AndroidHealthClinic

Zojuist een PC samengesteld: Kan hij ermee door?

Ziet er netjes uit.

• Topic Starter Topic Starter
Guillermo zei:
Je kan beter voor een dualcore processor kiezen.

Is dezelfde socket, dus die kan ik er altijd nog in zetten. Momenteel vind ik echter de prijs nog niet opwegen tegen het (merkbare) verschil in prestatie.

EricR zei:
Ziet er goed uit, zou nog wel even shoppen om het goedkoper samen te stellen. Of je moet natuurlijk al goede ervaringen hebben met Pc zaak, dat is ook wat waard.

Ik moet idd nog shoppen. PC zaak was even een referentiepunt omdat zij over het algemeen wel laag geprijsd zijn. Bedankt voor de input.

www.azerty.nl , zeer goede winkel, zoals eerder vermeld kun je geld besparen door geen Sli bord te nemen.
Als je niet gaat overclocken volstaat Kingston of Twinmos geheugen.

waarom in godsnaam X2 processor ga dan voor de 3800+
Laat me je eraan herinneren dat de Processor een van de onbelangrijkste dingen is... ik bedoel, een 2800+ zou ook goed zijn... aan een processor hoef je nie zoveel uit te geven, eerder aan werkgeheugen en videokaart, dus zou ik ipv 1gb werkgeheugen 1.5 of 2 gb werkgeheugen nemen.

Zoek op www.tweakers.net/pricewatch

Ik zou inderdaad het kingston geheugen vervangen met Corsair. Verder ziet het er goed uit.

Op het moment dat je SLI gaat gebruiken, heb je ook nog wel wat extra centjes over voor een nieuw mobo ;)
Corsair is compatible met de meeste boards, kingston wil af en toe nog haperen.

Wat betreft de X2 processor, momenteel zal je er weinig van merken in games. Maar nieuwe games zullen optimalisaties hebben voor dualcore, dat kan een behoorlijke boost geven qua framerate. Momenteel is namelijk de processor de limiterende factor, er is eigenlijk geen processor die een 7800 GT of GTX kan bijhouden.

Majinbuu zei:

Ik zie dat hij zit in Raalte, dezelfde plaats als Salland Automatisering. Zou me niets verbazen als ze dezelfde baas hebben. Net als PC zaak en PC Mega Store bijv.

Anyway, over Salland heb ik slechte dingen gehoord. Slechte levering onder andere.

davy1010 zei:
Ik heb mijn pc via ebay uit duitsland gekocht tegen spotprijs, ik heb hier (in Belgie) ook prijs laten maken voor hetzelfde systeem: 500 euro verschil.

De url:
http://stores.ebay.de/pcdata24

Dit is ongeveer hetzelfde systeem als wat je voor ogen had:
http://cgi.ebay.de/A64-4200-Spezial-7800GT-256-2GB-RAM-NEC-4550-200GB-SATA_W0QQitemZ8742882433QQcategoryZ47832QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Volgens mij is dit nog een stuk goedkoper als op de ander sites die hier zijn langs gekomen.

Groeten

klinkt zo vaag & onbetrouwbaar ???
en wat ga je doen als er iets niet werkt?

De kans dat er iets niet werkt is zeer klein want de pc word onderworpen aan een 24 uren test voor dat die verzonden word.

Je krijgt er ook een garantie bewijs bij goed voor 3 jaar garantie.

Maar als er iets kapot gaat denk ik niet dat ik hem terug ga zenden naar duitsland, dan zal ik kijken wat er aan is en zelfs onderdelen kopen en maken.

Er is mssn wel een klein risico aan verbonden maar dat moet je zelf beslissen als je dat neemt of niet.

Ik heb mijn systeem sinds september en werkt perfect.

groeten

Ruff-E zei:
Ik zie dat hij zit in Raalte, dezelfde plaats als Salland Automatisering. Zou me niets verbazen als ze dezelfde baas hebben. Net als PC zaak en PC Mega Store bijv.

Anyway, over Salland heb ik slechte dingen gehoord. Slechte levering onder andere.

Azerty is van oud medewerkers van Salland die weg waren gegaan en hun eigen zaak zijn begonnen, winkels hebben niets met elkaar te maken.

ik zie dat je in roterdam woont, kijk eens even bij www.informatique.nl daarkan je zelf online een pc in elkaar zetten. Is trouwens in bergschenhoek, niet zover ervan daan. Hun prijzen vallen best mee en dan hoef je ook niet zo te k*tten met losse componenten. Dan druk je op die site links in het scherm pc & notebooks dan > PC Systeem op maat. Kan je hem, heeelemaal zelf samen stellen. Ik vind het een goede zaak op gebied van computer gebied.

Majinbuu zei:
Azerty is van oud medewerkers van Salland die weg waren gegaan en hun eigen zaak zijn begonnen, winkels hebben niets met elkaar te maken.

Aha, dus er is toch een link tussen beide bedrijven. Zat ik toch in de goede richting. Ik hoop dat ze het beter doen dan Salland.

BBnoel zei:
ik zie dat je in roterdam woont, kijk eens even bij www.informatique.nl daarkan je zelf online een pc in elkaar zetten. Is trouwens in bergschenhoek, niet zover ervan daan. Hun prijzen vallen best mee en dan hoef je ook niet zo te k*tten met losse componenten. Dan druk je op die site links in het scherm pc & notebooks dan > PC Systeem op maat. Kan je hem, heeelemaal zelf samen stellen. Ik vind het een goede zaak op gebied van computer gebied.

Informatique ben ik al een aantal keer langs geweest en heb er ook spullen gekocht. Het blijkt alleen dat PC zaak goedkoper is. En wat betreft het opbouwen van alle componenten, dat vind ik geen probleem. Weet ik tenminste zeker dat het goed gebeurt.

Tjah, ik zou toch voor die X2 gaan. De software volgt wel, en anders zit je bij een latere vervanging met een oude CPU die je kwijt moet raken. Heb op 't werk nu een X2 4000+ staan, en voor de toepassingen die wij geprogrammeerd hebben (allemaal voor multiple CPUs of cores geoptimaliseerd) komt ie in de buurt van onze Dual Xeon bak. Het toont toch wel aan wat het potentieel van die beestjes is.

Terug
Naar boven