XXL Nutrition

2e dan taekwondo

met alle respect hoor maar wie tegenwoordig nog zoveel tijd in een zo'n slechte vechtsport steekt is imo niet goed bezig...

tegenwoordig is het allang duidelijk dat de enige echte vechtsporten zijn...judo(als basis) BJJ en muay-thai (en misschien aftakkingen van deze sTen)

uiteindelijk doe je een vechtsport om fit te worden en een goeie vechter te worden... teakwondo karate kung-fu aikido allemaal onpraktische bullshit

waarom zijn die sporten slecht dan? je zegt zelf dat je een vechtsport doet om fit te worden en een goede vechter te worden. Ik weet zeker dat je wel fit wordt van taekwondo/karate en een goede vechter wordt je alleen als je er heel veel tijd en energie in stopt. en dan ben je een goede vechter voor de sport die je beoefent.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
waarom zijn die sporten slecht dan? Je zegt zelf dat je een vechtsport doet om fit te worden en een goede vechter te worden. Ik weet zeker dat je wel fit wordt van taekwondo/karate en een goede vechter wordt je alleen als je er heel veel tijd en energie in stopt. En dan ben je een goede vechter voor de sport die je beoefent.
+1

met alle respect hoor maar wie tegenwoordig nog zoveel tijd in een zo'n slechte vechtsport steekt is imo niet goed bezig...

tegenwoordig is het allang duidelijk dat de enige echte vechtsporten zijn...judo(als basis) BJJ en muay-thai (en misschien aftakkingen van deze sTen)

uiteindelijk doe je een vechtsport om fit te worden en een goeie vechter te worden... teakwondo karate kung-fu aikido allemaal onpraktische bullshit

jij bedoeld het ultieme wapen ofzo. Dat is muay thai met sambo/submission wrestling/bjj

maar je kunt ook nog, zoals zoveel andere, een sport beoefenen omdat je het leuk vind. Ik ben bokser en krijg gereten van die thai jongens, maar ik boks nog steeds graag dus... :)

Ultime wapen is een beetje onzin, die bestaat niet. Taekwondo is vooral op de techniek en het is een kunst, het gaat hierbij ook om punten, niet om hoe hard je de ander raakt. Als je bijv. Taekwondo samen met bijv muay thai doet dan train je techniek en kracht. Hele goeie combinatie.

Of de Taekwondoka's niet fit zijn kun je toch niet weten, vechter zul je daar ook zeker worden. Door Taekwondo wordt je coördinatie heel goed en leer je snel te reageren op de acties van je tegenstander.

misschien spreek ik teveel vanuit mijn eigen mening hoor maar ik zou nooit (met wat ik nu weet) jaren investeren in een vechtsport die gewoon zwaar overtroffen wordt door andere vechtsporten (als je ze tegenover elkaar zet). uiteindelijk leer je om te vechten en om te verdedigen en dan hoor je zeggen : ''ik heb een zwarte band taekwondo'' dan zeg ik ja ga jij is een gevecht aan met iemand die op hetzelfde niveau kan kickboxen of goed op de grond is dan wordt je gewoon de ring door geslagen. (weet ook wel dat dat weinig voorkomt maar toch) ik zou dan tegen mezelf zeggen van ik heb me tijd verkeerd gebruikt ook al is dat niet je doel

ik zit persoonlijk op een vechtsport zodat ik goed kan vechten en dan niet als doel op straat ofzo maar gewoon goed vechten en daarna fit en een mooi lichaam te krijgen dan ga ik niet me tijd verdoen aan al die onzin

---------- Toegevoegd om 18:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:39 ----------

jij bedoeld het ultieme wapen ofzo. Dat is muay thai met sambo/submission wrestling/bjj

maar je kunt ook nog, zoals zoveel andere, een sport beoefenen omdat je het leuk vind. Ik ben bokser en krijg gereten van die thai jongens, maar ik boks nog steeds graag dus... :)
ok als je het puur als hobby doet vind ik dan nog tot daar aantoe en tuurlijk als je liefde bij een bepaalde vechtsport ligt wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet goed is... btw boksen is natuurlijk ook een belangrijk onderdeel van top vechtsporters...

gefeliciteerd

misschien spreek ik teveel vanuit mijn eigen mening hoor maar ik zou nooit (met wat ik nu weet) jaren investeren in een vechtsport die gewoon zwaar overtroffen wordt door andere vechtsporten (als je ze tegenover elkaar zet). uiteindelijk leer je om te vechten en om te verdedigen en dan hoor je zeggen : ''ik heb een zwarte band taekwondo'' dan zeg ik ja ga jij is een gevecht aan met iemand die op hetzelfde niveau kan kickboxen of goed op de grond is dan wordt je gewoon de ring door geslagen. (weet ook wel dat dat weinig voorkomt maar toch) ik zou dan tegen mezelf zeggen van ik heb me tijd verkeerd gebruikt ook al is dat niet je doel

ik zit persoonlijk op een vechtsport zodat ik goed kan vechten en dan niet als doel op straat ofzo maar gewoon goed vechten en daarna fit en een mooi lichaam te krijgen dan ga ik niet me tijd verdoen aan al die onzin

---------- Toegevoegd om 18:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:39 ----------

ok als je het puur als hobby doet vind ik dan nog tot daar aantoe en tuurlijk als je liefde bij een bepaalde vechtsport ligt wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet goed is... btw boksen is natuurlijk ook een belangrijk onderdeel van top vechtsporters...

Jaah, maar ik zit er ook niet echt op omdat ik dan andere gasten kan gaan trimmen op straat indd. En genoeg tijd heb ik toch nog :o Maar je hebt wel gelijk op 't sterk zijn qua vechten hoor, maar ik vind dit gewoon een mooie sport door de veelzijdigheid in trappen. Het is btw ook een gevechtskunst

-
ik ben het hier niet mee eens. ten 1e kan een goed getrainde taekwondoka of karateka net zo goed sterk zijn tegen over een kickbokser. en ten 2e ligt het ook aan de regels. als je een top kickboxer, thai vechter of wat dan ook op het veld zit met een top karateka of taekwondoka of wat dan ook. onder de REGELS van karate of taekwondo denk ik dat die kickboxer het nog moeilijk gaat krijgen. dus moraal van het verhaal: het ligt niet aan de sport, maar aan hoe je het traint en hoeveel je er zelf uit haalt.

heb het natuurlijk over de beste manier om uit te testen welke vechtsport beter is en dat is onder mixed martial arts regels

ik heb vandaag een MMA lesje gedaan, ik merkte dat ik staand heel makkleijk mee kon, sommige mensen zou ik staand zelf makkelijk kunnen hebben.maar ik de grond legde ik het wel af tegen iedereen, maar dat is wel leuk dat grondgevechten:D

Terug
Naar boven