. :)

Ongelooflijk dat mensen hier nog zeuren dat het teveel geld is. Als je naar de feiten en gevolgen kijkt vind ik het zeer terecht, eindelijk een correcte afhandeling van geweld in scholen, laat dit een voorbeeld zijn voor al die andere leerlingen die denken dat ze ermee weg kunnen komen.

dat zal em leren de belhamel; benieuwd of hij het ook kan ophoesten. 125.000 is niet misselijk en een btje over de top als je het mij vraagt.

Een jongen bij mij in de klas werd door de leraar eens achterover gedonderd met tafel en al achterop zn kop op de grond. Dan had ie ook kunnen zeggen dat ie daar een trauma van op liep. 125 mille is wel overdreven dan.

Verbaal pestgedrag zou dan ook zo geregeld moeten worden als men echt consequent wil zijn.

Terug
Naar boven