Fitness Seller

12% bodyfat en nu?

Maryton

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m77
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Hallo, ik zit nu op 12% bodyfat mijn doel is 10%.
Wat nu als ik 10% heb en wil droog blijven deze zomer? Maar ik denk dat ik wat te vroeg ben begonnen met cutten. Ik kom van 19%. Op onderhoud eten of bvb 100/200 cal boven onderhoud? om droog te blijven dan na augustus weer opdrijven?

Laatst bewerkt:
Iets 'blijven' gaat niet. Als je op of boven je onderhoud eet is het al een bulk, eronder is een cut. Volgens mij bestaat er niks iets tussen :P

rond onderhoud, je ziet zelf na 2 weken wat het je brengt. iets hoger in eiwitten en lager in carbs.

Iets 'blijven' gaat niet. Als je op of boven je onderhoud eet is het al een bulk, eronder is een cut. Volgens mij bestaat er niks iets tussen :P

Wat gebeurt er dan volgens jou als je alles blijft doen wat je al aan het doen was?

@ TS: Gewoon rustig afbouwen met +- 5% minder kcal. Eens je er bent, gewoon blijven doen wat je aan het doen was, dus niet meer minderen, maar ook niet ineens meer beginnen eten of cardio laten vallen.

Wat gebeurt er dan volgens jou als je alles blijft doen wat je al aan het doen was?

@ TS: Gewoon rustig afbouwen met +- 5% minder kcal. Eens je er bent, gewoon blijven doen wat je aan het doen was, dus niet meer minderen, maar ook niet ineens meer beginnen eten of cardio laten vallen.
Hij cut nu dus zal hij blijvend vet verliezen als hij zo verder doet. Als het te lang uitloopt, verlies je massa.

• Topic Starter Topic Starter
hehe nu weet ik nog niets:)

Op onderhoud eten lijkt me

Op onderhoud eten. Maar dan zul je weinig gainen. zonde van de tijd vind ik. kun je beter licht gaan bulken.

Snap zowieso zulke topics niet. Dan vind iemand zich weer te breed worden en nu weer te droog. wees blij dat je bijna op 10% staat.

• Topic Starter Topic Starter
ik vind me niet te droog , maar wil niet blijve cutten tot eind augustus. Wil die tijd wat rest tot augustus nuttig invullen.

Hij cut nu dus zal hij blijvend vet verliezen als hij zo verder doet. Als het te lang uitloopt, verlies je massa.

Dat denk ik niet. Op een bepaald moment stopt het vetverlies als je je kcal-inname niet gaat minderen of meer cardio gaat doen. Dan zit je gewoon op onderhoud voor dat gewicht en vetpercentage.

Terug
Naar boven