AndroidHealthClinic

14 maart Documentaire over Testosterone

Ik werd er echt helemaal triest van. Wat een ongelooflijk domme documentaire (voor inhoudelijke argumenten zie Soulreavers verhaal….). Door dit soort documentaires worden massa’s vooroordelen over testosteron de wereld in geholpen. Voor iedereen die het gemist heeft: wees blij! Deze docu was kortzichtig en hysterisch.

dit las ik net op t-mag: iemand die gehakt maakt van sensationele verhalen over a.s.
http://www.t-mag.com/nation_articles/304reb.jsp

Laatst bewerkt:
heb 10min gekeken, daarna had ik ook wel genoeg gezien

kheb 't ook snel weggezapt..

desondanks dat er geen bb in kwam, vond ik t toch wel interresant.. maar ja t kon veel en veel beter..

Wat een k*t docu.
"Van testosteron krijg je spieren"
Nu denken al die ventjes natuurlijk, laten we meteen testo gaan spuiten! Je hoeft niet te trainen, van alleen testo krijg je toch wel spieren!

Als je had zitten wachten op een stoere docu vol BB'ers die laten zien hoeveel test ze erin gooien had ik je al kunnen waarschuwen dat dat niet het geval was.

Ik vond het een hele interessante docu aangezien het over de stof zelf ging en z'n toepassing in de maatschappij. ook die kant mag weleens belicht worden en je kon je conclusies naar jezelf toe heel goed trekken.

soulreaver zei:
Vond het een typische amerikaanse docu, aan de ene kant lui die erbij zweren, halve bejaarden die plotseling auto's van hun zoon jatten om mee te gaan sporten.. aan de andere kant vrouwen die om een beetje meer zin in coïtus te hebben zich volsmeren met alle gevolgen van dien.. dan nog tegenstanders die wel heel simpel dingen beweren als dat test. prostaakanker veroorzaakt, enz. deze mensen mogen eerst wellis kijken wat het woord oestrogeen is en wat het doet... anywayz, eerder komisch om te zien en het bevestigd precies het beeld van de amerikaanse samenleving weer.. ik hoop alleen niet dat het daar zo erg is als in de docu geschetst, dat weet ik hoeveel vrouwen met testo gel in de weer zijn. Overigens snapte ik ook niet hoe een arts kan zeggen dat ze de testo productie van een man aanvullen door gel te smeren. elke exogeen toegediende vorm van testosteron zal tenslotte de lichaamseigen productie onderdrukken of stilleggen.. ze hadden er beter een wat serieuzere HRT docu van kunnen maken, met feiten, meningen van verschillende hoogleraren, praktijkvoorbeelden, enz. Van een beetje gel werd de amerikaanse man hogelijk agressief. ken toch mensen die 3 gr. in de weet zetten en deze zijn bepaalt niet agressief.. overtrokken documantaire die wel meteen in extremen vervalt.. geinig om te kijken, maar om te zeggen leerzaam, nee dat niet, eerder komisch..

:thumbs:

Het was een Engelse docu die naging hoe erg de Britse maatschappij de Amerikaanse ging volgen. Daarbij kregen we ty-pi-sche US-voorbeelden te zien. Zelfde met het Prozac-verhaal, hele dorpen gingen slikken.
Uiteindelijk kunnen ze niet zonder, en zeggen ze: Maar als ik me er beter door voel kan ik er beter mee doorgaan, want het gaat om mijn gemoedsgevoel!
:D:D:D

Oh wat erg!
En inderdaad: waarom hebben ze niet wat meer de seriueze kant belicht? Omdat het wel een docu was voor het Grote Publiek/RTL4 zendt em ook uit...

Andere toepassingen als Tribulus waren ook interessant geweest.

Of het nu typisch Amerikaans is, tjah, daar kunnen we over babbelen. Het is wel weer typisch Nederlands dat we alles klakkeloos over zullen nemen. Das 1 ding dat vast staat.

Heb 5 minuten gekeken, vond de dvd die ik had gehuurd toch leuker.

Ik moet mijn karma verspreiden voor het wederom aan lauw te erkennen. :(

"Journalists today are much like trainers who work in large gym chains. These "trainers" are experts at selling gym memberships, not at getting their clients in shape."

"Drug Name — Number of Mentions (Rank out of Top 150 drugs)

Acetaminophen (Tylenol) — 28,720 (Ranked 8th)

Alcohol-in-combination — 207,395 (Ranked 1st)

Marijuana — 119,362 (Ranked 3rd)

Gamma Hydroxy Butyrate (GHB) — 3,327 (44th)

Aspirin — 7,494 (25th)

Fluoxetine (Prozac) — 5,770 (29th)

Alprazolam (Xanax) — 27,659 (9th)

Diphenhydramine (Benadryl) — 5,430 (32nd)

Ibuprofen (Advil) — 15,867 (14th)

Oxycodone (OxyContin) — 14,996 (15th)

Naproxen (Aleve) — 4,576 (35th)

Caffeine — 1,999 (59th)

Amoxicillin — 830 (89th)

Codeine — 1,237 (73rd)

Pseudoephedrine — 658 (A decongestant used in every cold/sinus formula around) (101st)

Hydrocodone — 2,420 (51st)

Celecoxib — 775 (93rd)

Morphine — 2,775 (48th)

Ephedrine — 1,033 (79th)

Warfarin — 647 (103rd)

Albuterol — 628 (105th)

Prednisone — 348 (137th)

Multivitamin with Minerals — 376 (131st)

Herbal Products — 415 (126th)

Metformin — 505 (116th)

Cocaine — 199,198 (2nd)

Heroin — 93,519 (4th)

Androgens/Anabolic Steroids — 319 (142nd)

So, if we really want to ban substances harming "thousands of people daily," we better get rid of caffeine, Tylenol, aspirin, and freakin’ multivitamins before we worry about steroids."

Muahahahaha! Super! :D :thumbs:

Floyd zei:
Of het nu typisch Amerikaans is, tjah, daar kunnen we over babbelen. Het is wel weer typisch Nederlands dat we alles klakkeloos over zullen nemen. Das 1 ding dat vast staat.

Heb 5 minuten gekeken, vond de dvd die ik had gehuurd toch leuker.

zal wel meevallen denk ik hoor, wij nederlanders staan een stuk nuchterder in de wereld. dat zie je tot op heden nog met alle supps. in amerika gebruiken niet sportende huisvrouwen multi's, eiwitten, enz. dat zien we hier niet.. de echte hype zoals daar zal hier uitblijven.. hoeveel artsen in ned. werken mee aan hrt?? die zijn ook op 1 hand te tellen, dus wat dat betreft zal het hier echt wel loslopen hoor denk ik :)

Mwah, aangezien het overgewicht % hier, toch het Amerikaanse achterna gaat, wil ik nog wel zien hoe dit soort dingen zich ontwikkelen. Aangezien deze maatschappij toch steeds meer draait om het snel consumeren. Maargoed, zo'n trend zal hier minder aan slaan dan in de VS, dat wil ik je wel nageven. Maar om nu te zeggen dat de hele Amerikaanse samenleving zo in elkaar steekt, nope, das gewoon plat generaliseren.

Ze hebben daar gewoon andere gedachten over dope, en dat in combi, met de hogere werkdruk in de VS (veel minder vakantie, mindere sociale zekerheden), de 24uurs economie en het belachelijke grote aanbod vet eten. Dan zul je wel moeten zoeken naar bepaalde middelen, hoe ziek het ook is.

Ik heb t opgenomen dus ik moet nog gaan kijken.

ik heb het gemist :(

Terug
Naar boven