XXL Nutrition

10 dagen Anavar @ 20 mg - slechte ervaring

Bezoekers in dit topic

Jan_B

Novice
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
60kg
Hallo,
Ik heb nooit eerder anabolen geprobeerd, en dacht héél voorzichtig een lage dosis Anavar uit te testen, omdat ik in het algemeen gevoelig ben voor alle medicatie.
Na 10 dagen ben ik nu gestopt met m'n 20mg/dag, omdat ik pijn kreeg in de zone waar m'n lever zit.

Meteen naar dokter en bloed laten testen:
leverwaarden zijn buiten de normale waarden, te hoog :

AST : 58 (tot 40 is "normaal" volgens het labo)
ALT : 47 (tot 41 is "normaal" volgens het labo)

testosterongehalte zit zéér laag, maar LH-hormoon is nog binnen de normen :
test : 3.37 nmol/L (normale waarden 8.64 - 29.00 volgens lab)
vrije test : 0.085 nmol/L (normale waarden 0.198 - 0.619)
estradiol : 25 ng/L (normaal 27 - 52)
LH hormoon : 2.3 U/L (normaal 1.7 - 8.6)
test bindend globuline : 17.4 nmol/L (normaal 18.3 - 54.1)

Nu m'n vraag aan degenen met ervaring :
Moet ik nu een Nolva-kuur beginnen ? Of zal de testosterone zichzelf herstellen (aangezien het om 10 dagen gebruik gaat, en LH zit nog binnen de waarden) ?

Zoals vermeld, ik reageer nogal snel op medicijnen en ben dus wat terughoudend om nu een Nolva-kuur te beginnen ... graag hoor ik jullie advies
Thanks.
 
Na 10 dagen anavar heb je geen nakuur nodig nee.
 
echt ? wow dat is een hele opluchting.
gezien m'n lichaam zo fel reageerde op de lage dosis anavar, zag ik er tegenop om nu een nolva-kuur te moeten starten. wie weet welke effecten ik daarvan krijg.

ik ben zinnens op het einde van de week terug naar de dokter te gaan voor een nieuwe bloedtest.
hopelijk zijn die leverwaarden terug normaal, en begint die testosteron terug te klimmen.
 
Heb je wat laten testen voor dit kuurtje? Mijn bro-science: Je lever heeft naar ik weet geen zenuwen dus kan niet pijn doen. Wel kan je lever uitzetten en tegen andere lichaamsdelen drukken. Voordat je dat hebt bereikt ben je wel ff verder weg. Pijn aan je lever zit bijna zeker tussen je oren.

Dat je leverwaardes wat afwijken is natuurlijk logisch. Dat hersteld wel.

Test waardes etc kan je echt niets over zeggen als je niet op voorhand wat heb lopen onderzoeken.

Mijn mening is dat je je beetje aan stelt.
 
Dat zijn geen absurde leverwaarden of ben ik nou gek? Je zit er maar ietsjepietsje overheen, zodra je stopt trekt t weer terug normaal imo.......
Maar goed, idd geen nakuur nodig, pak gewoon Testosteron Enanthate voor 10 weken @ 500mg per week, 1 injectie 2ML Test per week dus.
 
Heb je wat laten testen voor dit kuurtje? Mijn bro-science: Je lever heeft naar ik weet geen zenuwen dus kan niet pijn doen. Wel kan je lever uitzetten en tegen andere lichaamsdelen drukken. Voordat je dat hebt bereikt ben je wel ff verder weg. Pijn aan je lever zit bijna zeker tussen je oren.

Dat je leverwaardes wat afwijken is natuurlijk logisch. Dat hersteld wel.

Test waardes etc kan je echt niets over zeggen als je niet op voorhand wat heb lopen onderzoeken.

Mijn mening is dat je je beetje aan stelt.

Nou mijn idee idd, niet om te dissen maar er is gewoon niks aan de hand hier.......
 
Snap sowieso niet waarom je aan zulke middelen gaat als je zo bang bent voor de bijwerkingen en gevolgen ervan
 
okee jongens, dat is goed om te horen van degenen die hier ervaring mee hebben.
 
lijken mij normale waarden als je kuurt.
mss heb je van nature al lage test.
 
Heb je wat laten testen voor dit kuurtje? Mijn bro-science: Je lever heeft naar ik weet geen zenuwen dus kan niet pijn doen. Wel kan je lever uitzetten en tegen andere lichaamsdelen drukken. Voordat je dat hebt bereikt ben je wel ff verder weg. Pijn aan je lever zit bijna zeker tussen je oren.

Dat je leverwaardes wat afwijken is natuurlijk logisch. Dat hersteld wel.

Test waardes etc kan je echt niets over zeggen als je niet op voorhand wat heb lopen onderzoeken.

Mijn mening is dat je je beetje aan stelt.


Ik had 2 a 3 steken per dag op de plek waar min lever zat.
Kwam wel door 13 dagen methyltren pillen 4mg per dag. (Ja ze waren ondergedoseerd)

Ik ben echt van mening dat je steken rond je lever kan hebben! Maar kan mij niet voorstellen dat je dat van 10 dagen 20mg anavar krijgt.
 
Er zijn er vast hier die er meer verstand van hebben, maar wat ik dacht heb je niet echt pijn in je lever as gevolg van zenuwen. Cools denkt er misschien anders over.
 
Gal laten testen als je "steken" voelt in je lever.
 
Het enige wat ik kan bedenken is dat jij al van tevoren verhoogde leverwaardes had. Ik heb echt nog nooit zoiets lulligs gehoord. 20mg anavar..... haha. Als het nou superdrol of halo was kon ik het nog wel begrijpen, maar dit slaat nergens op :roflol:

Ben je toevallig een stevige drinker?;)
 
Denk eerder dat zijn leverwaarden verhoogd zijn door training en niet door die 20mg anavar voor 10 dagen, krachttraining heeft een enorm groot effect op AST/ALT(http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2291230/). Voor daadwerkelijke leverschade heb je ook gamma-GT/bilirubine nodig, gezien krachttraining daar geen, of vrijwel geen, invloed op heeft. Het enige wat uit die test bijzonder is is je lage testosteron gehalte.

Gal zoals ikke zegt weet ik verder niks over, maar dacht dat gamma-GT ook verhoogd is bij een afsluiting van de galwegen oid, geen idee of dat de pijn zou kunnen veroorzaken. Met de waarden die je nu hebt heb je niet zo veel aan op je testo na, ik zou voor de zekerheid verder laten testen met de rest van de leverenzymen.
 
Maar wat is daar raar aan dan? Anavar, in wat voor mate dan ook gedoseerd, onderdrukt gewoon. Zeker na 10 dagen is zo een test waarde meer dan normaal lijkt mij.
 
Er zijn er vast hier die er meer verstand van hebben, maar wat ik dacht heb je niet echt pijn in je lever as gevolg van zenuwen. Cools denkt er misschien anders over.

Het kan de galblaas zijn die je voelt samentrekken. Dit gebeurt bij weinig galaanmaak als gevolg van belastende middelen. Hierdoor krijg je sterke contracties die voelbaar zijn.

Maar buiten/bij je lever zijn er wel zenuwen en hebben zelfs een functie. Bij (over)belasting van de lever kan je dus degelijk wel iets voelen en mensen met cholestase of hepatitis voelen dan meestal ook steken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hepatic_plexus

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK53061/
 
Haha ben je serieus verbaasd dat je testosteron laag is 10 dagen in een kuur
 
Gal laten testen als je "steken" voelt in je lever.

Bilirubine is dan een interessante waarde. Bij onvoldoende galaanmaak of afvoer hoopt dit zich op.
 
Maar wat is daar raar aan dan? Anavar, in wat voor mate dan ook gedoseerd, onderdrukt gewoon. Zeker na 10 dagen is zo een test waarde meer dan normaal lijkt mij.

Klopt, maar kan ook wat anders in hebben gezeten. Gebeurd wel eens meer. Hij kan ook al een lage test waarde gehad hebben waardoor de daling normaal is na 10 dagen.

Ivm de lever zou hij uitzonderlijk een stoornis in bepaalde cytochroom p450 enzymen kunnen hebben waardoor er een overgevoeligheid ontstaat door slechte metabolisatie.
 
Haha ben je serieus verbaasd dat je testosteron laag is 10 dagen in een kuur
10 dagen lijkt me anders wel enorm snel om het zo laag te krijgen, na 1 inject zijn je ballen ook niet gelijk de eerste dagen volledig gekrompen en inactief.
 
Back
Naar boven