AndroidHealthClinic
Foto Contests

Mister10

10 ondanks dat de wheels er niet op staan, vooral omdat dit natural is :-)

Een voorbeeld van hoe het ook kan voor iedereen die te snel naar steroiden wil grijpen tegenwoordig.

B
Mja, voor 20jaar trainen vind ik dit goed maar niet uitmuntend. En idd, geen benen...

voila kerel, in deze line-up ben je voor mij 5de en ik beoordeel enkel de top5. Ik geef je dus een 6.

@ willem:
=======
Bodybuilding is een subjectieve sport waarbij ieder zijn eigen beeld heeft van de 'perfecte' fysiek.

Verder zijn er mensen die rekening willen houden met de natural status van sommige deelnemers, en dit ook in het juiste perspectief kunnen plaatsen, en anderen weer niet.

Ik kan niet anders doen dan mijn fysiek zo goed mogelijk ontwikkelen binnen de limieten waarmee ik geconfronteerd word (kwetsures, drug-free, genetisch potentieel etc.).
Jouw perceptie en beoordeling van mijn fysiek kan ik niet beinvloeden.

Ik heb respect voor ieders mening en score zolang ze oprecht is.

Ik ben wel blij dat tot nu toe blijkt uit de resultaten dat het merendeel van de forumleden een positiever beeld heeft van mijn fysiek dan jij. :)
Bovendien zou ik een top5 plaats echt wel super goed vinden met zo'n sterk deelnemersveld.

@mister10,
idd het is zoals je zegt, BB-ers beoordelen is beetje subjectief, of juist objectief, is hoe je het bekijkt, ik moet zeggen de top 5 is echt aan elkaar gewaagd qua fysiek, daar niks van te zeggen, alleen valt het idd op zoals iedereen weet dat je er naturel veel langer over doet, als je ziet jeppe traint 4j ( moet ook wel erg intensief bezig geweest zijn voor zo'n resultaat) en jij 20j, dat is ieders keuze in bb, maar zelfs al wordt jij 2de, het zou toch een bewijs zijn dat je naturel ook tussen de groten kunt gaan staan, een voorbeeld voor de jeugd, wat jij op een andere manier oiok duidelijk maakte.
Dat is idd de reden waarom velen grijpen naar anabolica, dat het als je er erg hard voor werkt,het sneller gaat. Ik ben pas op 42j begonnen, heb ook gedacht om te kuren, omdat ik nog goeie fysiek wou opbouwen, dan goed nagedacht over eventuele risico's, blijf toch liever naturel, kan op deze leeftijd naturel niet echt groot meer worden, maar ja, je moet een keuze maken he

als je wil dat ik je uitleg geef over mn beoordeling kan dat absoluut. Het feit dat je natural claimed heeft niets met mijn beslissing te maken. het gaat hier puur om de fysieken die geshowed worden. trouwens waarom is hier geen algemene thread over?

@ Willem:
Niet alleen jouw manier van beoordelen lijkt af te wijken van de andere forumleden, maar ook jouw manier van punten geven. Een 6 is nl. de gemiddelde score van de deelnemer die momenteel op de laatste plaats staat in de wedstrijd.
Ik had liever dat je mij op plaats 6 of lager had geplaatst in jouw favorietenlijstje, want die durf je volgens jouw score systeem toch geen punten geven omdat je weet dat ze dan door Big T verwijderd worden. :)
Je speelt gewoonweg op de man, zoals eerder al is gebleken.

Wat een sukkel opmerkingen weer zeg. De jaloezie straalt er gewoon vanaf. Waarbij willem de allergrootste gefrusteerde oppersukkel is.

dus als ik de 1ste een 10 geef moet ik de 2de ook een 10 geven? moet ik de 3de dan een 9,5 geven en de allerlaatste een 7?

zoals ik zei: ik geef mijn mening over de top5 en ik geef punten v 1ste tot 5de via dit puntensysteem, net zoals normale 'judges' een 1 geven vr de 1ste en niet 1 voor iedereen...

waarom sprake van jaloezie of frustratie? waarom de discussie verderpinnen op AS gebruik of niet? allemaal onnodig! zoals ik eerder zei kan ik tot in het detail uitleggen waarom ik nr1 de beste vind tot en met nr5. het gaat hier om een Wedstrijd he jongens, ieder zn mening, en die van mij is onderbouwd.

en mister 10, komaan kerel je gaat nu toch niet op mij vervelend doen omdat je eenmaal een 6 krijgt he. je staat zowiezo in de top 3 voor de meesten die gestemd hebben. ik heb mezelf uitgelegd ivm het puntensysteem.

ps: trouwens de laatste mensen worden gewoonweg NIET geklasseerd! zoals overal op elke SHOW!

;)

ik snap willem wel als ik me reet vol met steroids zou hebben gespoten zou ik dezelfde dingen roepen om me zelf beter te vinden/voelen en om zodoende het (eigen) gebruik goed te praten.

Hoe bedoel je vriendjes politiek!!!je moet het niet van je landgenoten hebben zo te zien(alleen in belgie zeg je u tegen een normaal iemand toch ;) locatie***)

willlem
Competitive Bodybuilder

willlem
Competitive Bodybuilder

het ging tss u en kukishu, maar al bij al ben jij overduidelijk de winnaar, je weet wel waarom
gefeliciteerd met je eerste plaats

willem heeft opzich wel een goed punt. Er wordt hier wel lekker met hoge cijfers gegooid en de boel wordt puur gematst omdat de desbetreffende persoon naturel is. Beetje onzin imo. Je kijkt puur naar wat een persoon heeft neer gezet qua prestatie los van gebruik. Bij een wedstrijd gaan ze toch ook niet kijken naar de persoonlijkheid van een persoon of gebruik etc. Dan moet je ook nog uitgaan dat 95% van de mensen die komt voten ook nog eens naturel is en er geen eens ballen van snapt en knap vindt dat mister10 zo erbij staat na 20 jaar trainen en als ik en jeppe zo zijn geworden in zo'n korte tijd komt het omdat we ons kapot spuiten zeker?
Mijn benen, schouders en traps stonden er na 1,5 jaar naturel trainen nog beter bij, so i am not impressed. Genoeg voorbeelden in de aas sectie hoe het niet hoort. Dat mister10 zo hoog scoort is wel mooi en aardig, maar ga maar eens objectief kijken naar de verhoudingen, droogheid, definitie en separatie.

Mensen snappen nooit dat een 100% naturel ook gewoon deels gebruiker kan zijn. Zolang iemand anoniem achter z'n computertje zit en beweerd dat hij naturel is terwijl dat miss niet zo zou zijn is hij dan zoveel beter te beoordelen op basis daarvan. Dacht het niet. Vind het beetje gejakker om puur op het 'naturel' of niet af te gaan. Hij heeft echt een top UB, zo'n UB zie je vaker bij gebruikers dan bij niet gebruikers (zie het gewoon als compliment als je naturel bent), maar niemand is er 100% zeker van wat iemand neemt of niet neemt.

@ kukishu, je hebt wel gelijk, ik vind trouwens dat de top 5 enorm dicht bij elkaar ligt, maar je moet weten, alle 5 samen op een wedstrijdpodium zou ander beeld geven, veel beter te vergelijken zijn, en ook idd, op een wedstrijd als deze, binnen het forum, laten de mensen al eens andere factoren meespelen bij hun keuze ook, met een "publieksjury" heb je dat altijd
ik vind het stom hierover te beginnen discussieren, kukishu en jeppe weten genoeg dat zij de beste successen kunnen halen in echte wedstrijden
hier heb je nu eenmaal met de meningen van mensen te maken

klopt helemaal en dan tellen dus dingen als dicipline en inzet zwaar mee en moet je in mijn ogen toch echt een jay of een ronny zijn(als je aan de aas zit) om een tien te krijgen.
En opjectief gezien is het verschil nihil dus spelen de eerder genoemde dingen een duidelijke rol in deze contest.

Kijk nu, de foto contest verandert plots in een zeer interessant discussietopic. :)
Waarom ook niet.

Eerst en vooral denk ik dat we duidelijk mogen stellen dat een dergelijke fotowedstrijd niet te serieus mag genomen worden ondermeer om volgende redenen:
- bodybuilding wedstrijden zijn altijd al subjectief geweest, en de uitslagen zijn altijd al discutabel geweest
- als je gebruikers met naturals gaat vergelijken, ben je appels met peren aan’t vergelijken
- de meeste deelnemers hebben zich niet speciaal voor deze contest voorbereid; sommige staan toevallig net droog, anderen staan gewoon off-season
- als je het podium vervangt door foto’s, die dan nog eens voor elke deelnemer totaal verschillend zijn, wordt het onmogelijk nauwkeurig te vergelijken
- als je een wedstrijd organiseerd zonder eerst de beoordelingscriterea en het scoresysteem duidelijk te definieren, wordt het allemaal bijzonder verwarrend
- als je dan ook nog eens meer dan 100 amateurtjes (met alle respect) van allerlei pluimage laat beoordelen, en vriendjes op mekaar kunnen stemmen, dan krijg je natuurlijk de gekste resultaten

@ kukishu: betreffende de uitspraak “Mijn benen, schouders en traps stonden er na 1,5 jaar naturel trainen nog beter bij, so i am not impressed”.
Of de uitspraak juist is of niet laat ik volledig in het midden, ondermeer omdat ik u helemaal niet ken. Ik wil er wel even in’t algemeen (dus niet naar u persoonlijk toe) op reageren. De 2 populaireste uitspraken door dopinggebruikers in elke sport zijn: 1) ik heb nooit in mijn leven doping gebruikt 2) zonder doping zou ik ook fantastisch zijn. We weten ondertussen allemaal hoe geloofwaardig deze uitspraken zijn.

Kukishu, willem e.a. pleiten ervoor alleen het visueel eindresultaat te beoordelen, en geen rekening te houden met natural status e.d. Alle gekheid op een stokje, bodybuilding is inderdaad de enige sport waar dopinggebruikers worden toegejuicht in plaats van gediskwalificeerd. Maar goed, die discussie moet hier niet gevoerd worden.

Echter, gezien er geen duidelijke beoordelingscriterea zijn opgelegd door de organisator van de wedstrijd, is iedereen vrij te beoordelen hoe hij wil. De enige instructies van de organisator die ik kan vinden zijn: “Geef je score voor elk van de deelnemers. Onvriendelijke reacties (met abnormaal lage scores) worden verwijderd.”.

Sta me nu ook even toe toe te lichten hoe ik gewoonlijk de prestatie van een bodybuilder beoordeel in termen van spiermassa (spierkwaliteit en symmetrie even buiten beschouwing gelaten).

Ik beoordeel de lean BMI (i.e. geschat/geextrapoleerd naar 3% BF) rekening houdend uiteraard met het dopinggebruik omdat we allemaal weten hoe krachtig deze producten zijn.

Voor mij heeft een true natural een topprestatie geleverd als hij een lean BMI van rond de 26 heeft, een AAS gebruiker als hij een LBMI van rond de 31 heeft, en een AAS+HGH+IGF+SLIN gebruiker als bij een LBMI van ronde de 37 heeft. Hoe ik hieraan kom staat uitgebreid toegelicht op mijn website (http://www.true-natural-bodybuilding.com/bmi-bodybuilders.html) en wordt voor naturals op een zo wetenschappelijk mogelijke wijze onderbouwd door Casey Butt (http://www.weightrainer.net/potential.html).
Als voorbeeld betekent dit dus voor een persoon van 1.80 meter met 3% BF: 85 kg voor een natural, 101 kg voor een AAS gebruiker, en 120 kg voor een AAS+HGH+IGF+SLIN gebruiker.

Voor zij die niet van cijfers houden zou ik de prestatie van een true natural vergelijken met die van Steve Reeves, Reg Park, Layne Norton en John Hansen (hoewel John bekent heeft in het begin van zijn carriere tijdelijk steroiden gebruikt te hebben). (Amerikaanse) fake naturals zoals die van Musclemania en comsoorten laat ik buiten beschouwing. Een AAS gebruiker zou ik vergelijken met Sergio Oliva, Arnold Schwarzenegger en Lee Haney. En een AAS+HGH+IGF+SLIN gebruiker met Dorian Yates, Ronnie Coleman and Jay Cutler.

Inderdaad, helaas weten de forumleden niet precies welke deelnemers welke doping precies hebben gebruikt. Daarom zeg ik altijd dat de enige eerlijke wedstrijd de wedstrijd tegen jezelf is. Iedereen moet maar eens voor zichzelf uitmaken tot welk van de 3 klassen van atleten hij behoort, en op basis daarvan zijn eigen prestatie beoordelen. Dat geeft een veel correcter en eerlijker beeld over jezelf dan dit soort fotowedstrijden die niet meer dan een spelletje zijn.

En voor hen die nog maar enkele jaartjes trainen, kan ik alleen maar zeggen: “hopelijk heb je je maximum nog niet bereikt en kan je nog heel wat jaartjes gezond en kwetsurevrij doortrainen. (Zelf heb ik mijn max bereikt na een goei 4 jaar serieus trainen.) Maar als je je cake laat proeven aan de gasten nog voordat hij volledig gebakken is, kan je ook moeilijk verwachten dat je al een 10 op 10 krijgt.” En dat is helemaal niet negatief bedoeld, maar geduld en volharding zijn ook mooie deugden des levens. Jullie volste waardering komt nog wel als jullie fysiek volgroeid is.

Om alle misverstanden te voorkomen, wens ik toch nog eens uitdrukkelijk te onderstrepen dat ik vind dat alle deelnemers (in het bijzonder de hooggeplaatste), rekening houdend met hun eigen situatie voor zover ik die kan inschatten, een zeer respectablele prestatie hebben neergezet. En ik kan alleen maar zeggen dat ik het een zeer grote eer vind om ertussen te mogen staan.

Dit was just my opinion. En ik weet dat velen het er niet eens mee zullen zijn. Maar ik heb het recht mijn mening te uiten. ;)

JONGENS, houd aub eventuele reacties hierop wel netjes en constructief zodat Big T ze niet hoeft te verwijderen. Daarvoor is de discussie te interessant. :)

daar ben ik het 100% mee eens
Moest het een contest zijn, die eerlijk is in het zichtspunt van willem en kukishu, dus enkel beoordelen naar fysiek en het werk gedaan aan die fysiek, dan zou je de deelnemers moeten indelen in 2 categorieen : naturals en gebruikers,
ten eerste zou dit kinderachtig zijn, nog een grotere kloof slaan, en ten tweede, zoals hier ook gezegd wordt, er zouden er zich uitgeven voor naural die het neit zijn, dus zou het weer een discussiestraatje worden.
We moeten het gewoon zien als een forumcontest, waarbij dingen zoals populariteit en zo ook een rol spelen.

We weten allemaal dat Kale een zeer populaire gast is op het forum, jeppe is dat ook, en Mister10 heeft ook een bepaalde status, Kukishu ken ik nu minder, maar zal ook wel door velen bekend zijn.
ik trek voor niemand partij, maar geef iedereen de raad es te lezeln op de site van Mister10, hij heeft op zijn manier en vogens zijn principes een ongelooflijke kennis van bodybuilding,
vandaar dat velen rekening houden mijn zijn status

nog 1 iets : niemand mag zich aangevallen voelen, en deze stemming mag niet aanzien worden als pleidooi voor natural builden, we weten allemaal dat je nu eenmaal geen AAS kan wegdenken uit het BB-gebeuren, maar we respecteren gewoon ieders principes en mening in deze contest

Je betoog is allerminst serieus te nemen. De objectiviteit, tunnelvisie en anti aas gebruik druipt er weer eens vanaf, zoals gewoonlijk. Jammer dat zelfs dit contest onder jou persoonlijke kruistocht moet lijden.

Dit is een contest, vergelijkbaar met een onstage wedstrijd. Je shape van de dag bepaald de uitslag, niet de weg die je daarvoor heb afgelegd. Het zou een mooie wezen, dat de jury voortaan aan iedere deelnemer zijn of haar road to stage gaat vragen. Want dit is in wezen wat jij graag zou zien. Naast dat dit allerminst te controleren valt (en dus zeer fraudegevoelig is, met name op een vluchtig medium als internet dit is), slaat het als een lul op een drumstel. De shape van de dag draait het om, al het andere is niet van belang.

Overigens kan ik bevestigen dat Kuk naar anderhalf jaar bikkelen op nagenoeg hetzelfde niveau zat. Mocht dit je niks zeggen, zie de search. Hij heeft rond die periode genoeg foto's van zichzelf gepost. Maar we moeten onszelf hier niet mee op de borst kloppen, ondergetekende heeft in eenzelfde periode eveneens een vrij gelijkwaardig fysiek opgebouwd. Ook aas vrij. Vraag me af wat jij al die andere jaren heb gedaan, maar dat terzijde.

ik blijf bij mijn standpunt over deze wedstrijd, bekijk es volledig deelnemersveld van nr 1 tot nr 24, ze staan werkelijk geklasseerd volgens fysiek, als je ziet waar arescs staat, waar heavyd8 en minnuuhhh staan, wie de laatste is, enz. enkel is de top 5 zo sterk, en aan elkaar gewaagd, dat we die 5 idd zouden moeten bezig zien op een wedstrijdpocium om werkelijk een goed beoordeling louter op fysiek te kunnen geven, op deze manier is dat moeilijk 100% objectief, ze zijn alle 5 even sterk

Media informatie

Categorie
Contest 2008
Geplaatst door
Foto Contests
Datum plaatsing
Aantal vertoningen
24.306
Aantal reacties
141
Beoordeling
0,00 0 reviews