MuscleMeat

2x in de week zonnebanken

Sucre

Cool Novice
Waardering
0
Beste mensen,

Ik ga al 2 jaar lang in de winter en herfst, 2x per week! nu het duidelijk is dat heel slecht is wil ik gaan minderen! maaar

ik word heel snel wit al ga ik 1 in de week ben ik 3 dagen later weer helemaal wit!! iemand een idee hoe dat komt of ligt het aan mijn huid?

bvd mike

Je kan melatonan kopen !

• Topic Starter Topic Starter
en dat houd in?

ff googlen

je ken je beter laten bespuiten imo.

Het is nog maar afwachten of zonnebanken echt zo slecht is. Daar is nauwelijks onderzoek naar gedaan.
Men weet dat de kans op huidkanker (een vorm van kanker waaraan in Nederland relatief weinig mensen overlijden) waarschijnlijk stijgt.
Maar hoe zit het met andere vormen van kanker?

Gebruik zonnebank verlaagt mogelijk kans op andere vormen van kanker.

Woensdag, 12 augustus 2009.
Gebruik van de zonnebank wordt vaak in verband gebracht met een verhoogde kans op huidkanker (1). Tot nu toe was er echter geen onderzoek gedaan naar mogelijke effecten op andere vormen van kanker. Van 17,822 vrouwen werd vastgelegd in welke mate ze waren blootgesteld aan de zon en aan de zonnebank (2).
Na 15,5 jaar bleken 166 vrouwen kanker van het baarmoederslijmvlies te hebben gekregen. Vrouwen die meer dan 3 x per jaar de zonnebank gebruikten bleken een significante 40% verlaagde kans te hebben op baarmoederslijmvlieskanker. Zonnebaden in de zomer zorgde voor een niet-significante 20% verlaagde kans.

Betrouwbaarheid opzet onderzoek: redelijk hoog. | Onderzochte groep: 17,822 postmenopausale vrouwen.
|Bronnen:
1) International Agency for Research on Cancer Working Group on atificial ultraviolet (UV) light and skin cancer. The association of use of sunbeds with cutaneous malignant melanoma and other skin cancers: A systematic review. Int J Cancer. 2007 Mar 1;120(5):1116-22.
2) Epstein E. A population-based cohort study on sun habits and endometrial cancer. Br J Cancer. 2009 Aug 4;101(3):537-40.|
Bron: http://voedingengezondheid.com/

Die zonnebank onderzoeken zijn ook zo vaag... er wordt geen hoeveelheid watt, duur, huidtype gespecifieert. Ze veralgemenen het gewoon dus kom je nu in de buurt van een zonnebank=30% meer kans op kanker. haha !

en dan ben je wat witter in de winter, NOU EN? er is niks gezonds aan een kleurtje

Mijn vriendin heeft het ook ze gaat weekelijks er onder...

en dan ben je wat witter in de winter, NOU EN? er is niks gezonds aan een kleurtje

ik heb ook een witte huid van mezelf, en was een weekje naar spanje geweest zat er wel een kleurtje op ongeveer 2 maanden geleden was dat, ben nu weer veel witter. Vind het toch wel wat beter en gezonder uitzien, op foto's ben ik altijd de witste :(

Als ik 1x ga zie ik direct mega bruin en het blijft er lekker lang aan :D

ik heb ook een witte huid van mezelf, en was een weekje naar spanje geweest zat er wel een kleurtje op ongeveer 2 maanden geleden was dat, ben nu weer veel witter. Vind het toch wel wat beter en gezonder uitzien, op foto's ben ik altijd de witste :(

ik ook, maar wanneer mensen tegen je zeggen dat je er bleek of wit uit ziet kan je ze er op wijzen dat je nou eenmaal zo bent en dat je geen zin hebt in een dikke rimpelkop op je 40e met kans op huidkanker omdat je zo nodig 2 x in de week moet zonnebanken. En wanneer je toch zo wit bent heeft zonnebanken ook niet zo heel erg veel nut tenzij je er extreem vaak ondergaat. Mocht je het echt verschrikkelijk vinden allemaal ga dan kijken na een goede fake tan of melanotan. Weeg de kosten en baten af..

af en toe beetje bijhouden, 1e keer ff kuurtje pakken, opbouwen een paar dagen, na 4 dagen doe je gewoon 1 wekelijks en voor degene die langer houden 1 x per 2 weken..

dhdhdf

Laatst bewerkt:
Wat is er mis met de blanke kleur?

@Ardana: dus daarom lijken die n*gers allemaal groter, werkt dat ook voor je lid?

het onderzoek wat laatst door de media klakkeloos is overgenomen is gebaseerd op eerdere onderzoeken van de afgelopen jaren en daarop hebben de zogenaamde slimme koppen een nieuwe conclusie gevormd.

een tegenonderzoek is inmiddels al uitgevoerd en dat leert dat twee weekjes aan een spaanse costa met gemiddeld 5 uur zon imo slechter is door de vele uv uitstraling, dan 1 x in de 2 weken een zonnebank bezoeken van laat zeggen een kwartier. sowieso houd ik zelf ook van de zonnebank en mensen vinden het vreemd als je een gebruinde kleur hebt ook hier op dbb heb ik gemerkt bij reacties op mijn pics...maar ik vind het zelf mooier en verzorgder ogen en je muscles komen veel beter uit met een mooi tintje.

jygjgy

Laatst bewerkt:
Jus 'd orange drinken schijnt pigment aan te maken.

Terug
Naar boven