Fitness Seller

16 jarige leeftijd beginnen met serieus trainen (slecht?)

Zolang je maar geen zware deadlifts of squats gaat doen zal er niks met je groei gebeuren

je kunt je beter niet te veel zorgen maken... ik ben nu minder dan een half jaartje 16 en ik ben al helemaal of bijna helemaal uitgegroeid...

Zolang je genoeg eet zal het de groei niet belemmeren... Lengte is toch genetisch bepaald?

je kunt je beter niet te veel zorgen maken... ik ben nu minder dan een half jaartje 16 en ik ben al helemaal of bijna helemaal uitgegroeid...

Jij misschien, maar tussen mijn 19 en 20j kwamen er bij mij nog 2 centimeters bij. Je hebt mensen die snel volgroeid zijn, maar echt niet iedereen hoor :p.

Stop even met al die brosience hier, als je er niks van af weet geef je beter geen advies. @ TS kijk naar mijn post op de eerste pagina daar staat alles in.

Extreem zwaar trainen op jonge leeftijd is niet echt positief, maar 16j is wss geen probleem.

zoek iemand die er verstand van heeft, hard trainen zolang de techniek maar goed is

ik train al zwaar vanaf 13/14 jaar en ben gewoon 188 geworden ( grootste van de familie) dus het zegt helemaal niets. maar ik zou je wel zorgen gaan maken om 64kg, damn.

Geen reden om het niet te doen. Enige reden om niet (zwaar) te trainen op jonge leeftijd imo is dat je nog wat onberekenbaar bent en je motoriek nog niet optimaal is (geld niet voor iedereen ofcourse). Maar dat daardoor je form niet perfect is wat blessures kan geven. Maar met goede techniek en geen overtraining kan het geen kwaad.

Ach, ik train al van mijn 15jaar .. Ik ben niet echt meer gegroeit, maar who cares !
Als je op je 18 een beest wilt zijn moet je er wat voor over hebben! :D

Terug
Naar boven