Fitness Seller

12.000 vacatures bij topbedrijven in België

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ook Carrefour zoekt logistiek personeel in België.

Er staan maar liefst 12.000 jobs open bij vijftig belangrijke Belgische werkgevers, blijkt uit een enquête van het zakenmaandblad Bizz. Zowat alle profielen zijn momenteel in trek op de arbeidsmarkt.

Banken
Er zijn twee redenen voor de grootschalige aanwervingsrondes: de economie draait op volle toeren en de babyboomgeneratie gaat massaal met pensioen. De financiële sector, met de banken Fortis en Dexia op kop, is alleen al goed voor vijfduizend vacatures. Opvallend is ook de grote vraag naar logistiek personeel, onder meer bij Ikea en Carrefour.

Maar goed dat er nog buitenlanders zijn die wel willen werken, anders produceerden sommige bedrijven niks meer...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ook Carrefour zoekt logistiek personeel in België.

Er staan maar liefst 12.000 jobs open bij vijftig belangrijke Belgische werkgevers, blijkt uit een enquête van het zakenmaandblad Bizz. Zowat alle profielen zijn momenteel in trek op de arbeidsmarkt.

Banken
Er zijn twee redenen voor de grootschalige aanwervingsrondes: de economie draait op volle toeren en de babyboomgeneratie gaat massaal met pensioen. De financiële sector, met de banken Fortis en Dexia op kop, is alleen al goed voor vijfduizend vacatures. Opvallend is ook de grote vraag naar logistiek personeel, onder meer bij Ikea en Carrefour.

Maar goed dat er nog buitenlanders zijn die wel willen werken, anders produceerden sommige bedrijven niks meer...
yep open die grenzen :bow:

wat een BS ... openen van grenzen doet hier niets aan ...
België heeft werklozen genoeg ... strenger beleid qua uitkeringen,
betere opleidingen naar een job toe bv ... dat zijn oplossingen.

Zie het verband met buitenlanders ook niet echt, aangezien er genoeg werkloze autochtonen zijn, moeten ze wel aangemoedigd worden om het werk te doen ook natuurlijk. De fout van grenzen open zetten hebben we geloof ik al eens gemaakt, met alle gevolgen vandien.

het is de vraag of 'jullie' het zelf op kunnen vangen.

het is de vraag of 'jullie' het zelf op kunnen vangen.

ahum ... dus de werklozen die hier zitten, laten zitten en gewoon
volk bijhalen uit het buitenland??? dat is geen oplossing ...

mensen die uitkeringen ten onrechte krijgen, die uitkeringen afnemen ...
mensen die werk altijd weigeren, uitkering afnemen ...
iedereen die een uitkering krijgt, aanwezigheidsplicht in
een centrum zodat het zwartwerk niet meer kan ...

dat zijn de oplossingen oa

mooi, kunnen we alvast 12.000 polen naar belgie verschepen.

Jullie mogen anders ook wel 12.000 marokkanen van ons hebben hoor jongens.:D

Doet de overheid straks alle grenzen open en dan? Als de economie dan straks weer in een dip zit en de werkloosheid wordt hoger, dan is het weer de schuld van de overheid omdat die de grenzen open heeft gezet.:rolleyes:

Laatst bewerkt:
idd ... in België hebben we het al eens meegemaakt met de mijnwerkers
en nu gaan we het nog eens doen ... ipv een duurzame oplossing te
kiezen en niet voor de snelle uitkomst gaan

Dat ze maar eens snel aan een activeringsbeleid gaan beginnen bij de Vlaamse (federale) overheid.

idd ... in België hebben we het al eens meegemaakt met de mijnwerkers
en nu gaan we het nog eens doen ... ipv een duurzame oplossing te
kiezen en niet voor de snelle uitkomst gaan
De VLD denkt helaas niet op lange termijn en dus aan duurzame oplossingen, het is daarom dat na 8 jaar paars ze niet veel hebben waargemaakt van hun beloften. En nu gaan ze beetje samenklitten met rood/links om zogezegd 'progressief' te willen doen, ik kan me niet voorstellen dat er nog Vlamingen zo stom gaan zijn om op die partij te stemmen, hoewel misschien die paar zonder tv die onder een steen hebben geleeft voor de laatste 8j.

Mare, als men dan toch buitenlanders toelaat voor het geval dat het echt niet anders kan, dat men dan duidelijke afspraken maakt, bijv: verblijfsvergunning zolang er werkaanbod is, of een beperking tot 5 jaar en dan nieuwe.

vriend van mij zoekt potverdomme al meer dan 2 maand achter werk hij gaat bijna elke dag naar interim en is zeker al naar tien tallen bedrijven geweest... allemaal dikke bullshit mensen kiezen gewoon goedkope werkkrachten of beoordelen je op je uiterlijk.

vriend van mij zoekt potverdomme al meer dan 2 maand achter werk hij gaat bijna elke dag naar interim en is zeker al naar tien tallen bedrijven geweest... allemaal dikke bullshit mensen kiezen gewoon goedkope werkkrachten of beoordelen je op je uiterlijk.
Vreemd. ???
Ik keek even op de vdab-site, zag iets staan, ging naar het interimbureau om wat info te vragen en die regelden een afspraak voor me in de namiddag. Was op een vrijdag, maandag erop was ik al aan het werk.

Vreemd. ???
Ik keek even op de vdab-site, zag iets staan, ging naar het interimbureau om wat info te vragen en die regelden een afspraak voor me in de namiddag. Was op een vrijdag, maandag erop was ik al aan het werk.

haha ja ze hebben ook al afspraen gemaakt voor hem al meer dan 10. maar die gast komt soms ruig over en is niet altijd beleefd. hij is gewoon zo. dat doet er veel aan hoor geloof mij ;)

haha ja ze hebben ook al afspraen gemaakt voor hem al meer dan 10. maar die gast komt soms ruig over en is niet altijd beleefd. hij is gewoon zo. dat doet er veel aan hoor geloof mij ;)
Moet je mij niet uitleggen kerel. Heb al genoeg andere interims weer zien doorgaan na enkele dagen en anderhalve week geleden werd ik zelfs bedreigd toen ik zo eentje vertelde dat hij z'n werk moest gaan doen. Ook zo ongelooflijk dat sommigen het lef hebben om gewoon niet meer op te dagen, zonder te verwittigen (ja het kan, maar je kan toch een beetje beleefd zijn...) ;)

Hoe zit het trouwens met de managementposities in België......ook een beetje vraag naar?

Tsja, dan moet je ook niet verbaasd zijn dat je geen werk krijgt. Als het al te veel moeite is je een beetje fatsoenlijk te gedragen, je haar te kammen enz, dan moet je ook niet zeiken als niemand je wil. :rolleyes:.

Terug
Naar boven