Fitness Seller

1e kuur: 500 Test E + Ai?

Bezoekers in dit topic

Als je in de puberteit met je beginnende gyno naar de huisarts gaat doet hij er toch wel wat aan?

De gyno moet wel erg groot zijn voordat je verzekering dat gaat vergoeden. Mijne is op de scan zo'n 2-3cm groot maar volgens mijn chirug is dat "normaal". Denk ik toch anders over.
 
De gyno moet wel erg groot zijn voordat je verzekering dat gaat vergoeden. Mijne is op de scan zo'n 2-3cm groot maar volgens mijn chirug is dat "normaal". Denk ik toch anders over.
Ik vroeg mij meer af of je dokter iets voorschrijft als je er in de puberteit last van krijgt. Hoe groot moet het zijn voordat het wel verzekerd wordt dan?
 
Ik vroeg mij meer af of je dokter iets voorschrijft als je er in de puberteit last van krijgt. Hoe groot moet het zijn voordat het wel verzekerd wordt dan?

Je kunt niet echt iets voorgeschreven krijgen. Soms schrijven ze wel arimidex voor als je aangeeft aas gebruikt te hebben. Hoe groot het wel moet zijn weet ik niet...iig absurd groot xD
 
Je kunt niet echt iets voorgeschreven krijgen. Soms schrijven ze wel arimidex voor als je aangeeft aas gebruikt te hebben. Hoe groot het wel moet zijn weet ik niet...iig absurd groot xD
Nolvadex schijnt het meest effectief te zijn tegen gyno, tenminste dat is wat Galen zegt en die heeft wel verstand van zaken.
 
Aromataseremmers werken niet/minimaal tegen gyno, terwijl tamoxifen inderdaad veruit het effectiefst is.
 
Nolvadex schijnt het meest effectief te zijn tegen gyno, tenminste dat is wat Galen zegt en die heeft wel verstand van zaken.

Klopt maar dat zal een arts je nooit voorschrijven
 
Ze hebben ook bloedafname bij me gedaan om prolactine te meten. Wacht nog op uitslag, ook weet ik niet 100% zeker of verzekering niet vergoed, chirurg dacht alleen van niet. Ik wacht geduldig af.
 
Aromataseremmers werken niet/minimaal tegen gyno, terwijl tamoxifen inderdaad veruit het effectiefst is.
En het voorkomen ervan?
 
Klopt maar dat zal een arts je nooit voorschrijven
Waar baseer je dat op? Ik kan je zo op een briefje meegeven dat dat vaker off-label wordt voorgeschreven in Nederland voor gyno dan anastrazol.
 
Zelfde verhaal.
Maar het zijn toch aromataseremmers. Ontstaat gyno niet door te veel oestrogeen? Of een verkeerde verhouding hiervan.

Ik ben het overigens met je eens dat het niet helpt tegen bestaande gyno inderdaad.
 
Maar het zijn toch aromataseremmers. Ontstaat gyno niet door te veel oestrogeen? Of een verkeerde verhouding hiervan.

Ik ben het overigens met je eens dat het niet helpt tegen bestaande gyno inderdaad.
Dat klopt, gyno ontstaat door een van de volgende factoren of een combinatie daarvan:
- Absoluut androgeentekort
- Absoluut oestrogeenoverschot
- Relatief androgeentekort t.o.v. oestrogeen (of vice versa dus)

En aromataseremmers verlagen inderdaad effectief het oestrogeenniveau. Waarom het niet helpt tegen gyno is niet bekend. Mogelijk dat het lokaal in het borstweefsel, om wat voor reden dan ook, niet leidt tot voldoende reductie van oestrogene activiteit.
 
Waar baseer je dat op? Ik kan je zo op een briefje meegeven dat dat vaker off-label wordt voorgeschreven in Nederland voor gyno dan anastrazol.

Oke nee dan zal je gelijk hebben, ik baseer dat op iets dat ik gelezen zou hebben op fora. Een dokter zou zelfs verbaasd hebben gereageerd toen hij hoorde dat nolvadex in de bodybuilding wereld werd gebruikt om gyno te bestrijden.
 
Oke nee dan zal je gelijk hebben, ik baseer dat op iets dat ik gelezen zou hebben op fora. Een dokter zou zelfs verbaasd hebben gereageerd toen hij hoorde dat nolvadex in de bodybuilding wereld werd gebruikt om gyno te bestrijden.
Tamoxifen:

Borstkanker is de voornaamste reden, maar als je wat verder leest zie je duidelijk dat het ook bij mannelijke borstvorming voorgeschreven wordt (al dan niet door andere oorzaken dan AAS-induced gyno lol)

Anastrozole:

Examestaan:

Letrozol:

Ik zie bij geen van de drie aromatase remmers dat het wordt doorgeschreven bij mannelijke borstvorming, bij tamoxifen wel....
 
  • Like
Waarderingen: Apv
Als je in de puberteit met je beginnende gyno naar de huisarts gaat doet hij er toch wel wat aan?

niet altijd ligt eraan hoe groot en of je eraan kan likken
 
Als je in de puberteit met je beginnende gyno naar de huisarts gaat doet hij er toch wel wat aan?
Meestal niet, want dat gaat in veruit de meeste gevallen vanzelf over. Dus afhankelijk van hoe ontsierend het is en hoelang het er al zit zal je huisarts je (terecht) naar huis sturen.
 
Meestal niet, want dat gaat in veruit de meeste gevallen vanzelf over. Dus afhankelijk van hoe ontsierend het is en hoelang het er al zit zal je huisarts je (terecht) naar huis sturen.
En wat als het nou niet overgaat? Dan heb je op tijd aangegeven, doet de arts er niks aan en krijg je het later niet verzekerd om weg te laten halen.
 
En wat als het nou niet overgaat? Dan heb je op tijd aangegeven, doet de arts er niks aan en krijg je het later niet verzekerd om weg te laten halen.
Ja, dan ga je terug naar je huisarts. Maar anders zit je met hele volksstammen aan pubers die tamoxifen slikken voor jan lul, omdat het bij veruit de meesten gewoon wegtrekt.
 
Dan ga ik mensen met 0% bodyfat afluisteren.volgens mij heeft het met empathie te maken.hardlopen is ook goed na 40 km rennen zweet je vet eruit omdat tijdens het lopen je steeds sterker wordt wat het makkelijker maakt waar adrenaline van krijgt en dat is grappig.
 
Back
Naar boven