AndroidHealthClinic

28 gevangenen ontsnapt uit gevangenis Dendermonde

Mooi land he, dat België :D

In Amerika ontsnappen ze niet, daar knokken ze:

dump.com

8ste ontsnapte gevangene geklist
De politie heeft zondagmorgen in Dendermonde een 8ste gedetineerde opgepakt die zaterdag ontsnapt was uit de gevangenis van Dendermonde. Er zijn er nu nog 20 op de vlucht, de meesten zijn Oost-Europeanen. De politie heeft van hen opsporingsberichten verspreid. Het parket van Dendermonde vraagt dat wie iets verdachts opmerkt, de politie verwittigt op 0800/91.119.

bron:vtm nieuws

9 down, 19 to go...:)

Die zitten allang weer in 't oosten:rolleyes:

Laatst bewerkt:
9de ontsnapte gevangene gevat :D
In het Oost-Vlaamse Lebbeke heeft de politie zondagmiddag een 9de gevangene opgepakt, die zaterdag ontsnapt was uit de gevangenis van Dendermonde. De Iraakse man liep gewoon op straat toen hij werd opgemerkt door een politiepatrouille. Hij gaf zich zonder problemen over. 19 andere gevangenen zijn nog altijd spoorloos. Het gaat vooral om Oost-Europeaanse autodieven en inbrekers.

Denk niet dat we die terugzien, als ze slim zijn gaan ze gewoon naar buitenland.

lol, wat denk je zelf, overvalletje hier plunderingetje daar.

Opendeurdag :) btw: hier is er zaterdag ook iemand van de eerste verdieping gesprongen die wou ontsnappen, kon daarna enkel niet meer weglopen omdat alles geblesseerd was :D sucker

Verder ook nog: alle ontsnapten zijn buitenlanders...

Er worden veel te veel misdadigers voorwaardelijk vrijgelaten wegens plaatsgebrek in de gevangenissen. 40% van de gevangenisbewoners zijn buitenlanders, waarom die niet terug naar land van herkomst sturen om daar hun straf te laten uitzitten zodat er hier terug meer mensen hun straf kunnen uitzitten ipv voorwaardelijk vrij te laten omwille van "plaatsgebrek" en "overbevolking".

Helemaal mee eens, terugsturen en daar straf uitzitten. Waarom moet de samenleving hier elk jaar duizenden euro's ophoesten voor dat uitschot dat niet eens hier geboren is. Laat hun eigen land dat maar betalen.

Verder ook nog: alle ontsnapten zijn buitenlanders...

Er worden veel te veel misdadigers voorwaardelijk vrijgelaten wegens plaatsgebrek in de gevangenissen. 40% van de gevangenisbewoners zijn buitenlanders, waarom die niet terug naar land van herkomst sturen om daar hun straf te laten uitzitten zodat er hier terug meer mensen hun straf kunnen uitzitten ipv voorwaardelijk vrij te laten omwille van "plaatsgebrek" en "overbevolking".

:eek:

Inderdaad, maar dat terugsturen gaat niet vaak makkelijk.:sad:

Typisch Belgisch, ik viel van mijne stoel toen ik dit weekend het nieuws hoorde....kverheug mij al op het volgende 'voorval'

Typisch Belgisch, ik viel van mijne stoel toen ik dit weekend het nieuws hoorde....kverheug mij al op het volgende 'voorval'

Ik was net in de gym toen ik het hoorde op het nieuws, er begonnen spontaan mannen samen met my te lachen om dit bericht. Met andere woorden, ik verschiet hier al niet meer van dat dit hier by ons voorvalt.Ik ken ons landje hier al n beetje.

Cipiers in Dendermonde staken
De cipiers van de gevangenis van Dendermonde staken maandag voor 24 uur. Aanleiding is de ontsnapping van 28 gevangenen vrijdagnacht. De cipiers eisen nieuwe deuren op de cellen, 15 extra personeelsleden en een beperking op het aantal gevangenen. Tegen de 2 aanstokers van de ontsnapping is een internationaal aanhoudingsbevel uitgevaardigd.

Het gaat om een Kosovaar en een Belg die in de cel zaten voor inbraken en diefstallen met geweld. De kamercommissie Justitie gaat bevoegd minister Laurette Onkelinx woensdag ondervragen over de ontsnapping.

Terug
Naar boven