MuscleMeat

Bang om meer te eten... Angst voorbij 😅

Klopt, onderarmen en abs train ik op legday (Quads en Hamstrings), wederom in supersets, om zo voldoende rust voor de beenspieren in te bouwen.
Ik vind quads en hamstrings op een dag al intens, laat staan er nog andere spiergroepen bij gooien. Dat komt je trainingsintensiteit niet ten goede.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind quads en hamstrings op een dag al intens, laat staan er nog andere spiergroepen bij gooien. Dat komt je trainingsintensiteit niet ten goede.

Goh, op de lying leg curl max ik de machine (90kg) voor 2 sets 10 reps met 5 partials na een warm up setje, vervolgens naar de leg extensions waar ik 50-55 kg druk per been, alternerend 5reps per kant voor 20 reps per been of tot failure, 2 sets + partials na de warmup en daarna ga ik door naar de legpress.
Voordien deed ik daar 265 kilo voor 3 sets van 10, laatste 1RIR.
Vervolgens was het nog wat lichte hack squats, 86 kg, 15 reps, 2 sets.

Onderarmen en abs tussenin voor rust.

Abs 3 sets cable crunches en 3 sets torso rotation (machine).

Onderarmen genereren echt geen systemische vermoeidheid die impact gaat hebben op de beentraining.

Als afsluiter deed ik nog 2 sets seated leg curls op bijna max van de machine (100kg) voor 10-12 reps.

En 2 sets glute kickbacks op een machine voor max weight (108kg) 10 reps per zijde.

De moment dat ik me echt op mn best voelde in de gym deed ik dit elke 4 dagen.

Goh, op de lying leg curl max ik de machine (90kg) voor 2 sets 10 reps met 5 partials na een warm up setje, vervolgens naar de leg extensions waar ik 50-55 kg druk per been, alternerend 5reps per kant voor 20 reps per been of tot failure, 2 sets + partials na de warmup en daarna ga ik door naar de legpress.

Onderarmen genereren echt geen systemische vermoeidheid die impact gaat hebben op de beentraining.

Als afsluiter deed ik nog 2 sets seated leg curls op bijna max van de machine (100kg) voor 10-12 reps.

En 2 sets glute kickbacks op een machine voor max weight (108kg) 10 reps per zijde.

Je bewijst hiermee wel dat je dus niet tot failure traint (en dus niet intensief) als je elke set net zoveel reps kan doen als de vorige set.

Sterk zijn en intensief trainen zijn 2 verschillende dingen. Dat iemand een full stack kan doen voor reps wil niet zeggen dat die persoon intensiever traint dan iemand die de halve stack pakt.

Goh, op de lying leg curl max ik de machine voor 2 sets 10 reps met 5 partials na een warm up setje, vervolgens naar de leg extensions waar ik 50-55 kg druk per been, alternerend 5reps per kant voor 20 reps per been of tot failure, 2 sets + partials na de warmup en daarna ga ik door naar de legpress.

Alles wat je doet in een training draagt bij aan vermoeidheid, zelfs oefeningen die je als ‘licht’ beschouwt.

Je hebt niet alleen spieren die moeten herstellen, maar ook je centraal zenuwstelsel. Het CZS heeft een beperkte capaciteit om alle inspanningen van je lichaam te ondersteunen en moet ook de kans krijgen om volledig te recupereren. Te veel volume kan dit herstelproces serieus afremmen, zelfs als je dat niet merkt.

Minder volume, met scherpere focus en intensiteit, levert vaak betere resultaten op zonder dat je aan kracht of spiergroei inboet.

CZS heeft een beperkte capaciteit om alle inspanningen van je lichaam te ondersteunen en moet ook de kans krijgen om volledig te recupereren.
Akkoord, maar nogmaals geisoleerd onderarmen en/of kuitspieren trainen bvb heeft veel minder impact op systemische vermoeidheid dan bvb quads of uitvoeren van compound lifts zoals squats of deadlifts.

99% vd mensen dit verkeerd inschat
Dat zijn diegene die nooit tot failure gaan, dat doe ik wel af en toe om te controleren waar ik sta. Vrij zeker dat ik niet bij die 99% hoor

1 tot 3 RIR is een perfecte range, niet elke training moet steeds tot failure zijn.

Akkoord, maar nogmaals geisoleerd onderarmen en/of kuitspieren trainen bvb heeft veel minder impact op systemische vermoeidheid dan bvb quads of uitvoeren van compound lifts zoals squats of deadlifts.

Ik vraag me af, kom je advies vragen of kom je advies geven?

Er zit hier best wel wat ervaring op het forum, in dit topic zelfs een coach, die allemaal hetzelfde tegen je zeggen.
Dat is niet om je te bekritisering om of je af te kraken, maar om je te helpen.

Neem het aan voor waar of niet waar, maar quasi iedereen maakte al de fout van té veel volume en te lage intensiteit. Dat is standaard zo, maar wel iets dat je zo snel mogelijk aan wil sleutelen.

Ik denk dat je zelf veel cardio sessies hebt gehad en uiteraard alles werkt eerste jaar, maar nu je die fase voorbij bent moet je de prikkel pakken om te groeien. Met 36 sets in 1 sessie train je gewoon veels te licht en dit aantal volume is vrijwel onmogelijk om elke set alles te geven. Iedereen traint hard, maar realiteit is toch vaak anders dat men een set veels te vroeg eindigt waar er nog meerdere reps inzitten en net die laatste reps zijn bepalend, niet die eerste paar.

Halveer het volume, neem vaker een rustdag en zie elke set als de laatste vd sessie, zo ga je groeien.

Ik vraag me af, kom je advies vragen of kom je advies geven?

Er zit hier best wel wat ervaring op het forum, in dit topic zelfs een coach, die allemaal hetzelfde tegen je zeggen.
Dat is niet om je te bekritisering om of je af te kraken, maar om je te helpen.

Neem het aan voor waar of niet waar, maar quasi iedereen maakte al de fout van té veel volume en te lage intensiteit. Dat is standaard zo, maar wel iets dat je zo snel mogelijk aan wil sleutelen.
Jou hart zit echt op de goede plek

• Like
Waarderingen: K82
Training van vanavond.

Een paar nieuwe oefeningen, dus nog even wat wennen aan beweging en zoeken naar gewicht/rep range, dus volume gaat nog wel wat hoger worden volgende keren.

Kon het niet laten om nog af te werken met 1 setje pullups, ben deze nog maar recent beginnen doen en voor ze erg strikt uit.

Nu nog 20 minuutjes fietsen.

Screenshot_2024-12-09-20-24-11-01_cd9efa1b7e53d315cec7cce7347a6009.jpg

Screenshot_2024-12-09-20-24-07-83_cd9efa1b7e53d315cec7cce7347a6009.jpg

Hoezo vind je dit beter?

Je doet meer sets voor kuiten en triceps dan voor rug... :bang:
En als je 7 sets kunt doen met standing calves, dan ligt je intensiteit gewoon te laag!
Je wil je eigen coach spelen precies, maar je ziet door de bomen het bos niet meer...

Nogmaals, hou het simpel. Google PPL of UB/LB en aanschouw...
5 à 6 oefeningen met 3 werksets en klaar!
Later kun je dan oefeningen switchen of meer focus leggen op achterliggende spiergroepen, enz.

Je bent welkom eens een legday mee te doen en dan vraag ik erna of je nog zin hebt in onderarmen en abs.

Er zijn soms toch mensen die moeite hebben met begrijpend lezen denk ik.

Ik doe abs en onderarmen gelijktijdig met benen, niet er na...

Net als calfraises bij pull of push training.

Je bent welkom eens een legday mee te doen en dan vraag ik erna of je nog zin hebt in onderarmen en abs.
Moet OP een eigen teiltje meenemen of zit dan in het pakket?

Er zijn soms toch mensen die moeite hebben met begrijpend lezen denk ik.

Ik doe abs en onderarmen gelijktijdig met benen, niet er na...

Net als calfraises bij pull of push training.
Je kan die daarna op meer manieren lezen hoor...

Maar met die leraren van tegenwoordig weet je het nooit.
:trollfacex:

Wanneer je na 7-8 andere oefeningen -zeker in een soort circuit- een oefening zoals pullups "tot failure" test gaat dat geen goede indicatie zijn van hoeveel je die laatste oefening(en) vers (als eerste) tot daadwerkelijk falen zou kunnen.

Oprechte vraag aan OP @Sparco.

Je komt hier voor advies en iedereen zegt dat je waarschijnlijk gehinderd wordt door je manier van trainen. Hier zitten mensen bij die zelf aardig succesvol trainen en sommigen (zoals @wovano) hebben ook als coach aardig hun sporen verdiend.

Het is mogelijk niet het antwoord wat je verwachtte of wilde horen, al heeft deze manier van trainen eerder goed voor je gewerkt en ook al zijn er verschillende manieren om over trainen te denken.

Ik snap dat het ff wennen aan dat antwoord is, maar waarom blijf je hierin volharden?

Terug
Naar boven