Ach geloof zal ooit wel uitsterven, kwestie van tijd.
Nu langzaam aan het licht komt, en doordringt tot de mens dat het volk jaren besodemieterd is.
Enkele voorbeelden :
Gewone mensen mochten zondag geen vlees, maar de pastoors die aten het mooiste stuk vlees wat er was.
Dit stuk vlees werd ook door het volk geschonken, om zo in gratie te komen van God. (wat een bullshit, schooiers waren het!)
Pastoors hadden geen coïtusuele behoefte, nee dat zien we aan al die kinderverkrachtingen die aan het licht komen.
(vuilakken waren het !)
Dat wanneer een pas geboren kind stierf (wat vroeger natuurlijk vaker gebeurde) en niet gedoopt was, mocht het niet begraven worden op het kerkhof.
Dan moest het net buiten het kerkhof, op ongeweide grond begraven worden.
Maar het mocht geen grafsteen hebben, geen gedenkteken of wat dan ook, want het was een zondaar. (k*t regels hadden ze, bullshit !)
Zo kan je nog wel even door gaan.
Nee, degene die het geloof heeft BEDACHT (want dat is het in mijn ogen, een goed verzonnen fabel) mogen ze opknopen.
Met alle mensen die verder gefantaseerd hebben, en extra regeltjes bedachten, om zo zelf meer macht en rijkdom te vergaren.
En de mensen bang maakten, om niet in de hemel te komen, **** hun.
Er zijn stromingen die tegenwoordig iets normaler zijn, en een beetje met de tijd meegaan... maar dit zijn allemaal tekenen dat het afzwakt.
Geduld, ik zal het niet meer meemaken, maar ik denk dat het ooit wel goedkomt...