Fitness Seller

1 jaar training

yannick147

Novice
Waardering
0
Hey,
heb eindelijk eens een account aangemaakt.

Ik train nu ongeveer al een jaar, toen ik begon woog ik 95 kg met een hoog vetpercentage, nu een jaar later weeg ik nog maar 72 kg met een 13% vetpercentage (Ben 1 meter 74, 19 jaar oud ). Ben al dat vet op een zeer korte tijd kwijt geraakt, dus ik zit nog met een overschot aan vel, jammer genoeg.

Nu heb ik nog een vraag, zou ik best eerst in spier massa bijkomen, of zou ik eerst naar 10% bf gaan om dan verder te trainen?

Heb het idee van dit artikel: http://www.t-nation.com/free_online...ance_bodybuilding/the_truth_about_bulking&cr=

So what if you're at 13% body fat and don't have that much muscle? Should you bulk up? No! You should go down to 10% then gradually increase your nutritional intake until you reach a point where you're gaining 1.5 to 2 pounds per month. This will allow you to gain muscle at your optimal rate while staying at 10%.
Foto's (1 uur na het trainen):

11rbp4z.jpg

sb1m4j.jpg

ncxs3a.jpg

21bvyte.jpg

70arv8.jpg

25f7pxe.jpg

Jij hebt denk ik crunches gedaan.

Niet zo goed voor één jaar lijkt me.

Jij hebt denk ik crunches gedaan.
Hoezo?

@TS: Ik vind het wel netjes voor een jaar. Flink afgevallen en in de biceps pose zie je best wel wat spiermassa nog. En volgens mij heb je ook aanleg voor een nette borst. Ik zou zeggen ga cleanbulken en probeer zoveel mogelijk spiermassa aan te komen en gooi er over paar maanden daarna eens een cut tegenaan.

Massa zit er niet echt op, maar aan je topic te lezen ben je serieus afgevallen, SUPER!!! Nu kan je clean bulken voor massa bro, let wel op met het bf aangezien je vroeger veel van had

nou netjes hoor 23 kilo eraf gecut. nu flink trainen en eten voor massa succes

Niet zo goed voor één jaar lijkt me.
??? Dit is super als je zoveel vet kwijt raakt. Ik zou aan een massa schema beginnen en goed gaan eten, niet meer cutten. Doe dat een aantal maanden lang. Vet% zal weer wat stijgen, zolang het niet meer dan 2/3% is... no prob.

Kun je voor de zomer ff cutten, ben je er helemaal klaar voor.
Heb je al een massa schema? Zo ja post deze dan eens.

Zeer goed gedaan!
Nu weer verder spiermassa opbouwen ;)

GL.

Goed bezig, ik zou persoonlijk nog wat door cutten. want als je nu gaat eten zeg clean bulk ben je zo weer dik.

Lekker naar de 10%. en dan heel schoon gaan eten en bouwen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de verschillende reacties ;-)

Heb je al een massa schema? Zo ja post deze dan eens.

Ik heb tot eind september altijd op massa getrained, maar had er weinig resultaat van, gewichten gingen niet omhoog, en kreeg weinig tot geen massa/spieren bij (verloor wel natuurlijk al dat vet). Toen ben ik overgeschakeld naar een kracht schema (3 x 15) en sindsdien heb ik pas resultaat gezien, ben sterk vooruit gegaan in korte tijd, met verschillende toestellen waar het gewicht verdubbelde, maar ben nog steeds niet zelf in gewicht toegenomen.

Ik ga nu denk ik clean bulking een kans geven, met een massa schema.

wist je dat je beter met dumbbells/halters kan trainen dan op die machines?

flink gecut!! knap gedaan hoor...
ik zou nu stoppen met cutten en gaan clean bulken...het is winter nu dus kan prima nog wat kilo's pakken voor de zomer...
denk in mei ofzo pas weer aan cutten ;)
suc6

Sinds kort, ik heb altijd wel een paar oefeningen gedaan met dumbbells, maar het merendeel was (is) met toestellen. maar daar ga ik wel verandering in brengen.
Okay. Ga maar op het forum rondneuzen naar goede trainings schemas, zal je veel van opsteken. Gooi er in ieder geval squat/deadlift/bench in om veel massa te pakken.

• Topic Starter Topic Starter
Hebt volgend schema bekomen:
(ik train 3 keer per week, met dan nog 2 keer lopen in de week en 1 keer zwemmen)

Lopen
Benchpress
Incline dumbbell press
dumbbell row
chin up
pull up
dipping
peckdeck
straight arm pulldown
deathlift
machine crunches
side bend
upright row
dumpbell press
dumpbell side raise
dumpbell pullover
triceps pulldown

is dit een goed schema? of zou ik het meer spreiden? Mijn vorig schema was gelijkaardig, alleen dan voornamelijk met toestellen.

Doe je dat allemaal in 1 training? Dat is dikke overtraining. Ik zou er wat meer structuur in brengen per dag. Doe een split, of kijk eens naar een fullbody schema's (zoals Rippetoe).

Ik heb tot eind september altijd op massa getrained, maar had er weinig resultaat van, gewichten gingen niet omhoog, en kreeg weinig tot geen massa/spieren bij (verloor wel natuurlijk al dat vet).
Een massa schema werkt ook alleen maar als je in een bulk zit. Vergt veel energie dus veel eten.

Je bent nogal flink actief met 6 keer sporten in de week heel goed.
Er staan goede oefeningen in je lijst (kan het nog geen schema noemen)... mis alleen de master oefening de squat.:D

Verdeel deze lijst oefeningen nou eens in een schema... dus welke dag je welke oefeningen wilt doen. En of je voor een split of full body gaat. Ga je voor een split vermeld dan ook welke spiergroepen je wilt trainen die bij de oefeningen horen.

Laatst bewerkt:
je schema bevat nu inderdaad veel teveel oefeningen.

??? als je full body doet wel maar niet voor een split schema. Ik doe 23 oefeningen in mijn split schema hier staan er 17 opgenoemd, dus dat valt best mee.

Terug
Naar boven