AndroidHealthClinic

1 keer per week kt

jordi16

Novice
Waardering
0
eeeyy allemaal,

ik train nu bijna 4 jaar en het gaat goed, alleen kan ik momenteel vanwege school en stage maar 1 keer per week naar de sportschool:S :S. ik train al wel een tijdje dus heb al wel getraind lichaam. nou is mijn vraag kan ik door 1 keer per week aan krachttraining te doen nog meer spieren opbouwen of ben ik alleen aan het onderhouden?? ik train goed zwaar.

grtz jordi

nee,

supercompensatie prikkel moet gegeven worden 2-4dagen na de eerste training,
enkel onderhouden is mogelijk

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

zoals je ziet, waar de grafiek het hoogst is, is een volgende training het meest optimaal en kan hierdoor progressie gemaakt worden.
jij geeft de training ver na de piek dus kan er amper progressie gemaakt worden

auw :/ 1 keer is shit

• Topic Starter Topic Starter
oke dus ik moet minimaal 2 keer per week ?? ik train thuis ook wel k heb dumbbell voor biceps schouders enzo, ik kan me optrekken, voor de borst druk ik op maar goed zoals ik had geleze is opdrukken weining effectief in de vorm van spieropbouw. maar ik baal ontzettend dat ik maar 1 keer kan ik ga zo snel mogelijk weer meerdere keren.

bedankt!!:D:D

iemand nog een idee :idee: voor thuis trainen zolang ??

ja dat idee had ik ook al:D hahah nee maar ik bedoel zolang ik maar 1 keer kan wat ik thuis nog kan doen aan oefeningen ??, ik wil natuurlijk zo snel mogelijk 3 keer of meer naar de sportschool gaan, maar momenteel gaat dat niet :S

kan iemand me helpen ?? welke oefeningen kan ik thuis doen ? zodat ik toch meerdere keren per week kan trainen.

maar dat plaatje over supercompensatie geld toch niet helemaal? ik train me spiergroepen 1x per week, dus dan zou ik geen progressie boeken? terwijl ik dat wel doe :S hoe werkt dat dan precies?

ja inderdaad daar zat ik ook naar te kijken...

eeeyy allemaal,

ik train nu bijna 4 jaar en het gaat goed, alleen kan ik momenteel vanwege school en stage maar 1 keer per week naar de sportschool:S :S.

lekker gemotiveerd ben jij.
ik neem aan dat je niet 24 uur per dag naar school gaat en dus wel vrije tijd kan maken om te sporten.
smorgens/savonds... of kap er meteen helemaal mee k*t

ik ben zeer gemotiveerd waarom denk je anders dat ik hiermee kom.
mja ik kan inderdaad ook s'avonds trainen ja.

Ligt eraan hoe intensief de prikkel is. :) Als je bijv. met een splitschema elke spiergroep 1x in de week aanpakt, is die week hersteltijd voldoende om supercompensatie te bewerkstelligen. Maar 2 weken zou volgens mij weer te lang zijn, dan gaat je lichaam zich weer aanpassen aan het moment voor die laatste training.

maar dat plaatje over supercompensatie geld toch niet helemaal? ik train me spiergroepen 1x per week, dus dan zou ik geen progressie boeken? terwijl ik dat wel doe :S hoe werkt dat dan precies?

- beginners kunnen altijd hun lichaam stimuleren voor wat progressie omdat ze nog nooit iets van sport hebben gedaan

- welke andere sporten beoefen je ? tuurlijk dat je progressie maakt door ook andere sporten te doen

en het is een theoretische grafiek natuurlijk, er spelen honderden variabelen mee ...

- beginners kunnen altijd hun lichaam stimuleren voor wat progressie omdat ze nog nooit iets van sport hebben gedaan

- welke andere sporten beoefen je ? tuurlijk dat je progressie maakt door ook andere sporten te doen

en het is een theoretische grafiek natuurlijk, er spelen honderden variabelen mee ...

Ik vind dat je alsnog geen duidelijk antwoord heb gegeven op de vraag:

Waarom boekt iemand nog steeds progressie als hij/zij met bijv. een 3dagen/split werkt. Dus 1 spiergroep wordt om de week getraind.

Volgens jou grafiek, zou het om de week prikkelen van die spier totaal geen nut hebben en enkel onderhoud zijn.

Zelfs BigT, post in één van zijn stickies dat je één bepaalde spiergroep om de 7 a 8 dagen moet trainen.

Iemand mag dit gaan ophelderen.

de grafiek geeft volgens mij periodes aan (belasting, herstel, superc, involutie??). geen dagen.

dus herstel zou bijv 3 dagen in beslag kunnen nemen. OF: de grafiek geeft wel dagen aan maar ik zie het niet.

Je zit zelfs nog op school, dan maak je toch gewoon wat meer tijd om te trainen. ???

Wacht maar tegen later als je groot bent en moet gaan werken:headbang:

en als antwoord op de vraag van ts:
- te keer gaan in de gym
- 2e keer thuis: volume in de vorm van opdrukken, optrekken en kniebuigingen. kun je volgens mij nog een heel eind mee komen. uitstappen is ook een vrij zware oefening die je erbij kunt doen. En dan heb je nog dumbbells voor wat armoefeningen.

niet zo ingewikkeld dus.

Ik vind dat je alsnog geen duidelijk antwoord heb gegeven op de vraag:

Waarom boekt iemand nog steeds progressie als hij/zij met bijv. een 3dagen/split werkt. Dus 1 spiergroep wordt om de week getraind.

Volgens jou grafiek, zou het om de week prikkelen van die spier totaal geen nut hebben en enkel onderhoud zijn.

Zelfs BigT, post in één van zijn stickies dat je één bepaalde spiergroep om de 7 a 8 dagen moet trainen.

Iemand mag dit gaan ophelderen.

met een 3daags split train je nog altijd 3 dagen per week :o
=> perfect om supercompensatie te creeeren.

als je een spiergroep heel intensief traint duurt het inderdaad 7-8 dagen om te herstellen. dit wil niet zeggen dat je intussen iets anders kan trainen en progressie kan maken => split schema is hierdoor een heel optimaal schema !

met een 3daags split train je nog altijd 3 dagen per week :o
=> perfect om supercompensatie te creeeren.

als je een spiergroep heel intensief traint duurt het inderdaad 7-8 dagen om te herstellen. dit wil niet zeggen dat je intussen iets anders kan trainen en progressie kan maken => split schema is hierdoor een heel optimaal schema !

Gast denk es na of ik zie iets over het hoofd.

Supercompensatie is neem ik aan het iets groter worden van je spieren om de vorige belasting beter te kunnen op te vangen.

Ik neem aan dat als je bijv. Borst traint supercompensatie alleen bij borst zal optreden.

Dus

Bijv. 3 split:

- maandag: Borst
- woensdag: Rug
- Vrijdag: Benen

Als ik maandag borst train, train ik hem PAS 1 week daarop weer. Het maakt dan niet uit of ik ondertussen rug of benen of wat dan ook train, want alleen borst is in de supercompensatie fase geweest.

Toch zal ik progressie boeken.

Probeer me hier effe te volgen.

Kern : 1 spiergroep na 1 week, toch zal groei plaatsvinden. Volgens jou grafiek kan dat niet. Of Supercompensatie beinvloedt alle spieren van je lichaam.

Terug
Naar boven